Chevrolet, Spark

Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG

AUTOVANDAAG – Chevrolet lanceert een voordelige versie van de nog verse Spark; de Spark BiFuel. De compacte vijfdeurs Amerikaan is dan affabriek voorzien van een LPG-installatie, dat niet alleen de CO2-uitstoot doet dalen, maar ook de kosten. De BiFuel versie is namelijk vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. De bijtelling bedraagt 14%.

De Spark BiFuel is ontwikkeld in samenwerking met BRC, een Italiaanse fabrikant van LPG-techniek. Het bivalente model is gebaseerd op de Spark 1.0 LS en stoot 9 gram minder CO2 uit dan zijn benzinebroer, namelijk 110 gram/km. Daarbij zijn de cilinderkop en zuigrs gemodificeerd voor duurzaam gebruik op LPG.

Het dashboard is voorzien van een schakelaar voor de benzine/LPG-omschakeling en duidelijke LEDs voor aanduiding van de tankinhoud van de LPG-tank. Deze heeft een inhoud van 31 liter en is gemonteerd op de plek van het reservewiel. Hierdoor gaat er geen bagageruimte verloren. De LPG vulaansluiting bevindt zich netjes achter de brandstofklep.

Naast de Spark op LPG zijn er ook Bifuel uitvoeringen leverbaar van de Aveo 1.2 en de Captiva 2.4. De Spark BiFuel is met onmiddellijke ingang leverbaar bij de Chevrolet-dealer en kost 10.995 euro.

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Auteur: Bart Pals

118 reacties op “Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG”

w.kroezen|08.08.10|11:38

graag een brochure

chris.arntz|10.09.10|13:11

goede dag. ik heb een vraag ik wil een chevrolet spark 1.0 ls bifuel kopen .
is het mogelijk om er fietsendrager daar onder temaken .en wat zijn daar de kosten van.
hartelijk dank .gr chris
[email protected]

Dirk Jan Coorn|14.09.10|14:24

Ik heb een Spark Bifuel ben daar goed over te spreken. Omdat deze kleine auto door de rijksdienst van wegverkeer niet is goedgekeurd voor een trekhaak is deze optie voor fietsen drager niet mogelijk. Er is wel een speciale fietsendrager van Thule die op de bumper gemonteerd wordt. Deze is overigens wel demontabel en kost Inclusief montage bij de garage 579 euro.

Francis Lievendag|27.09.10|16:56

Een vraagje voor Dirk Jan Coorn.

Ik heb ook net een Bifuel aangeschaft en ben zeer tevreden. De bifuel is nog vers en ik heb pas 1 keer getankt. Wat zijn jouw bevindingen voor wat betreft, gebruik en tankinhoud?

Dirk Jan Coorn|27.09.10|17:17

Ik heb nu 5 keer getankt en iedere keer een andere inhoud. Doordat het signalerings systeem in de auto nog niet helemaal goed werkt heb ik verschillende hoeveelheden getankt. Zelfs 1 keer 35 liter. Maar gemiddeld tank ik 22 liter en dan heb ik zo rond de 275 kilometer gereden. Ik heb wel voor het tanken een andere vulnippel gekocht. Op een duitse site heb ik een nippel gevonden die 1,5 cm langer is en die schroefdraad inwendig heeft. Dit is handig om de verloopnippels van de ANWB te kunnen gebruiken in het buitenland. Heb je nog vragen mail maar [email protected]

chris.arntz|28.09.10|08:08

wij krijgen onze spark bifuel over 2 a 3 weken kan imand mij ver tellen of je in engeland de zelfde vul nippel kan gebruiken hartelijk dank chris arntz

Dirk Jan Coorn|28.09.10|09:21

Chris, In Engeland hanteren ze twee systemen. 1 hetzelfde als bij ons de bajonet maar in sommige delen van Engeland gebruiken ze de europese schroefnippel. Kijk maar eens op de site http://www.lpginfosite.nl/ voor veel informatie over LPG rijden. Let er wel op dat het verboden is om met een LPG auto de kanaaltunnel in te gaan. Ook als de LPG tank leeg is. Boetes zijn, wat ik gehoord heb hoog, als je gesnapt wordt. Dus de boot is de enig manier om in Engeland te komen.

chris.arntz|28.09.10|09:30

dirk jan coorn
hartelijk dank voor je informatie chris

Xander|28.09.10|19:15

Zijn er nog meer eigenaars die toch een aanslag motorijtuigenbelasting hebben ontvangen voor de Spark bi fuel ? Tot mijn verbazing lag er vandaag bericht in de brievenbus dat de wegenbelasting 88 euro per kwartaal wordt. De auto is mij toch echt verkocht als vrijgesteld voor MRB.

Dirk Jan Coorn|28.09.10|20:01

Ja ik heb al een afrekening gehad. Maar ook een brief van de RDW dat ze een fout hebben gemaakt met de aanmelding bij de belasting. In de brief stellen zij dat ze alles zullen terugdraaien en de overgemaakte wegenbelasting terug laten storten.

Xander|28.09.10|20:08

Bedankt voor je snelle antwoord. Even rustig afwachten op bericht van RDW en/of belastingdienst.

Auto bevalt prima overigens. Enige puntjes van kritiek: geen hoogte verstelling gordel en achterklep die alleen met sleutel op kan (als je buiten de auto bent).

