Foto: Scott Graham

Koepel Rijopleiding en Verkeersveiligheid (KRV) is een feit

Foto: Scott Graham

In Lexmond is dinsdag 2 augustus officieel besloten om de Koepel Rijopleiding en Verkeersveiligheid (KRV) te formeren. Aan de oprichting van deze koepel wordt al ruim een jaar gewerkt met als hoofddoel het aantal partijen waarmee in de rijschoolbranche wordt overlegd, te verminderen.

Door middel van de KRV wil men de totale rijschoolbranche professionaliseren in het belang van de verkeersveiligheid van alle (toekomstige) weggebruikers. Daarnaast willen zij de excessen die spelen in de rijschoolbranche uit de weg ruimen, waardoor leerlingen in het vervolg beter weten waar zij terecht kunnen bij het maken van juiste keuzes voordat zij aan het rijbewijstraject beginnen.

Samenwerking binnen de Koepel

Bij de start van de formatie zijn een tiental organisaties toegetreden die hebben verklaard bereid te zijn om hun rol met volle inzet uit te voeren. Het gaat hierbij om de volgende organisaties: FAM, LBKR, RST, VRB, VVRI, LBV, De Verkeersacademie, Lens Media, SMIT, VEKABEST en VERJO.

Voor organisaties die actief zijn in de rijschoolbranche is en blijft ruimte om zich aan te sluiten bij de Koepel.

Rapporten Samen Sterk en ‘Van rijles naar rijonderwijs’

De KRV is opgericht naar aanleiding van de rapporten ‘Samen Sterk’ en naar opdracht van het Ministerie van I&W en het rapport Roemer ‘Van rijles naar rijonderwijs’. Uit beide rapporten komt duidelijk naar voren dat er veranderingen en verbeteringen noodzakelijk zijn in zowel de rijopleiding als de examinering.

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Else van Andel

2 reacties op “Koepel Rijopleiding en Verkeersveiligheid (KRV) is een feit”

Pieter van der Vinne|04.08.22|17:35

nog meer nonsens…

Mart Kuiper|05.08.22|13:37

De zoveelste poging.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.