Groen nieuws: gassen met de Polo Bifuel

AUTOVANDAAG –  In een tijd dat elke gram CO2 telt en goedkoop schoon rijden hoger op menig prioriteitenlijstje komt te staan, heeft Volkswagen met de op LPG rijdende BiFuel-modellen nog een troef in handen.

Na de Golf 1.6 Bifuel kondigt het merk nu de Polo op gas aan, af fabriek welteverstaan. Bedoeld voor de prijs- en milieubewuste rijinstructeur die  niet tevreden is over de Polo BlueMotion vanwege zijn roetuitstoot.

LPG-modellen in de compacte klasse zijn in opkomst. Naast Volkswagen bieden ook Ford en Opel sinds kort af fabriek LPG-auto’s aan. In het vaarwater van de Polo zitten bijvoorbeeld ook de Corsa 1.4 en Fiesta 1.4. Net als deze soortgenoten lepelt Volkswagen in de Polo ook een veertienhonderd, goed voor 82 pk.

De gasinstallatie wordt af fabriek ingebouwd, waarbij de 52 liter ringtank een plaatsje krijgt in de ruimte die voor het reservewiel is bestemd. Met een LPG-verbruik van 8.2l/100km is de Polo – zoals elke LPG-auto- niet bijzonder zuinig, maar kan wel ongeveer 640 km worden afgelegd op een volle tank.

Rijden op autogas is als het om CO2 gaat wel ‘groener’ dan benzine. De Duitsers beloven dat de Polo Bi-fuel 132g/km uitstoot, zo’n 10% lager dan de benzinevariant. In tegenstelling tot diesel stoot LPG bijna geen roet uit.

Een prijskaartje is evenals de introductiedatum nog niet bekend. In thuisland Duitsland wordt de Polo met alle uitrustingsniveau’s leverbaar en kost deze 2500 euro meer dan de doorsnee benzineversie. 

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Groen nieuws: gassen met de Polo Bifuel | RijschoolPro

Groen nieuws: gassen met de Polo Bifuel

AUTOVANDAAG –  In een tijd dat elke gram CO2 telt en goedkoop schoon rijden hoger op menig prioriteitenlijstje komt te staan, heeft Volkswagen met de op LPG rijdende BiFuel-modellen nog een troef in handen.

Na de Golf 1.6 Bifuel kondigt het merk nu de Polo op gas aan, af fabriek welteverstaan. Bedoeld voor de prijs- en milieubewuste rijinstructeur die  niet tevreden is over de Polo BlueMotion vanwege zijn roetuitstoot.

LPG-modellen in de compacte klasse zijn in opkomst. Naast Volkswagen bieden ook Ford en Opel sinds kort af fabriek LPG-auto’s aan. In het vaarwater van de Polo zitten bijvoorbeeld ook de Corsa 1.4 en Fiesta 1.4. Net als deze soortgenoten lepelt Volkswagen in de Polo ook een veertienhonderd, goed voor 82 pk.

De gasinstallatie wordt af fabriek ingebouwd, waarbij de 52 liter ringtank een plaatsje krijgt in de ruimte die voor het reservewiel is bestemd. Met een LPG-verbruik van 8.2l/100km is de Polo – zoals elke LPG-auto- niet bijzonder zuinig, maar kan wel ongeveer 640 km worden afgelegd op een volle tank.

Rijden op autogas is als het om CO2 gaat wel ‘groener’ dan benzine. De Duitsers beloven dat de Polo Bi-fuel 132g/km uitstoot, zo’n 10% lager dan de benzinevariant. In tegenstelling tot diesel stoot LPG bijna geen roet uit.

Een prijskaartje is evenals de introductiedatum nog niet bekend. In thuisland Duitsland wordt de Polo met alle uitrustingsniveau’s leverbaar en kost deze 2500 euro meer dan de doorsnee benzineversie. 

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.