Verder een big smile bij het afrekenen bij het tankstation ;-)

Dirk Jan Coorn|30.09.10|15:24

Vandaag winterbanden aangeschaft. Bridgestone LM30 165/65 r14. Omdat ik bij aankoop LM heb laten monteren kon ik de orginele stalen velgen meekrijgen. Deze komen nu mooi van pas bij de winterbanden scheelt toch 200 euro. Omdat de orginele bandmaat 155/70 is heb ik na lang zoeken en zeer goed advies bij de plaatselijk Profile Tyrecenter de Bridgestone 165/65 uitgekozen. Zijn niet al te duur en volgens de duitse testen een goede aankoop.

Francis Lievendag|01.10.10|09:21

Bij de koop van de Spark heb ik gevraagd als ik voor de optie LM velgen zou kiezen of de stalen velgen voor mij zouden zijn. Nee, was het antwoord. De LM velgen worden af fabriek gemonteerd en komen dus niet mee met de auto. Toen heb ik direct maar een set winterbanden op stalen velg met de koop mee geregeld. EUR 550,00. Gezien het hiervoor genoemde verhaal wellicht een beetje te veel.

Dirk Jan Coorn|01.10.10|10:10

Jammer dat je verkoper je blijkbaar niet goed heeft geinformeerd.

chris.arntz|07.10.10|13:26

iwij hebben de spark bifeul en willen een fietsdrager er onder zetten maar dan moeten er zwaardere veren onder gezet worden wie kan mij daar de prijs van geven en uitleg daar over hartelijk dank chris

Dirk Jan Coorn|08.10.10|11:18

Chris kijk eens op de volgende site: http://www.hetautonieuws.nu/blog/2010/06/spark-fietsendrager-zonder-trekhaak/. Hier wordt aangegeven dat 579 euro voor alles is.

chris.arntz|08.10.10|12:03

dirk jan ik was gisteren bij de dealer en die zij dat als je de fiets drager er onder zet dat dan de achter vering te licht is met twee fietsen en twee personen. dan moeten er zwaarderen veren ondergezet worden en die zijn nog niet op de markt chevrolet is dat nog aan het uitzoeken dat zegt de dealer
gr chris

Dirk Jan Coorn|08.10.10|14:36

Chris, bedankt voor deze info. Dat wist ik niet. BTW mijn dealer is van de week failliet gegaan dus ik moet op zoek naar een ander.

Aart|31.10.10|15:38

Dag allemaal,

Zijn er meer mensen die het tanken op lpg zeer lastig vinden?
Ik vind het bijgeleverde lpg stuk te kort of de aansluiting zit niet op de juiste plek.
Ik ben net weer met mijn vrouw wezen tanken, maar dit is bijna niet te doen zonder de auto te beschadigen.
Wie heeft ook dergelijke ervaringen en of oplossingen?
Ook de inhoud van het lpg tankje geeft bij mij vraagtekens, er gaat iets meer dan 17 ltr lpg in bij een lege tank?! volgens mij mis ik ruim 7 ltr inhoud.
Verder is mijn vrouw heel erg blij met de Spark.
Groetjes Aart

Francis Lievendag|01.11.10|12:28

Een reactie op de opmerkingen van Aart.
Inmiddels hebben wij de Spark 6 weken. Ik heb inmiddels een keer of 8 getankt. Er gaat elke keer rond de 23 liter in de tank. Het verbruik van de Spark ligt tussen de 1:13 en 1:14. Wij zetten de dagteller na het tanken op 0 en na de 300km tanken wij. Ik heb de tank een keer leeg gereden en precies bij 328km was de tank leeg.

Ik kan niet zeggen dat het tanken erg gemakkelijk gaat maar dit komt misschien ook dat het alweer 20 jaar geleden was dat ik voor het laatst op LPG reed. Met een beetje beleid gaat het net. En met net bedoel ik ook net. Je moet echt het hulpstuk goed aandraaien en de koppeling van de tankslang met beleid hier op plaatsen. met heen en weer schuiven heb ik wel een keer gehad dat je het gas weg hoorde en zag lopen.

Dus: Je mist inderdaad 7 liter (voor mij erg belangrijk want wij rijden veel met de Spark) en je moet enige vaardigheid ontwikkelen om de Spark vol te tanken.

Als je de tank hebt leeggereden moet je wel zelf de auto weer op gas “zetten”. Dit doe je dmv het knopje bij je gasindicatie in de drukken.

Gr. Francis

Dirk Jan Coorn|01.11.10|14:08
Xander|03.11.10|13:55

Persoonlijk vind ik het tanken niet lastig, alhoewel ik het idee/gevoel heb dat het van merk tot merk kan verschillen. Bij Shell zijn de vulslangen nogal lastig, bij Total ondervind ik geen problemen. Het is eerst even de slag te pakken krijgen, het gaat nu net zo makkelijk als benzine tanken.

Als je de LPG tank echt goed leegrijd (tot piepen toe), dan gaat er zo’n 24-25 liter in, dat komt goed overeen met 80 % van 31 liter (fabrieksopgave – max. vulling). Je kan idd zo’n 300 km met een volle LPG tank doen.

