Rijinstructeur

Nieuwe vestiging voor De VerkeersAcademie

De VerkeersAcademie opent op 1 februari 2017 een nieuwe vestiging in Delft. Het is het vijfde kantoor van het opleidingsinstituut. De VerkeersAcademie biedt in Delft het volledige pakket aan: het gaat om (vervolg)opleidingen tot rijinstructeur, ondernemersopleidingen en chauffeursopleidingen. Ook kunnen studenten daar hun WRM bijscholing gaan volgen. 

Het familiebedrijf begon in 1971 met de opleiding tot rijinstructeur met een hoofdkantoor in Nieuwegein. Door de jaren heen zijn er nog drie vestigingen bijgekomen. In 2002 openden ze een tweede kantoor in Best, in 2008 kwam er een kantoor bij in Zwolle en in Amsterdam werd in 2010 een vestiging geopend.

Toenemende drukte

“Het gaat goed met de rijschoolbranche, blijkt uit reeds gepubliceerde cijfers van het CBR”, zeg Gijs Kantelberg, directeur van De VerkeersAcademie. “Kijkend naar de cijfers omtrent het B-rijbewijs is te zien dat het CBR in de eerste helft van 2016 iets meer dan 273.000 theorie-examens heeft afgenomen. Vorig jaar waren dat er nog ongeveer 250.000. Een groei van bijna 10 procent. Ook bij De VerkeersAcademie is de toenemende drukte goed waarneembaar.”

In de regio’s Den Haag en Rotterdam ziet De VerkeersAcademie een grote vraag: “Uit onlangs verschenen cijfers van het CBR is naar voren gekomen dat de slagingspercentages in Zuid-Holland het laagst zijn. De VerkeersAcademie hoopt door het openen van de nieuwe vestiging een positieve bijdrage te leveren aan de verhoging van de verkeersveiligheid door betere rijinstructeurs in de regio te krijgen.”

Lees ook: Nieuwe locatie voor VerkeersAcademie in Zwolle

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

5 reacties op “Nieuwe vestiging voor De VerkeersAcademie”

Henk de Vries|17.11.16|11:46

Het gaat goed met de rijschoolbranche stelt Gijs Kantelberg, gezien het aantal theorie-examens concludeert hij. Ik concludeer dat het toenemende aantal theorie-examens vooral te wijten is aan het lagere slagingspercentage m.b.t. Theorie-examens.

Incredible|17.11.16|16:24

Gijs Kantelberg heeft maar 1 belang………
Zoveel mogelijk instructeurs opleiden.
Als er geen vraag naar instructeurs is dan wordt het gecreëerd:
is het niet mbv het UWV dan middels feeks advertenties
of zogenaamde vraag naar instructeurs vanuit de rijschool wereld.
De toename van de vraag naar meer theorie examens heeft niks te
maken met meer leerlingen maar leerlingen hebben meer examens nodig
om hun theoriecertificaat te halen.

Kees Foks|18.11.16|12:49

Wat een geruststelling dat er niets geleerd wordt van de geschiedenis . Dhr Kantelberg erin slaagt om veel instructeurs op te leiden is alle felicitaties waard. Hij moet alleen erbij zeggen dat dit geheel en alleen goed is voor hem . Er is geen behoefte aan nieuwe rijinstructeurs . Zie de aantallen eerste examen van een oproepplaats . alle rijscholen met minder dan 40 examens zijn parttimers . hebben die er allemaal bewust voor gekozen? Lijkt me sterk. het is opleiden voor werkeloosheid.

Kees Foks|18.11.16|12:57

dhr Kantelberg stelt dat er gebrek aan goede rijinstructeur . Kennelijk heeft hij in het verleden de instructeurs niet goed opgeleid. Dat instructeurs moeilijk te vinden zijn voor loondienst is logisch . voor iets meer dan het minimumloon kun je moeilijk een ervaren instructeur verwachten, die werken voor zichzelf. Dus alleen net afgestudeerde” instructeurs kun je krijgen . en aangezien het minimaal 5 jaar duurt voordat je het vak in de vingers hebt . is een slechte rijopopleiding het resultaat

Amptenaar|28.11.16|16:29

Ah Gijs is weer in het land gekomen en heeft bovenstaande droom meegenomen. Maar een vraag, moet het kaf nog van het koren gescheiden worden, of gaan we jouw scheiden? Hoe is het momenteel met je vriend bij het IBKI? Doen jullie nog steeds op de bikes het werkoverleg over het schrijnend rij instructeurs te kort? Of is het tekort inmiddels dankzij het UWV (Uw Wegen staan Vast)een overschot geworden?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe vestiging voor De VerkeersAcademie | RijschoolPro
Rijinstructeur

Nieuwe vestiging voor De VerkeersAcademie

De VerkeersAcademie opent op 1 februari 2017 een nieuwe vestiging in Delft. Het is het vijfde kantoor van het opleidingsinstituut. De VerkeersAcademie biedt in Delft het volledige pakket aan: het gaat om (vervolg)opleidingen tot rijinstructeur, ondernemersopleidingen en chauffeursopleidingen. Ook kunnen studenten daar hun WRM bijscholing gaan volgen. 

