Rijscholenkiezer blijft zonder subsidie voorlopig gewoon online

De Rijscholenkiezer blijft voorlopig gewoon online. Nu bekend is geworden dat de subsidie hiertoe onterecht is verstrekt door de overheid, zijn er twijfels over het voortbestaan van de vergelijkingswebsite voor rijscholen. Maar ontwikkelaar TeamAlert gaat eerst in gesprek met het ministerie van Infrastructuur en Milieu voordat er beslissingen worden genomen.

Rijschoolregister.nl en klantenvertellen.nl hadden een rechtszaak aangespannen tegen de overheid omdat zij de subsidiestroom voor de Rijscholenkiezer oneerlijke concurrentie vonden. De rechter heeft hen daarbij in het gelijk gesteld, waardoor deze subsidie met terugwerkende kracht is geschrapt.

Online

Stichting TeamAlert laat weten kennisgenomen te hebben van de uitspraak van de rechter over de subsidietoekenning van het ministerie van Infrastructuur aan stichting TeamAlert voor het ontwikkelen en onderhouden van de Rijscholenkiezer. “Het is op dit moment nog niet bekend wat de effecten van de uitspraak zullen zijn voor de Rijscholenkiezer”, reageren ze. “Voorlopig blijft de Rijscholenkiezer gewoon online. Wij gaan op zeer korte termijn in gesprek met het ministerie en wachten af of zij bijvoorbeeld in beroep gaat tegen de uitspraak.”

Met de subsidie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu voert stichting TeamAlert al ruim vijftien jaar verkeersveiligheidsprojecten voor en door jongeren uit. “De Rijscholenkiezer is een van deze projecten: de website wordt gemiddeld tienduizend keer per maand bezocht en het platform wordt gewaardeerd door jongeren en rijscholen. De Rijscholenkiezer draagt hiermee bij aan het doel van stichting TeamAlert: jongeren helpen bij de keuze van een goede en betrouwbare rijschool.”

Auteur: Lars Verpalen

3 reacties op “Rijscholenkiezer blijft zonder subsidie voorlopig gewoon online”

Anjo Joostens|03.05.16|11:13

Rijinstructie: Het geven of nemen van rijles. Tijdens de rijles worden richtlijnen behandeld hoe iets gedaan moet worden. Deze richtlijnen worden net zo lang herhaald totdat de leerling deze onder controle heeft. De leerling kan met rijinstructie zichzelf niet volledig beoordelen en dit is de reden dat rijervaring bij rijinstructie na het behalen van het rijbewijs nog opgebouwd moet worden.

Anjo Joostens|03.05.16|11:14

Rijonderwijs: Het volgen van de ontwikkeling tijdens het leren autorijden. De ontwikkeling is in levels verdeeld- voor iedere leerling gelijk- en herkenbaar in de praktijk. De focus ligt bij de levels, waardoor de richtlijnen eerder en beter worden begrepen. Hierdoor wordt de rijopleiding verkort, maar de leerling wil uit zichzelf meer rijlessen nemen om verkeerszekerheid voor zichzelf op te bouwen.

Anjo Joostens|03.05.16|11:15

Omdat er in Nederland rijles op basis van rijinstructie wordt gegeven en de leerling zichzelf niet volledig kan beoordelen is het geen goed idee om rijscholenkiezer als kwaliteitsinstrument te gebruiken. We zullen in de komende tijd de juiste voorlichting voor de consument op rijonderwijs punt nl gaan geven. De leerling gaat kiezen op betrouwbaarheid en logica. De kennisinstituut staat voor onderbouwing en zal voor de rijschoolbranche om die reden beter uitpakken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rijscholenkiezer blijft zonder subsidie voorlopig gewoon online | RijschoolPro

Rijscholenkiezer blijft zonder subsidie voorlopig gewoon online

De Rijscholenkiezer blijft voorlopig gewoon online. Nu bekend is geworden dat de subsidie hiertoe onterecht is verstrekt door de overheid, zijn er twijfels over het voortbestaan van de vergelijkingswebsite voor rijscholen. Maar ontwikkelaar TeamAlert gaat eerst in gesprek met het ministerie van Infrastructuur en Milieu voordat er beslissingen worden genomen.

Rijschoolregister.nl en klantenvertellen.nl hadden een rechtszaak aangespannen tegen de overheid omdat zij de subsidiestroom voor de Rijscholenkiezer oneerlijke concurrentie vonden. De rechter heeft hen daarbij in het gelijk gesteld, waardoor deze subsidie met terugwerkende kracht is geschrapt.

Online

Stichting TeamAlert laat weten kennisgenomen te hebben van de uitspraak van de rechter over de subsidietoekenning van het ministerie van Infrastructuur aan stichting TeamAlert voor het ontwikkelen en onderhouden van de Rijscholenkiezer. “Het is op dit moment nog niet bekend wat de effecten van de uitspraak zullen zijn voor de Rijscholenkiezer”, reageren ze. “Voorlopig blijft de Rijscholenkiezer gewoon online. Wij gaan op zeer korte termijn in gesprek met het ministerie en wachten af of zij bijvoorbeeld in beroep gaat tegen de uitspraak.”

Met de subsidie van het ministerie van Infrastructuur en Milieu voert stichting TeamAlert al ruim vijftien jaar verkeersveiligheidsprojecten voor en door jongeren uit. “De Rijscholenkiezer is een van deze projecten: de website wordt gemiddeld tienduizend keer per maand bezocht en het platform wordt gewaardeerd door jongeren en rijscholen. De Rijscholenkiezer draagt hiermee bij aan het doel van stichting TeamAlert: jongeren helpen bij de keuze van een goede en betrouwbare rijschool.”

Auteur: Lars Verpalen

3 reacties op “Rijscholenkiezer blijft zonder subsidie voorlopig gewoon online”

Anjo Joostens|03.05.16|11:13

Rijinstructie: Het geven of nemen van rijles. Tijdens de rijles worden richtlijnen behandeld hoe iets gedaan moet worden. Deze richtlijnen worden net zo lang herhaald totdat de leerling deze onder controle heeft. De leerling kan met rijinstructie zichzelf niet volledig beoordelen en dit is de reden dat rijervaring bij rijinstructie na het behalen van het rijbewijs nog opgebouwd moet worden.

Anjo Joostens|03.05.16|11:14

Rijonderwijs: Het volgen van de ontwikkeling tijdens het leren autorijden. De ontwikkeling is in levels verdeeld- voor iedere leerling gelijk- en herkenbaar in de praktijk. De focus ligt bij de levels, waardoor de richtlijnen eerder en beter worden begrepen. Hierdoor wordt de rijopleiding verkort, maar de leerling wil uit zichzelf meer rijlessen nemen om verkeerszekerheid voor zichzelf op te bouwen.

Anjo Joostens|03.05.16|11:15

Omdat er in Nederland rijles op basis van rijinstructie wordt gegeven en de leerling zichzelf niet volledig kan beoordelen is het geen goed idee om rijscholenkiezer als kwaliteitsinstrument te gebruiken. We zullen in de komende tijd de juiste voorlichting voor de consument op rijonderwijs punt nl gaan geven. De leerling gaat kiezen op betrouwbaarheid en logica. De kennisinstituut staat voor onderbouwing en zal voor de rijschoolbranche om die reden beter uitpakken.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.