Als je helemaal makkellijk wilt tanken dan inderdaad de verlengde tanknippel aanschaffen, die geeft je net even dat extra stukje ruimte.

R Huijinj|09.12.10|21:47

hallo,

weet iemand welke winterbanden maat er onder een spark 1.0 LS uitvoering passen,
Heb er nu lm onderliggen met 155/70R14.
heb de stalen velgen ook meegekregen van de dealer deze zijn 4.5j/14 inch

Dirk Jan Coorn|10.12.10|00:13

165/65 zijn mijn winterbanden.

Francis|10.12.10|07:34

Hallo,

Ik heb winterbanden onder de LS (Bifuel) 155/80/13 met een 13″ velg. Maat zomerbanden is 155/70/14. Dit scheelt 1% bandomtrek.

Gr. Francis

R Huijinj|10.12.10|16:38

bedankt voor de snelle reactie,

heb er eindelijk nog 4 kunnen krijgen

chris.arntz|02.01.11|07:35

ik heb eenspark bifuel maar als ik over een vluchtheuvel rij dan bonkt hij bij mijn achter kant van de automde dealer heeft er naar gekeken en nieuwe schokdempers onder gemaakt maar hij bonkt nog steeds heeft er nog iemand last daar van morgen ga ik weer terug kijken wat ze nu gaan doen
gr chris

gita|11.01.11|21:06

Ik heb in aug 2010 een spark gekocht en wel de Bi-Fuel. Het rijdt prima,maar het tanken
van LPG is verschrikkelijk. De laatste tijden rijd ik veel op benzine en dat is absoluut
niet de bedoeling geweest. Morgen overleg ik deze met de dealer en ben niet van plan
om zelf een ander nippel te gaan kopen.
Ik vind dat dit een fabrieks fout is geweest en moet door hun hersteld of aangepast
worden.
gr. gita

peter|14.01.11|16:21

ik heb een spark bifuel maar als ik over een vluchtheuvel rij dan bonkt hij bij mijn achter kant van de auto de dealer heeft er naar gekeken en nieuwe schokdempers onder gemaakt maar hij bonkt nog steeds heeft er nog iemand last daar van morgen ga ik weer terug kijken wat ze nu gaan doen

klopt ik heb er ook last mijn dealer zegt dat vdit een fabrieksfout is en zou dit met de fabriek over hebben voor een oplossing

grt peter

Francis|17.01.11|09:37

Ik heb dezelfde klacht als Peter. Ook bij mij bonkt de achterzijde van de auto (BiFuel) als ik op een slecht wegdek rijdt. Nu heb ik een tijdje geleden schade aan mijn achterbumper gehad en nadat deze is vervangen heb ik last van dit “gebonk”.

Een vraag voor Peter: “Heb jij vanaf het begin dat je de Spark hebt last van dat gebonk??

M.vr.gr., Francis

Luc|17.01.11|11:46

Ik heb ook dezelfde klacht als Peter.
Ben vanmorgen naar de dealer geweest en deze zegt dat de Spark eigenlijk niet is berekend op de ingebouwde LPG-installatie. Dus daardoor eigenlijk te zwaar is geworden om er bijvoorbeeld met 4 personen in te rijden.
Het advies was om er verzwaarde veren onder te leggen om dit probleem te verhelpen.
Prijs € 195,00 exclusief BTW, ik moet er zelf nog over nadenken.

M. vr. gr., Luc

Francis|17.01.11|11:53

Best Luc,

Het lijkt mij toch, formeel gezien, dat de kosten voor Chevrolet zijn! De auto is af-fabriek geleverd met LPG.

Francis

peter|17.01.11|15:36

bij mijn auto was het niet de eerste paar duizend kilometer maar daar na kwam het gebonk
dus het is even af wachten wat de dealer gaat doen hier aan het lijk mij toch wel een fabrieksfout en niet zo dat je zelf nog zwaarde veren moet kopen en dat zelf moet gaan betalen

Francis|17.01.11|15:38

IK zal contact met mijn dealer (Merel Alkmaar) opnemen en het op deze site laten weten.

Francis

Ton|17.01.11|21:10

Hallo Spark rijders , sinds nov 2010 al last van gebonk van de schokbrekers vooral als je over drempels en klinkerwegen rijd.
Al twee keer terug bij dealer, die hebben de eerste keer nieuwe schokbrekers er onder gezet maar nog geen resultaat.
Dealer heeft contact met Chevrolet gehad en er zijn al vele klachten over dit geval.
waarschijnlijk het gewicht van de lpg tank (100 kg ) te zwaar voor de schokbrekers/veren!
Er word een oplossing gezocht door Chevrolet volgens mijn dealer.

