file, snelweg

‘Spookfiles maken Gelders deel A15 gevaarlijk’

Na de oproep aan weggebruikers om mee te denken over oplossingen voor het vergroten van de veiligheid op het Gelderse deel van de A15 heeft de ANWB al zo’n 800 reacties ontvangen. Binnenkort gaat de ANWB die oplossingen voorleggen aan Rijkswaterstaat.

Uit de reacties maakt de ANWB op dat de A15 tussen Gorinchem en Nijmegen aan de grens van zijn capaciteit zit. Door de enorme drukte op de weg zijn kleine verstoringen voldoende voor het ontstaan van plotselinge ‘spookfiles’ met gevaar van kop-staartaanrijdingen. Veel weggebruikers die contact zochten met de ANWB vertellen dat ze zelf geregeld maar net een aanrijding konden voorkomen. Ook geven ze aan dat het vrachtverkeer veel drukte veroorzaakt.

Hoogteverschillen

Ze noemen het het verder lastig dat de weg veel hoogteverschillen kent door viaducten. Dat belemmert het zicht op plotselinge files. De weggebruikers stellen daarom voor om matrixborden te plaatsen. Een andere veelgenoemde suggestie is een strengere handhaving van het inhaalverbod voor vrachtwagens. Ze vinden dat vrachtwagenchauffeurs zich onvoldoende houden aan dat verbod. Sommigen pleiten er voor om dat verbod bovendien uit te breiden.

ANWB gaat binnenkort praten met Rijkswaterstaat over de aangekaarte problemen. In afwachting van structurele oplossingen zal de ANWB dan vragen of er alvast borden langs de weg geplaatst kunnen worden om te waarschuwen voor plotselinge files.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Spookfiles maken Gelders deel A15 gevaarlijk’ | RijschoolPro
file, snelweg

‘Spookfiles maken Gelders deel A15 gevaarlijk’

Na de oproep aan weggebruikers om mee te denken over oplossingen voor het vergroten van de veiligheid op het Gelderse deel van de A15 heeft de ANWB al zo’n 800 reacties ontvangen. Binnenkort gaat de ANWB die oplossingen voorleggen aan Rijkswaterstaat.

Uit de reacties maakt de ANWB op dat de A15 tussen Gorinchem en Nijmegen aan de grens van zijn capaciteit zit. Door de enorme drukte op de weg zijn kleine verstoringen voldoende voor het ontstaan van plotselinge ‘spookfiles’ met gevaar van kop-staartaanrijdingen. Veel weggebruikers die contact zochten met de ANWB vertellen dat ze zelf geregeld maar net een aanrijding konden voorkomen. Ook geven ze aan dat het vrachtverkeer veel drukte veroorzaakt.

Hoogteverschillen

Ze noemen het het verder lastig dat de weg veel hoogteverschillen kent door viaducten. Dat belemmert het zicht op plotselinge files. De weggebruikers stellen daarom voor om matrixborden te plaatsen. Een andere veelgenoemde suggestie is een strengere handhaving van het inhaalverbod voor vrachtwagens. Ze vinden dat vrachtwagenchauffeurs zich onvoldoende houden aan dat verbod. Sommigen pleiten er voor om dat verbod bovendien uit te breiden.

ANWB gaat binnenkort praten met Rijkswaterstaat over de aangekaarte problemen. In afwachting van structurele oplossingen zal de ANWB dan vragen of er alvast borden langs de weg geplaatst kunnen worden om te waarschuwen voor plotselinge files.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.