De VerkeersAcademie rijdt alleen nog maar elektrisch en met ADAS

Opel Ampera-e

Gijs Kantelberg van De VerkeersAcademie verwacht dat het gebruik van rijhulpsystemen in de auto (ADAS) binnen twee jaar een verplicht onderdeel van het rijexamen zijn. Reden voor de opleider om een voorschot te nemen op de toekomst en het volledige wagenpark elektrisch te maken. Alle nieuwe instructeurs zijn meteen ADAS-instructeurs en de opleider komt met een nieuwe bijscholing tot ADAS-instructeur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

3 reacties op “De VerkeersAcademie rijdt alleen nog maar elektrisch en met ADAS”

Wim de Jong|10.06.20|00:48

Allemaal leuk en aardig, maar als ik elektrisch ga rijden, ben ik in een maand werkloos. Zo jammer dat je dan geen schakel auto kan/mag rijden, en ong 80-85 % van de jongeren willen schakelauto rijden (dat is immers het kleine autootje van moeder, die mogen ze af en toe lenen, en vader heeft de grote leasebak mee naar werk.) Dus die automaatcode zit iedereen danig in de weg!

A.b|10.06.20|18:30

Wim,

Ben volledig met je eens, elektrisch rijden doe ik al sowieso niet ook al is het later verplicht. Ik laat me niet gek maken door de overheid. Ze dwingen je om te investeren in iets waar ik geen interesse in heb. Het is mijn geld ik bepaal zelf wat ik koop en wat het beste bij mij past.

A.b|10.06.20|19:27

Wim, volgens mij willen ze de verkoop van electrische auto’s stimuleren.

Nee, ik doe daar ook niet aan mee. Automaat rijlessen is inderdaad weinig vraag naar en de leerling is met nog geen 20 rijlessen al klaar voor het examen. Dus je moet veel aanmeldingen hebben om je rijschool draaiend te houden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De VerkeersAcademie rijdt alleen nog maar elektrisch en met ADAS | RijschoolPro

De VerkeersAcademie rijdt alleen nog maar elektrisch en met ADAS

Opel Ampera-e

Gijs Kantelberg van De VerkeersAcademie verwacht dat het gebruik van rijhulpsystemen in de auto (ADAS) binnen twee jaar een verplicht onderdeel van het rijexamen zijn. Reden voor de opleider om een voorschot te nemen op de toekomst en het volledige wagenpark elektrisch te maken. Alle nieuwe instructeurs zijn meteen ADAS-instructeurs en de opleider komt met een nieuwe bijscholing tot ADAS-instructeur.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

3 reacties op “De VerkeersAcademie rijdt alleen nog maar elektrisch en met ADAS”

Wim de Jong|10.06.20|00:48

Allemaal leuk en aardig, maar als ik elektrisch ga rijden, ben ik in een maand werkloos. Zo jammer dat je dan geen schakel auto kan/mag rijden, en ong 80-85 % van de jongeren willen schakelauto rijden (dat is immers het kleine autootje van moeder, die mogen ze af en toe lenen, en vader heeft de grote leasebak mee naar werk.) Dus die automaatcode zit iedereen danig in de weg!

A.b|10.06.20|18:30

Wim,

Ben volledig met je eens, elektrisch rijden doe ik al sowieso niet ook al is het later verplicht. Ik laat me niet gek maken door de overheid. Ze dwingen je om te investeren in iets waar ik geen interesse in heb. Het is mijn geld ik bepaal zelf wat ik koop en wat het beste bij mij past.

A.b|10.06.20|19:27

Wim, volgens mij willen ze de verkoop van electrische auto’s stimuleren.

Nee, ik doe daar ook niet aan mee. Automaat rijlessen is inderdaad weinig vraag naar en de leerling is met nog geen 20 rijlessen al klaar voor het examen. Dus je moet veel aanmeldingen hebben om je rijschool draaiend te houden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.