Ton.

wiebe|20.01.11|08:43

heb nieuwe aluminium velgen eronder maar steeds trilingen opt stuur bij 120 van alles al gehad
andere banden uitbalanceren uitlijnen nieuwe centreer ringen weet het niet meer en ook gebonk
achterin over een heuvel

johan|20.01.11|18:48

Heb sinds kort ook de spark bi-fuel gekocht maar had problemen met lpg tanken in het buitenland. Had bij de anwb de nippels europese en italiaanse gekocht maar het schroefdraad was veel te groot in Duitsland bij een benzinepomp hadden ze een nippel met klein schroefdraad bij de rest niet dus alles op benzine gereden wat niet de bedoeling is.
Lees hier op het forum dat ze van de anwb gekocht en goed zijn.Wat doe ik verkeerd.Waar kan ik nippels kopen met klein schroefdraad?

peter|20.01.11|19:41

Voor de verlengde tanknippel (1,5 cm langer dan de meegeleverde) kijk op :
http://www.autogas-online-shop24.de/epages/61642743.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61642743/Products/%22Tankadapter%20Bajonett%20M10%20Stahlgewinde%22

zie deze site ik heb ze net gisteren besteld dus dan moet het lukken

peter|25.01.11|16:58

ik heb de nippels ontvangen maar ze lekken dus je ken er in nederland niet mee tanken
dus iis een miskoop

Wil|01.02.11|11:05

Net met julie bevindingen gelezen.
Ik heb een Spark Bifuel nov. ’10 en heb ook de nadelen met LPG tanken met de adaptor, het blijft een getrut, benzine dop eraf de adaptor erop enfin we kennen het allemaal wel. Maar werk de langere beter? is de vraag.
Verbruik is wel aanzienlijk hoger dan gemiddeld, ik kom op 1:11 met cruis snelheid op teller 135.
Daarnaast heb ik afwijkingen met de GPS snelheid en de teller, gps =+- 9 Km lager dan teller, iemand ook last van?
Nog geen gebonk van achter…..

peter|01.02.11|14:45

de lange nippel niet bestellen heb er 2 besteld maar je ken ze in nederland niet gebruiken ze lekken met tanken
maar als je een paar keer getankt heb met gas en je bent er een klein beetje aan gewend dan lukt het wel ik doe het trouwens gewoon met de benzine dop er op
en gebonk begon bij mij na ongeveer 5000 km

Wil|01.02.11|22:39

OK thx voor de tip dan heb ik nog een paar KM te gaan nog net onder de 5000 KM.
Maar hebben andere ook de nadelen van de langere vulnippel zoals Peter deze ondervindt?
Wat ik wel heb is dat mijn voorwiel lager wordt vervangen deze laat een aanlopend geluid horen.
Wil

Marcel|03.02.11|16:46

Tanken is waardeloos met het verlengstuk. mijn vrouw lukt het niet. Zit erover te denken om ouderwetse lpg tankdop te laten plaatsen. Bonken nog niet gehoord, maar pas 1000 km gereden. KM teller wijkt ook ca. 9 km af en dat is precies binnen de marge volgens de garage. Ze kunnen wel kijken voor een update van het motormanagement. misschien dat dat helpt. Verlichting in interieur kan ook niet dimmen, is ’s nachts wel erg kerstboom die erg reflecteert in de ruiten rechts. Wie heeft er nog tips?

Marcel|03.02.11|16:47

Winterbanden zelfde verhaal als een van de reageerders; niet de stalen velgen gekregen na montage lm velgen. Dus las we ze nog willen dan kost het ook nieuwe velgen

Ed|16.02.11|21:23

Sinds januari de Spark, langere verlengstuk van dealer. Goed vast draaien, en bij ontkoppellen de gashendel vast houden anders slaat tegen lak.
Inderdaad achter bonken.(gemeld)
Ook vocht in de achterlichten. (gemeld)
Dasboard verlichting inderdaad jammer dat het niet te dimmen is.
Hebben er nu 16″ velgen met 195-45 banden onder gezet prachtig gezicht maakt er een heel andere auto van.
Verbruik alleen stad 1:12.7, moet wel vertellen dat ik hem rond de 3500 toeren houd.
Heerlijke auto.

Francis|17.02.11|09:15

Ik zie dat er al meerdere Sparks “bonken”. Nu ook Ed. Zijn er wellicht al berichten van oplossingen? Mijn dealer zou e.e.a. uitzoeken maar dat duurt wel er lang.
Ik hoor het graag.

Ed|19.02.11|20:59

Nu Francis, nu kon ik niet geheel duidelijk zijn over het bonken i.v.m. de maximale tekens.
Het is niet zo dat hij constant bonkt, maar af en toe valt het mij op, mijn vrouw vind het niet hinderlijk(haar auto)
Die zegt dat het de plastice mandjes achterin zijn.
De dealer had eerdere klachten hierover, en hadden het aan Chevrolet gemeld.
Dat word wel opgelost.
Wat ik mis in deze Chevy,is de temperatuurmeter van het koelsysteem.
Maar voor de rest een heerlijk brutaal autootje.

Spark|22.02.11|20:47

Tanken met gas is niet duur. Maar tijdens het tanken heb ik wel mijn bedenkingen. Tanken moet gebeuren met een bajonetsluiting die op de gastank wordt geschroefd. Het tanken is ook erg moeilijk, alles past net niet. De nieuwe verlengde sluiting lekt altijd, gas spuit er aan de onder/bovenkant uit. Ik rij nu 1:12. Als gas niet zo goedkoop was had ik spijt van mijn aankoop.

a v cuijk|07.03.11|17:05

ook wij hebben last van gebonk bij een onregelmatig wegdek.
schokbrekers zijn op volgens dealer, chevrolet zoekt al een tijdje naar een oplossing maar hebben dit tot op heden nog niet gevonden resp gemaakt ( schokbrekers)
verder heb ik het gebrom en/ of gezoem op de snelweg nog niet gehoord daar ik daar nog niet gereden heb met een de spark die is verkocht zonder te melden dat er een kinderziekte in zat terwijl dit wel al bekend was
YZME

Marcel|08.03.11|17:02

Ik roep alle Spark LPG rijders op zich bij de dealers te melden met hun tankklachten. Ik ben bang dat het een keer verkeerd gaat en er slachtoffers vallen bij het tanken van LPG met het verlengpijpje. Stel je voor dat hij in de brand vliegt met je kinders achterin!!