Het familiebedrijf begon in 1971 met de opleiding tot rijinstructeur met een hoofdkantoor in Nieuwegein. Door de jaren heen zijn er nog drie vestigingen bijgekomen. In 2002 openden ze een tweede kantoor in Best, in 2008 kwam er een kantoor bij in Zwolle en in Amsterdam werd in 2010 een vestiging geopend.

Toenemende drukte

“Het gaat goed met de rijschoolbranche, blijkt uit reeds gepubliceerde cijfers van het CBR”, zeg Gijs Kantelberg, directeur van De VerkeersAcademie. “Kijkend naar de cijfers omtrent het B-rijbewijs is te zien dat het CBR in de eerste helft van 2016 iets meer dan 273.000 theorie-examens heeft afgenomen. Vorig jaar waren dat er nog ongeveer 250.000. Een groei van bijna 10 procent. Ook bij De VerkeersAcademie is de toenemende drukte goed waarneembaar.”

In de regio’s Den Haag en Rotterdam ziet De VerkeersAcademie een grote vraag: “Uit onlangs verschenen cijfers van het CBR is naar voren gekomen dat de slagingspercentages in Zuid-Holland het laagst zijn. De VerkeersAcademie hoopt door het openen van de nieuwe vestiging een positieve bijdrage te leveren aan de verhoging van de verkeersveiligheid door betere rijinstructeurs in de regio te krijgen.”

Lees ook: Nieuwe locatie voor VerkeersAcademie in Zwolle

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

5 reacties op “Nieuwe vestiging voor De VerkeersAcademie”

Henk de Vries|17.11.16|11:46

Het gaat goed met de rijschoolbranche stelt Gijs Kantelberg, gezien het aantal theorie-examens concludeert hij. Ik concludeer dat het toenemende aantal theorie-examens vooral te wijten is aan het lagere slagingspercentage m.b.t. Theorie-examens.

Incredible|17.11.16|16:24

Gijs Kantelberg heeft maar 1 belang………
Zoveel mogelijk instructeurs opleiden.
Als er geen vraag naar instructeurs is dan wordt het gecreëerd:
is het niet mbv het UWV dan middels feeks advertenties
of zogenaamde vraag naar instructeurs vanuit de rijschool wereld.
De toename van de vraag naar meer theorie examens heeft niks te
maken met meer leerlingen maar leerlingen hebben meer examens nodig
om hun theoriecertificaat te halen.

Kees Foks|18.11.16|12:49

Wat een geruststelling dat er niets geleerd wordt van de geschiedenis . Dhr Kantelberg erin slaagt om veel instructeurs op te leiden is alle felicitaties waard. Hij moet alleen erbij zeggen dat dit geheel en alleen goed is voor hem . Er is geen behoefte aan nieuwe rijinstructeurs . Zie de aantallen eerste examen van een oproepplaats . alle rijscholen met minder dan 40 examens zijn parttimers . hebben die er allemaal bewust voor gekozen? Lijkt me sterk. het is opleiden voor werkeloosheid.

Kees Foks|18.11.16|12:57

dhr Kantelberg stelt dat er gebrek aan goede rijinstructeur . Kennelijk heeft hij in het verleden de instructeurs niet goed opgeleid. Dat instructeurs moeilijk te vinden zijn voor loondienst is logisch . voor iets meer dan het minimumloon kun je moeilijk een ervaren instructeur verwachten, die werken voor zichzelf. Dus alleen net afgestudeerde” instructeurs kun je krijgen . en aangezien het minimaal 5 jaar duurt voordat je het vak in de vingers hebt . is een slechte rijopopleiding het resultaat

Amptenaar|28.11.16|16:29

Ah Gijs is weer in het land gekomen en heeft bovenstaande droom meegenomen. Maar een vraag, moet het kaf nog van het koren gescheiden worden, of gaan we jouw scheiden? Hoe is het momenteel met je vriend bij het IBKI? Doen jullie nog steeds op de bikes het werkoverleg over het schrijnend rij instructeurs te kort? Of is het tekort inmiddels dankzij het UWV (Uw Wegen staan Vast)een overschot geworden?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.