
Verplichte certificering voor rijscholen weer stapje dichterbij
De uitkomst van de plannen van de Alliantie Samen Sterk lijkt een verplichte certificering voor de rijschoolbranche te worden. Dat valt te lezen in het verslag van een gesprek tussen de alliantie en minister Van Nieuwenhuizen.
Op 30 september stond de vervolgafspraak tussen de Alliantie en de minister op de agenda. In het verslag hiervan valt te lezen dat Van Nieuwenhuizen aan de slag wil met de aanbevelingen. Zo is afgesproken dat er een commissie vanuit de overheid wordt ingesteld die zich gaat bezighouden met een ‘verbeteringsslag in de breedste zin’. Deze commissie moet zich ook buigen over een certificering en keurmerk voor rijscholen. De commissie krijgt een onafhankelijke voorzitter, dus niet iemand uit de gelederen van de alliantie. Deze week moet duidelijk zijn wie deze voorzitter wordt.
De stakeholders dringen sterk aan op een certificeringstraject met een verplicht karakter. De Alliantie heeft zelf ook al de nodige stappen gezet om de verbeteringsslag in gang te zetten. Zo worden de kaders voor het certificeringstraject nu langzaam afgetekend. De voorwaarden waarom kwaliteitsrijscholen moeten voldoen, worden later waarschijnlijk ook in overleg met de nieuw te vormen commissie worden afgestemd. De eerste stappen moeten zijn gezet voor de verkiezingen van 2021.
Lees ook:
- Verplicht keurmerk zorgt voor kwaliteitsverbetering rijschoolbranche
- Dit is het startdocument van Samen Sterk
- RijschoolProTV: Rutten over het startdocument
- Rijschoolbranche niet van plan zich te verenigen
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?
Oh wat leuk.
Naast het verplichte toneelstuk bij IBKI.
Nu nog een hoop gedoe erbij voor ??????
Gebakken lucht extra?
Verkeersveiligheid bewerk je oa door wegen veiliger aan te leggen.
Veel minder gelijkvloerse kruisingen.
Duidelijker voor iedereen te maken.
Uitritten van bijvoorbeeld een poort (tussen schuurtjes naar de straat) te voorzien van een hekje zo dat er niet met een rotvaart uitgereden KAN worden.
Geef niet meteen ons rijinstructeurs de schuld van falend beleid
En al die extra tijd en kosten worden vergoed door? Wanneer stappen we dan over naar het Duitse fahrschule systeem? Of BTW eindelijk naar leraren tarief? Loont het straks nog om les te geven? Wie betaald met noten krijgt apen in dienst.
Kees,
Kwaliteit gaat toch niet omhoog laat ze maar lekker graaien.
Hoe moet ik het nog beter uitleggen? Autorijden en kijken kan op 1 manier. Moet ik gaan uitleggen van joh kijk 1000 meter vooruit.
Wat overigens ook wel zal helpen is een voorzitter te nemen met verstand van zaken. Niet een uitgekotste politicus met onzinnige opmerkingen. ?
Precies, iedereen werkt met handelingsanalyse. Op een andere manier kan ik het niet uitleggen, kijkwerk en
voertuigbeheersing gaat allemaal op dezelfde manier. Sommige rijscholen hebben een lage slagingspercentage maar dat komt door de leerlingen zelf, ze willen niet genoeg rijlessen nemen en heel snel afrijden.
Als slagingspercentages beter moeten!!
Ligt deels ook aan de kwaliteit vd examinering waarbij een leerling zakt voor het 1e rijexamen maar wel slaagt voor het 2e rijexamen terwijl het 2e slechter was gereden. In beide gevallen zonder fysieke en of verbale ingrepen!!
Toename verkeersongelukken is grotendeels agv telefoongebruik in de auto. Als ouders dit zelf doen zal hun kind het ook doen en zal de overheid moeten opvoeden!!
Gevangenis weerhoud de crimineel niet,zijn overvol met 75% recidive
Marktwerking is een perfect effect om kwaliteit te waarborgen.
Daar hebben we geen “allianties “voor nodig.
Het is elke keer weer het zelfde liedje.
Ze claimen de markt te moeten verbeteren, niemand vraagt hier om,ze claimen dat dit nodig en beroepen zich op triviaal en eigen onderzoek.
Het middel, altijd het zelfde, je moet een papiertje halen, en hier voor betalen.
En daar gaat het dit soort leugenachtige instanties om. jouw Geld, en een systeem om dit afdwingen.