Daan|09.03.11|19:39

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn vrouw is ook bij de dealer geweest en die kreeg echt zo’n mannelijke blik van “ja ja mevrouwtje”
Ook wij denken aan een vaste aansluiting ergens in de bumper want dit is echt hopeloos.
Voor de vering geld het zelfde verhaal, dus massal naar de dealer voor oplossingen van Chevrolet.

peter|09.03.11|22:52

mensen reageer allemaal naar de importeur toe met de problemen want deze problemen duurt nu al een half jaarmet de spark en er is nog niets aangedaan .
is toch een beetje lang toch hier onde de mail adres

[email protected]

grt peter

Wil|10.03.11|16:09

inderdaad alles naar de importeur en cc naar dealer.
Misschien via een toonaangevend autoblad?
Publiciteit werkt altijd….
ik voel een terug roep actie opkomen…

a v cuijk|11.03.11|20:04

heb leverancier aansprakelijk gesteld, wil de koop ontbinden oplossing niet mogelijk betreft schokbrekers, ze willen nu nieuwe plaatsen maar volgens de monteur is het probleem maar niet ermee opgelost.
chevrolet heeft op korte termijn geen goede schobrekers. moet ik nu mijn 3,5 maanden oude spark laten repareren of kan ik dit weigeren en gaan voor ontbinding van het koopcontract, wie wil er een gezamelijke klacht indienen zodat het wordt opgelost of dat een ieder zijn geld terug krijgt?

peter|21.03.11|19:19

ik hoop dat er nu iets gebeurd zie her onder de email die ik van de impoteur jheb gekregen

Geachte heer Boekee,

Bedankt voor uw reactie.
Chevrolet Nedelrand betreurt de eventueele overlast t.g.v. uw klacht.
Er wordt echter hard gewerkt aan een definittieve oplossing en naar verwachting zal dit niet lang meer duren.

Wij vertrouwen er op u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

Chevrolet Customer Assistance
Willem van der Waal

Peter H.|22.03.11|13:35

MIjn dealer heeft mij verteld dat ik de eerste 2500 km niet op gas mag rijden.
Lijkt mij totale onzin, want ik lees hier in deze Topic niets over.
Wel dat er LPG getankt wordt en ook mee gereden wordt.

peter|22.03.11|16:49

dat is oude inf bij was het eerst 5000 en mijn zoon 3 maanden later was het opeens 1000 geworden

Wil|22.03.11|18:29

halo, bij het ophalen destijds werdt verteld de eerste 250 km niet ivm het in en afregelen van de brandstof unit in combinatie van de regelcomputer….
Dus 5000 en 1000 is echt onzin!!! ook mij genoemde 250 Km was en is dacht het advies van Chevrolet zelf. succes en veel plezier.

Peter H.|22.03.11|23:34

Allemaal bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Vond het al een vreemd verhaal. Een andere dealer heeft mij ook geantwoord en dat waren heel wat km minder.

Bedankt

peter|04.04.11|15:15

ik werd vanmorgen gebeld door de dealer dat het probleem was opgelost en dat ik woensdag de nieuwe schokbrekers er onder kreeg
en garantie natuurlijk

a v cuijk|14.04.11|21:32

wij hebben de nieuwe schokbrekers er al onder zitten en ja na 25 km wederom het zelfde defecte schokbrekers.
verbruik in de stad 1:10 moet echter 1:15 zijn, zeggen ze bij garage verder doortrekken naar 3 of zelfs 4000 rpm
heb boekje bekeken waarin staat dat bij inrijden zo laag mogelijk toerental gehanteerd moet worden.
ga als er morgen geen oplossing is het geheel bij de geschillencommissie aandragen, wil m`n geld terug, eventueel zou een collectieve aanpak ook goed of beter werken
gr ton

peter|14.04.11|22:22

klopt ik dacht ook al eigenlijk al dat het niets geholpen had en dacht dat het mischien aan mij lag
ik denk nog even langer uit proberen
maar op gas rijdt hij bij mij 1 op 14 dus dat is aardig zuinig voor op gas

www.verkeerspro.nl|21.05.11|01:28

Chevrolet spark bpm en wegenbelastingvrij met affabriek lpg.. I like it :)

ton|30.05.11|02:19

Andere benzine tankdop (dunnere) geplaatst,kan nu LPG tanken zonder de benzinedop eraf te doen.

Jp|26.11.11|17:46

Weet iemand waar ik een gasnippel voor belgie. Ik heb er vorige week bij aankoop van een Spark eentje meegekregen van de dealer. Die wist ons te vertellen dat deze zowel voor Nederland als Belgie gebruikt kan worden, je raad het al, niet dus, wat een drama. Bijna stad en land afgereden om een nippel voor belgie te krijgen, heeft iemand een idee hoe ik dat ding in bezit kan krijgen.

