Minister Cora van Nieuwenhuizen

Kamerleden zijn tegen CBR-maatregelen voor verkorten van reserveringstermijnen

Tweede Kamer, VVD, Cora van Nieuwenhuizen, minister

De commissie van Infrastructuur en Waterstaat vergaderde maandag over de maatregelen van het CBR om de reserveringstermijn terug te dringen. Er berust veel kritiek op het afschaffen van de Tussentijdse Toets en het Faalangstexamen. Minister Cora van Nieuwenhuizen onderstreept vooral dat ze hoopt dat het niet zo ver komt en het slagingspercentage voldoende zal stijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Marilon Tresfon

Marilon Tresfon is de vaste journalist van RijschoolPro.

8 reacties op “Kamerleden zijn tegen CBR-maatregelen voor verkorten van reserveringstermijnen”

Rob Smit|19.04.21|21:09

Dat is dan fijn en dit zijn wederom goed overwogen besluiten. De politiek beslist ook dat ik als examinator veilig op 30 centimeter naast een kandidaat kan zitten. Wat natuurlijk ook een leugen is en een groot risico vanwege mijn leeftijd van boven de 62.
Diverse collega’s zitten thuis vanwege Corona of moeten getest worden.
Bedankt politiek. Sluit uw ogen en slaap lekker door maar hopelijk voor u niet op de IC.

Ram Bihari|20.04.21|09:06

Het is heel erg triest dat er een duurbetaalde commissie ,met een advies komt dat het tegenovergestelde is van wat er verwacht wordt.
Om de slagingspercentage te verhogen moeten alle tools die dit bevorderen worden weggehaald.
Wat een logica !!!!!

Mart Kuiper|20.04.21|10:16

Bestuurders op plekken zetten die niet gehinderd door enige kennis van zaken hun straatje schoonvegen of met ideeën komen die ver van de dagelijkse praktijk afstaan. Hadden we iets anders verwacht? Ik heb veel commentaar gekregen op mijn regelmatige kritiek. Maar als zelfs het CBR, brancheorganisaties, een onderzoekscommissie en de politiek nu over elkaar heen vallen…ik hoef niet mijn gelijk te halen maar vaststellen dat je het hebt is heel triest in dit geval. Er gebeurt dus gewoon weer niks.

Ad van Gerven|22.04.21|12:59

De enigste oplossing is meer examinatoren, die in ieder geval enkele jaren rijles hebben gegeven. En de opleiding voor instructeur verbeteren.

Jan Ammeraal|22.04.21|15:29

Vreemd dat altijd de rij-instructeurs de boosdoeners zijn. Natuurlijk vind je kaf onder het koren maar die vind je in elke branche. Elk verkeersslachtoffer is er 1 teveel maar als een jongere een week nadat hij zijn rijbewijs heeft behaald al een boete heeft voor veel te hard rijden dan denk ik toch dat zo’n jongere dat niet geleerd heeft tijdens de rijles maar geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Maar goed, aan een jongere valt niks te verdienen, aan een instructeur wel.

A.b|22.04.21|17:24

@ Jan,

Klopt precies wat je zegt. Wij zijn altijd de boosdoeners. De jongeren rijden zichzelf kapot door gebruik van mobiele telefoons en hard rijden en dan gaat men zoeken naar een oplossing. Ze moeten de jongeren veel harder aanpakken, bij te hard rijden of telefoneren gelijk rijbewijs inleveren flinke boete van 4000 euro en opnieuw afrijden bij het CBR. Hier kan de politicus in gaan verdiepen. Blijven graaien met bijscholingen en opleidingen lost niks op.

eelke|22.04.21|21:40

zijn niet inmiddels alle 60+ ingeënt?? of mogen examinatoren dit niet???
gepensioneerde examinatoren die ingeent zijn oproepen en examens aflaten nemen…

Mart Kuiper|23.04.21|18:40

Gepensioneerde examinatoren is op vrijwillige basis en ik denk dat er weinig zijn die er nu trek in hebben. Als ik van de week hoor dat het animo om over te werken bij het CBR ook heel laag is dan kan het nog leuk worden als straks de deuren van het theorie opengaan en alles weer doorstroomt naar de praktijkexamens. En als ik ook zie wat er momenteel doorgelaten wordt onder het mom ”voordeel van de twijfel” (lees achterstanden en wachttijden) dan is de verkeersveiligheid er ook niet bij gebaat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kamerleden zijn tegen CBR-maatregelen voor verkorten van reserveringstermijnen | RijschoolPro
Minister Cora van Nieuwenhuizen

