Column Arno Smits (BOVAG): Versterk je werkgeversmerk
'constructieve samenwerking'

Column Arno Smits (BOVAG): Versterk je werkgeversmerk

"Nu is het aan ons, de werkgevers, om ons van onze beste kant te laten zien" Foto: BOVAG

In zijn maandelijkse column voor RijschoolPro praat Arno Smits over het wel en wee binnen de rijschoolbranche. Deze maand benadrukt hij het belang van het versterken van je werkgeversmerk. “Het instructeurstekort vraagt om een frisse blik op het aantrekken van talent.”

Het instructeurstekort vraagt om een frisse blik op het aantrekken van talent. De moderne sollicitant navigeert anders. Online oriëntatie en een kritische blik op de aantrekkelijkheid van de werkgever zijn de nieuwe norm. Waar vroeger aspirant-instructeurs zich in bochten wrongen om een plek in onze rijscholen te veroveren, zien we nu een 180-graden ommekeer. Nu is het aan ons, de werkgevers, om ons van onze beste kant te laten zien. Dit betekent een modernisering van onze vacatureplaatsingen en sollicitatieprocessen, en van onze arbeidsvoorwaarden. 

Hierbij kiezen we voor constructieve samenwerking, gericht op de toekomst. Het vanuit de commissie Roemer ontwikkelde NLP is hier een voorbeeld van, wat ons aanspoort om ook als rijinstructeurs stappen voorwaarts te zetten. Met CBR’s RIS-specialist Van Ooijen hebben we besproken hoe we als branche kunnen inspelen op de ontwikkelingen in modulair opleiden.

Kortom, deze bijeenkomst markeerde niet alleen een oproep tot actie voor het versterken van onze werkgeversmerken, maar benadrukte ook het belang van samenwerking en toekomstgerichte innovatie binnen onze branche. 

Arno Smits
Voorzitter BOVAG Rijscholen

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.