Ed|27.11.11|16:16

JP,ik heb hem bij de Anwb winkel gekocht .
De gewone nippel die je bij aankoop auto erbij gekregen heb kan je rond (niet overal) de grensstreek ook gebruiken.Verder België in moet je de Belg-nippel hebben.

JP|28.11.11|13:14

Beste Ed,
bedankt voor je snelle reactie.
Ikzelf woon in Stein LB, zo’n 5 km bij de grens van Belgie. Ik heb er wel eentje gezien en ook bij de ANWB
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/handige-accessoires/europa-gasnippel.html
maar moet je deze dan gaan gebruiken, die is daar toch veel te klein voor, dan beschadig je toch de lak van de Spark, is daar geen verlengde voor.

Ed|29.11.11|14:58

JP, ik heb u verkeerde info gegeven.
De gekochte nippel is voor mijn Chevy-Van bus.
Deze past natuurlijk niet op de spark.
Sorry

Arie|28.12.11|01:24

Geen gebonk hier.Wel hopeloos met tanken van gas.Vooral met verloopnippel in het buitenland.gewoonweg gevaarlijk!

Arie|28.12.11|01:27

(deel2 klaagzang) Inhalen is een ramp: de bmw’s etc. zijn in no-time bij je en het duurt een eeuwigheid voor je aan de 120 zit. Terug naar de 4(niet zuinig dus) is de enige optie om niet een PC.Hooft-trekker op je achterbank geparkeerd te krijgen.
Bagage is erg lastig met de “geluidsboxen” achterin en een trekhaak mag dus niet.
Voor mij een afrader deze auto, niet voor mijn man een omdat hij (nog) wegenbelastingvrij is en op gas rijdt(laat ik dat idioot vaak tanken elke de 270 km ff achterwege)

a.wijnand|30.12.11|20:16

Weet iemand hoe lang de spark op gas nog wegenbelasting vrij is ???

xander|12.01.12|14:02

@ a.wijnand: tot 01-01-2014

Robert|28.01.12|12:53

Las dat er vorig jaar bijna 7000 BF Sparks verkocht zijn. Dit jaar al in ieder geval 1, de mijne ;)
Alle waar naar zijn geld maar hij bevalt ons zelfs buiten deze opmerking prima. 1:14 gemiddeld met 75% snelweg, geen gebonk, de 1e keer prutsen met tanken maar nu niet meer. Van +500 mnd aan kosten (benzine, WB) naar < 100 Euro/mnd. Zeer tevreden tot nu toe.

Wim|30.01.12|18:39

Eerste maal getest op snelweg bij 120/125 km. constant. 1-11.5 en dat vind ik niet slecht voor een 1 liter motortje.Volgende rit gaat op buitenweg gaat ik 100 km.proberen.
Houd u op de hoogte.

Wim

Monique van Kestereren|07.02.12|18:53

Hoi, Ik heb sinds 4 weken een Spark Bifuel. De tank is idd erg klein. 300 km. Maar het tanken geeft heel veel problemen. zogauw ik de slang aansluit stroomt het gas eruit. blijf het proberen en lukt het om te tanken dan ruikt de auto heel erg naar gas. Dit is niet goed. Bij de shell en de BP bij mij in de buurt weten ze van het probleem. Ik ben zo zeggen zij de enigste niet. Hoop dat hier een oplossing voor is want volgens mij is dit gevaarlijk.

Wil|07.02.12|20:25

LPG tanken is in het begin altijd ff lastig zeker met het vonkje… tip 1: zet de tankdop in de verticale stand, past de vulopening precies. Tip 2: draai de vulslang een kwart verder als die erop gaat klem vast, en vullen…. daarna bij het losmaken komt er zoals bij alle LPG auto’s een puf lpg vrij.
Lukt dit nog niet draai de tankdop eraf past de vulslang beter.
Maar ook verkrijgbaar bij de Chevy dealer is de europaset a +- 25 Euro daar zit een hoger passtuk bij met alle EU aansluitingen

LuesinkJan|13.02.12|19:54

Frustrerend probleem met het gas tanken. Soms gaat het wel en soms niet. Laatste keer lukte het niet, het gas ontsnapte. Ik ben naar een andere pomp gereden maar hier precies hetzelfde probleem. Sinds dien rij ik op benzine, waardeloos!! Vorige week reed ik ’s ochtends weg en had ik het idee dat ik twee lekke achterbanden had aangezien het zo hobbelde…. Kan de dealer iets aan deze problemen doen.?.

Ruud|24.02.12|18:21

Hallo Spark rijders, ook ik heb sinds januari 2012 een nieuwe Spark gekocht.
Alleen jammer dat er geen reserve band in zit.
Ga regelmatig ver weg met mijn vrouw (buitenland) en als ik dan een lekke band krijg, moet je lang wachten op hulp.
Ben nu op zoek naar een thuiskomertje, maar dat is moeilijk om een passende velg tevinden.
Weet een van jullie waar ik een passende velg kan kopen.
Mag ook evt. een tweede hands zijn.