Kamerleden zijn tegen CBR-maatregelen voor verkorten van reserveringstermijnen

Tweede Kamer, VVD, Cora van Nieuwenhuizen, minister

De commissie van Infrastructuur en Waterstaat vergaderde maandag over de maatregelen van het CBR om de reserveringstermijn terug te dringen. Er berust veel kritiek op het afschaffen van de Tussentijdse Toets en het Faalangstexamen. Minister Cora van Nieuwenhuizen onderstreept vooral dat ze hoopt dat het niet zo ver komt en het slagingspercentage voldoende zal stijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Marilon Tresfon

Marilon Tresfon is de vaste journalist van RijschoolPro.

8 reacties op “Kamerleden zijn tegen CBR-maatregelen voor verkorten van reserveringstermijnen”

Rob Smit|19.04.21|21:09

Dat is dan fijn en dit zijn wederom goed overwogen besluiten. De politiek beslist ook dat ik als examinator veilig op 30 centimeter naast een kandidaat kan zitten. Wat natuurlijk ook een leugen is en een groot risico vanwege mijn leeftijd van boven de 62.
Diverse collega’s zitten thuis vanwege Corona of moeten getest worden.
Bedankt politiek. Sluit uw ogen en slaap lekker door maar hopelijk voor u niet op de IC.

Ram Bihari|20.04.21|09:06

Het is heel erg triest dat er een duurbetaalde commissie ,met een advies komt dat het tegenovergestelde is van wat er verwacht wordt.
Om de slagingspercentage te verhogen moeten alle tools die dit bevorderen worden weggehaald.
Wat een logica !!!!!

Mart Kuiper|20.04.21|10:16

Bestuurders op plekken zetten die niet gehinderd door enige kennis van zaken hun straatje schoonvegen of met ideeën komen die ver van de dagelijkse praktijk afstaan. Hadden we iets anders verwacht? Ik heb veel commentaar gekregen op mijn regelmatige kritiek. Maar als zelfs het CBR, brancheorganisaties, een onderzoekscommissie en de politiek nu over elkaar heen vallen…ik hoef niet mijn gelijk te halen maar vaststellen dat je het hebt is heel triest in dit geval. Er gebeurt dus gewoon weer niks.

Ad van Gerven|22.04.21|12:59

De enigste oplossing is meer examinatoren, die in ieder geval enkele jaren rijles hebben gegeven. En de opleiding voor instructeur verbeteren.

Jan Ammeraal|22.04.21|15:29

Vreemd dat altijd de rij-instructeurs de boosdoeners zijn. Natuurlijk vind je kaf onder het koren maar die vind je in elke branche. Elk verkeersslachtoffer is er 1 teveel maar als een jongere een week nadat hij zijn rijbewijs heeft behaald al een boete heeft voor veel te hard rijden dan denk ik toch dat zo’n jongere dat niet geleerd heeft tijdens de rijles maar geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Maar goed, aan een jongere valt niks te verdienen, aan een instructeur wel.

A.b|22.04.21|17:24

@ Jan,

Klopt precies wat je zegt. Wij zijn altijd de boosdoeners. De jongeren rijden zichzelf kapot door gebruik van mobiele telefoons en hard rijden en dan gaat men zoeken naar een oplossing. Ze moeten de jongeren veel harder aanpakken, bij te hard rijden of telefoneren gelijk rijbewijs inleveren flinke boete van 4000 euro en opnieuw afrijden bij het CBR. Hier kan de politicus in gaan verdiepen. Blijven graaien met bijscholingen en opleidingen lost niks op.

eelke|22.04.21|21:40

zijn niet inmiddels alle 60+ ingeënt?? of mogen examinatoren dit niet???
gepensioneerde examinatoren die ingeent zijn oproepen en examens aflaten nemen…

Mart Kuiper|23.04.21|18:40

Gepensioneerde examinatoren is op vrijwillige basis en ik denk dat er weinig zijn die er nu trek in hebben. Als ik van de week hoor dat het animo om over te werken bij het CBR ook heel laag is dan kan het nog leuk worden als straks de deuren van het theorie opengaan en alles weer doorstroomt naar de praktijkexamens. En als ik ook zie wat er momenteel doorgelaten wordt onder het mom ”voordeel van de twijfel” (lees achterstanden en wachttijden) dan is de verkeersveiligheid er ook niet bij gebaat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.