Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

‘De klant bepaalt wat kwaliteit in een rijschool is’

Het is een goede zaak dat niet zomaar iedereen een mening over jouw rijschool kan plaatsen op Rijscholenkiezer. Omdat niets transparanter is dan de mening van de klant, bepaalt die ook wat kwaliteit is en daardoor kan de professionaliteit en de betrouwbaarheid naar een hoger niveau worden getild. Dat stelt Bovag Rijscholen-voorzitter Frank Hoornenborg in zijn column voor VerkeersPro.

COLUMN –  Vanaf nu is het op de Rijscholenkiezer alleen nog maar mogelijk om een review te plaatsen na uitnodiging. Dus alleen de mensen die daadwerkelijk via uw rijschool op examen zijn gegaan, mogen uw rijschool beoordelen. En niet meer zomaar Jan en Alleman die zich toevallig een mening over uw bedrijf heeft aangemeten of willens en wetens uw onderneming in een kwaad daglicht wil stellen. Dit principe was een harde eis van BOVAG, FAM en VRB als voorwaarde voor het succes van de Rijscholenkiezer.

Eigen reviewtools

Nu deze mazen in het systeem zijn gedicht, kan TeamAlert wat ons betreft vol aan de bak met promotie van het beoordelingssysteem. Dat laat uiteraard niet onverlet dat u ook nog altijd -graag zelfs!- aan de gang kunt met eigen reviewtools, waar sommigen van u al een jarenlange historie in op hebben gebouwd. En daarmee dus een waarheidsgetrouw beeld van de buitenwereld over uw bedrijf.

Werkelijk niets is transparanter dan de mening van de klant, daar kan geen reclameslogan tegenop. En dan uiteraard niet één klant, maar vrijwel alle klanten. De consument bepaalt uiteindelijk wat kwaliteit is, wij als brancheorganisatie kunnen daar samen met u een flink stempel op drukken door professionaliteit en betrouwbaarheid naar een hoger niveau te tillen.

Rijschool door het slijk

Ik merk dat velen van u in de loop der jaren hun koudwatervrees hebben overwonnen en zich steeds meer openstellen voor online beoordelingen door klanten. Veel collega’s waren bang voor die ene negatieveling die dan in het openbaar de rijschool door het slijk zou halen. Welnu, ik kan u vertellen, ook uit eigen ervaring: zulke figuren blijf je houden, altijd.

Sterker nog: die ene negatieve reactie is juist goed. Want als 100 procent van de beoordelingen alleen maar extreem positief is, komt dat de geloofwaardigheid ook niet ten goede. Bovendien wordt het verwachtingspatroon van nieuwe klanten dan ook weer torenhoog. Als u daadwerkelijk kwaliteit levert, wordt één negatieve beoordeling direct gecorrigeerd door tien positieve. En bedenk ook dat die ene slechte review u juist weer kan helpen om nog beter te worden, zie het gewoon als opbouwende kritiek of constructieve feedback.

Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

Auteur: Lars Verpalen

1 reactie op “‘De klant bepaalt wat kwaliteit in een rijschool is’”

Marc Van Osch|10.12.15|09:45

klanten en toekomstige klanten kunnen de kwaliteit toch zien op cbr.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘De klant bepaalt wat kwaliteit in een rijschool is’ | RijschoolPro
Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

‘De klant bepaalt wat kwaliteit in een rijschool is’

Het is een goede zaak dat niet zomaar iedereen een mening over jouw rijschool kan plaatsen op Rijscholenkiezer. Omdat niets transparanter is dan de mening van de klant, bepaalt die ook wat kwaliteit is en daardoor kan de professionaliteit en de betrouwbaarheid naar een hoger niveau worden getild. Dat stelt Bovag Rijscholen-voorzitter Frank Hoornenborg in zijn column voor VerkeersPro.

COLUMN –  Vanaf nu is het op de Rijscholenkiezer alleen nog maar mogelijk om een review te plaatsen na uitnodiging. Dus alleen de mensen die daadwerkelijk via uw rijschool op examen zijn gegaan, mogen uw rijschool beoordelen. En niet meer zomaar Jan en Alleman die zich toevallig een mening over uw bedrijf heeft aangemeten of willens en wetens uw onderneming in een kwaad daglicht wil stellen. Dit principe was een harde eis van BOVAG, FAM en VRB als voorwaarde voor het succes van de Rijscholenkiezer.

Eigen reviewtools

Nu deze mazen in het systeem zijn gedicht, kan TeamAlert wat ons betreft vol aan de bak met promotie van het beoordelingssysteem. Dat laat uiteraard niet onverlet dat u ook nog altijd -graag zelfs!- aan de gang kunt met eigen reviewtools, waar sommigen van u al een jarenlange historie in op hebben gebouwd. En daarmee dus een waarheidsgetrouw beeld van de buitenwereld over uw bedrijf.

Werkelijk niets is transparanter dan de mening van de klant, daar kan geen reclameslogan tegenop. En dan uiteraard niet één klant, maar vrijwel alle klanten. De consument bepaalt uiteindelijk wat kwaliteit is, wij als brancheorganisatie kunnen daar samen met u een flink stempel op drukken door professionaliteit en betrouwbaarheid naar een hoger niveau te tillen.

Rijschool door het slijk

Ik merk dat velen van u in de loop der jaren hun koudwatervrees hebben overwonnen en zich steeds meer openstellen voor online beoordelingen door klanten. Veel collega’s waren bang voor die ene negatieveling die dan in het openbaar de rijschool door het slijk zou halen. Welnu, ik kan u vertellen, ook uit eigen ervaring: zulke figuren blijf je houden, altijd.

Sterker nog: die ene negatieve reactie is juist goed. Want als 100 procent van de beoordelingen alleen maar extreem positief is, komt dat de geloofwaardigheid ook niet ten goede. Bovendien wordt het verwachtingspatroon van nieuwe klanten dan ook weer torenhoog. Als u daadwerkelijk kwaliteit levert, wordt één negatieve beoordeling direct gecorrigeerd door tien positieve. En bedenk ook dat die ene slechte review u juist weer kan helpen om nog beter te worden, zie het gewoon als opbouwende kritiek of constructieve feedback.

Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

Frank Hoornenborg, voorzitter Bovag Rijscholen

Auteur: Lars Verpalen

1 reactie op “‘De klant bepaalt wat kwaliteit in een rijschool is’”

Marc Van Osch|10.12.15|09:45

klanten en toekomstige klanten kunnen de kwaliteit toch zien op cbr.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.