
Verjo en TikTokker Merlin Weber slaan handen ineen voor verkeersveiligheid
Met zijn TikToks en YouTube-video’s is rijschoolbranche-influencer Merlin Weber inmiddels bij menigeen bekend. Dat is uitgeverij Verjo ook niet ontgaan. Dus slaan de partijen de handen ineen en gaan zij samen lessend Nederland voorzien van rijles-content op sociale media.
Merlin en Verjo-eigenaar Chris Verstappen hebben elkaar gevonden in een gezamenlijke passie voor het verbeteren van de verkeersveiligheid. Om dat te bewerkstelligen slaan de mannen de handen ineen. De eerste video kwam donderdagochtend online op de sociale media kanalen van Merlin en draait om de vraag ‘Bij welk bord moet ik de voetganger voor laten gaan?’
Verjo-directeur Anthony Boeijink sluit zich daarbij aan en ziet de samenwerking als een leuke, speelse en informatieve manier om bewustzijn te creëren voor verkeersveiligheid onder jonge mensen. Sociale media kan daar volgens hem bij helpen.
Slaag en win
De enthousiaste TikTokker zit niet graag stil en gaat naast zijn gebruikelijke rijles-content nu ook video’s maken waarin hij mensen op straat uitdaagt on the spot een praktijkexamen af te leggen. Slaag je voor het examen? Dan krijg je 50 euro. Gezakt? Geen nood aan de man, maar misschien wel stof tot nadenken.
Lees ook:
- Instructeur Masis verovert TikTok met rijlesvideo’s
- Merlin Weber: ‘Als er maar één iemand wat leert via mijn video’s, heb ik mijn doel al bereikt’
U las zojuist één van de gratis premium artikelen.
Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche.
Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.
Bent u al abonnee?