Ruud.

astrid|16.03.12|15:48

de spark is een ware tank nachtmerrie, soms gaat het goed soms niet.
ik hoorde al maanden iets trillen/ los zitten, bleek dat de achter dak spoiller los zat…
deze week abs storing, er word een nieuwe sensor besteld.
auto maakt ook afentoe een vreselijk geluid onder de motorkap, maar of dit van abs storing komt?
er word woendsag naar gekeken.
afwachten dus…

Ed|17.03.12|11:04

Reactie op Wim, het verbruik bij 120/125 km 1:11.4.bij ons het zelfde.
Nu gemiddeld 100 km gereden kwamen wij op 1:14.7.
Moet ik er wel bij vertellen dat ik regelmatig naar de 110 ging,dat is omdat hij rustig en lekker rijd voor een 1.0 motortje.(dit voor de mensen die zeggen dat hij niet vooruit te branden is.Het is geen 8 cil.)
Het tanken is inderdaad behelpen,nippel goed vast draaien echt goed vast en slang met de klok mee er op draaien anders draai je nippel weer losser en gaat hij blazen.

M.Cvik|19.04.12|08:44

Zijn er meer mensen die wachten op hun spark bifeul.Ik word al vanaf 1maart 2012 aan het lijntje gehouden nou bijna 2 maanden te laat.De ene keer wordt er gezegd staking chauffeurs in Italie de andere keer problemen bij de lpg inbouw in Italie.Hoor graag andere reacties.Bij mij gaat het om een Spark LT Bifeul ,coconut champagne metallic.Hoor graag iets van anderen.Mirko

Maaike|09.05.12|22:58

januari een spark bifeul gekocht. Tanken is even wennen. De auto houd in rond de 3000 toeren. dan stortert hij en duurt het even voor dat hij weer gas krijgt. schijnt iets te maken te hebben met de milieu eis maar ik vind het levens gevaarlijk. er is al een lade ozon of zoiets vervangen maar dat hielp 1 week en begon het weer. Ik vind het erg gevaarlijk zeker met een inhaal of snelle verplaatsing hij heeft wel veel airbags maar veilig voel ik me niet wie kent dit probleem Hulp gevraagt HELP!!!

astrid|10.05.12|07:33

ik heb het soms alleen met weg rijden , en van z’n 1 naar z’n 2, dat ie soms stotert.
verder is het absoluut geen snelle auto, om in te halen etc….
een versnelling terug schakelen is absoluut nodig indien je in wilt halen..

lano|10.05.12|13:01

Heb een Spark LT besteld en 11.495 euro (ex afleverkosten) betaald en een LS model 2010 gekregen
nog meer mensen?

Bart Br|10.05.12|22:16

Oktober 2011 gekocht, nu al 13000 km gereden zonder enige klacht!

Alex|23.05.12|15:56

@ Astrid,

Mijn Spark stottert ook. Ben nu 18 keer terug geweest bij de dealer.
Nieuwe bougies, bougiekabels, nieuwe software, airco afgekoppeld, gasdruk bijstellen.
Alles is geprobeerd maar niks helpt.
Bijna elke Spark heeft dit probleem maar er lijkt niks aan gedaan te worden.
Dit is in elke versnelling. Moet je maar eens proberen door te trekken met de auto.
Is echt waardeloos rijden zo. Hier hebben we dit geld toch niet voor betaald, he.

astrid|24.05.12|18:25

erg vervelend…
ik schakel altijd vrij snel door naar de volgende versnelling.

maaike|24.05.12|21:14

ik lees dat jij al een x nieuwe software hebt ontvangen. Heb via internet iemand gevonden die een nieuwe computer gaat bestellen en zelf gaat programmeren hij hoopt zo de klacht te kunnen verhelpen maar weet het niet zeker. De Lambezone was al een x vervangen en laatst ging het motormanagement lichtje weer branden Lambezone . Ik heb zelfs een X 1 op 9,9 gereden en dat is dan ook nog incl benzine verbruik bij het opstarten dus 1 op 9,7 lijkt er meer op. Binnen 3 maanden 2 koplampen vervangen.

maaike|24.05.12|21:21

Het schijnt toch heel vaak voor te komen dat de spark hapert en inhoud. Bij het tanken op lpg spuit tegenwoordig het gas in me gezicht smerig gewoon. Ja en nou niet denken dat ik nooit tank of niet weet hoe dat werkt. Ik tank om de dag waarschijnlijk ook omdat mijn spark 1 op 9,7 rijd met de airco aan. zonder airco 1 op 11 lambezone blijft zeuren na vorige maand vervangen nu weer een storing in de lambezone. ik rijd nu op benzine omdat de lpg het verbruik van de airco niet aan kan.

maaike|24.05.12|21:27

Voor de mensen die het interessant vinden TROS RADAR daar staat een stukje over een volvo en de verplichtingen van de leverancier. Wie wil er ook een collectieve klacht deponeren bij chervolet desnoods via RADAR,

het advies van de dealer voor t haperen; de airco + stroomverbruikers uit doen. Dan zal hij minder haperen dat komt door de 1.0 motor die kan dat niet aan. Toen ik hem kocht heeft niemand me verteld dat de airco alleen bij stilstand goed werkt. maar werkt ook niet hoor!!

astrid|24.05.12|22:30

ik had ook dat er gas ontsnapte tijdens tanken, maar ik gebruik tegenwoordig leren handschoenen zodat ik de tank nippel steviger kan aandraaien…(had kennelijk niet genoeg kracht met vastdraaien)
gaat een stuk beter..

