VVD-Kamerlid Visser bezoekt Limburgse rijscholen

Tweede Kamerlid Barbara Visser (VVD) heeft maandag een bezoek gebracht aan rijscholen in Limburg. Zij bezocht Verkeersschool Ruud Rutten uit Venlo tevens voorzitter van de FAM (Federatie Autorijschool Management) en Autorijschool Henk Brauers uit Eijsden lid van de VRB (Vereniging Rijschool Belang). Die hadden haar uitgenodigd naar aanleiding van de technische briefing in de Kamer over de Wijziging van de WRM-wetgeving.

Visser werd uitgenodigd omĀ een kijkje te nemen in de dagelijkse praktijk van het lesgeven. En om bijgepraat te worden welke ongewenste toestanden in de rijschoolbranche aan de orde zijn. “Rijles geven tegen betaling in natura, onbevoegd lesgeven, gesjoemel met theorie-examens, de branche heeft de laatste maanden herhaaldelijk negatief het nieuws gehaald”, stelt de VVD.

Werkbezoek

Omdat de Kamerleden na bijna 10 maanden wachten, niet tevreden waren met de antwoorden van de Minister van I en M hebben zij een technische briefing aangevraagd. Maar ook na deze briefing bleven er te veel open eindjes en daarom trektĀ  Barbara Visser het land in. Haar standpunt is heel duidelijk: Goede rijscholen zijn essentieel voor veilig verkeer in Nederland.

De VVD zet hard in. “We hebben intensief met Kamerleden gebrainstormd waar mogelijkheden liggen. Kamerleden en brancheorganisaties hebben veelvuldig verbeterpunten onder de aandacht van Minister Schultz van Haegen gebracht maar ze is niet te overtuigen dat ze hier haar verantwoordelijkheid kan en moet nemen. Deze minister vindt dat de branche zelf aan zet is, maar alle voorstellen worden weggewuifd omdat ze vindt dat er in Nederland in het algemeen geen eisen aan MKB bedrijven worden gesteld. Ze vergeet gemakshalve dat in de rijschoolbranche de basis ligt van de verkeersveiligheid in Nederland, die het verschil kan maken tussen leven en dood.”

Auteur: Lars Verpalen

5 reacties op “VVD-Kamerlid Visser bezoekt Limburgse rijscholen”

Tjeerd Bijzitter|14.07.16|12:06

Uit op een nieuwe ministerspost Ik ken er ook 1 die kijkt uit naar het lintje bij de opening van een schipholbaan Misschien is het ook handig voor deze nieuwe minister, om even in de malle huisjes te kijken waar de problemen uit voortvloeien Dat is misschien wel een goed idee De ministere laat het aan de branche over en heeft geen functie hierin Dus de WRM is gemaakt door het IBKI Het IBKI heeft geen bewijs dat de WRM goed is De minister laat weten dat het om MKB gebeuren gaat Dus de WRM is MKB

Tjeerd Bijzitter|14.07.16|12:22

Feiten! De bijscholingen WRM. De praktijkbegeleiding WRM. Zijn door technische mobiliteitssectoren ontworpen en door een wegen en water ministerie, met een haringhap en borrel ondertekend. Met als schrift naar de kamer “beter voor de verkeersveiligheid” Beste Barbara er vallen meer doden in het verkeer! Dus de WRM staat op losse schroeven.

Tjeerd Bijzitter|14.07.16|12:24

Maar de minister heeft gelijk! Het is inderdaad MKB, dus geld verdienen. Dat heeft het IBKI inderdaad, ten koste van verkeersdoden en over de ruggen van rijinstructeurs gedaan. Zullen we RTL daar ook maar opzetten? Dat zijn de feiten Barbara. De meeste mensen in de branche weten dit niet, maar dit is de oorzaak van alle ellende.

Tjeerd Bijzitter|14.07.16|12:43

Honderden, goed opgeleide instructeurs die flink gestudeerd hadden en driedubbele ordners aan studie materiaal hebben, zijn hun bevoegdheid kwijtgeraakt. Deze zijn door ongemotiveerde uwv ers met slechts 1 multomap door het IBKI huis vervangen! Barabara. Zet de WRM stop!! Het is klaar. Barbara je wil goede rijinstructeurs? Geef dan de zeer ervaren rijinstructeurs de bevoegdheden terug. Dan krijg je weer veilig verkeer.

Zigstra de Groot|15.07.16|12:13

Inmiddels ook door het IBKI gilde uitgestoten en ridder te voet. Was op laatste examenpoging niet in staat het poppenkast spel naar model van de u bekende protocollen geloofwaardig neer te zetten. Unfahig en brodeloos is keiharde consequentie. Welk zichzelf respecterend gilde doet dit haar leden aan! Op de barricade! Een dag na quatorze juillet zit de smoor en nog goed in. Medestanders?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.