astrid|25.05.12|17:13

Wat een pech heb jij zeg…
Daar heb ik geen last van gelukkig…

Wietse|28.05.12|07:52

Heb ook een bokkende spark schokbrekers vernieuwd en geen resultaat het is wachten op de oplossing
Denk dat op de lange baan gezet word de importeur geageerd ook niet meer koop niet weer een chevolet

Francis|29.05.12|09:21

Beste mensen,

Het kan echt, rijden zonder stotteren. Ik heb de bifuel nu 17 maanden en 28.000 km gereden. Alleen aan het einden van zijn vierde versnelling stottert ie een beetje (niet op benzine) maar dit is niet storend.
En de auto rijdt netjes 1 op 15 à 16.
Wel “bonkt” de achtervering nog steeds, ook na het vervangen van de veren.

astrid|29.05.12|13:36

Ik heb van het weekend het brandstof verbruik in de gaten gehouden met de airco aan…
geen probleem, ook het brandstof verbruikt was redelijk,, dus niet extreem.
Mijn spark bi fuel doet het prima momenteel…

Jan|30.05.12|09:31

Ik heb de Spark nu 16 maanden en hij bevalt me prima het brandstof verbruik is fantastisch ik heb eens naar het totaalplaatje gekeken en ik rijd 27 kilometer voor de prijs van 1 liter benzine.
Dit is het verbruik inclusief benzine, de problemen met het lpg tanken had ik in het begin ook maar heb bij de dealer een buitenlandset gekocht voor 28 euro dan heb je alle nippels voor Europa inclusief een verlengde nippel voor Nederland. nog een tip als je op vakantie gaat de achterzittingen er uit

aaldert|23.06.12|20:26

hallo jan welke dealer heb je gehad,want zo’n setje lijkt mij ook wel wat.
Ik heb namelijk ook problemen met de bezinedop.

Jan|25.06.12|10:50

Hallo Aaldert,

Broekhuis in lelystad € 28,= voor alle nippels.

Groet Jan

Simon|13.07.12|23:49

Mijn ervaringen na 5 weken en 4000 km zijn zeer positief. Het gemiddelde verbruik is de 1:14 en kan zodoende gemakkelijk 300 km rijden op een tank. Positief was verder dat er achter ook luidsprekers zaten terwijl er in de brochure stond dat een LS slechts 2 speakers had. Ook zat er een normale usb poort in i.p.v. een mini usb. Minpuntjes:de motor mist power om bv in te voegen en het is jammer dat er geen klokje in zit. Kortom, tot nu toe zeer tevreden, vandaag nog getankt voor € 0,599 per liter!

astrid|14.07.12|09:10

hallo simon…
de auto mist inderdaad power, erg jammer maar helaas…
je kunt wel de tijd zien op je schermpje hoor, net zoals je de temperatuur ook kunt zien..
met mijn bifuel in ieder geval wel dan…

simon|14.07.12|12:36

Hoi Astrid, jij hebt waarschijnlijk een LT, op de LS zit dit niet. Hoe zijn jouw ervaringen met tanken en het verbruik?

astrid|14.07.12|16:42

Heb je geen gas dan?

simon|14.07.12|18:52

Er zijn 2 uitvoeringen op gas, de LS die ik heb en de luxere LT. Uiteraard heb ik de bifuel, zie mijn eerdere verslag.

astrid|15.07.12|13:02

uhh ok, toen ik volgens mij m’n auto kocht was er geen keuze uit types.. er was maar 1 bifuel type(ik heb ook 1 van de eerste die er op de weg waren)
zal straks wel even kijken wat er achter op staat..

Jan|16.07.12|23:16

Ja Simon als je wilt invoegen of inhalen dan moet hij wel op toeren zijn dus eventueel terugschakelen en meer dan 3000 toeren je kan eventueel doorgaan tot bijna 6000 toeren. en toch rijd ik zuinig, maar 50 km per uur in z’n 5e versnelling gaat ook goed dat is pas zuinig rijden. inmiddels 26000 km op de teller in 17 maanden

simon|17.07.12|18:19

Hoi Jan, dat zijn al aardig wat km’s. Hoe is je verbruik en hoeveel krijg je max. in de tank?
Verder nog geen problemen gehad?

Jan|17.07.12|21:00

Hoi Simon,

Ik heb tot nu toe 1722 liter lpg en 178 liter benzine getankt daar zit ook de eerste 1000 km op benzine bij.
gemiddeld verbruik 1 : 13,6
ik tank altijd bij =/_ 300km en dan gaat er ongeveer 23 liter in ook een paar keer leeg gereden en dan gaat er +/_ 24 liter in
Ik heb behalve 2 defecte lampen van de koplampen en een claxon ( garantie) geen problemen gehad.
en afgelopen november vier winterbanden met velg aan geschaft bij de dealer voor €364,=

Groet Jan

astrid|18.07.12|07:41

Ik heb toevallig al koplamp (H4)nummer 3 van de week vervangen…
deze auto vreet lampen…
ook ben ik er achter gekomen dat de lampjes zo’n 7(philips) tot 10(osram) euro kosten en dat chevrolet erg veel geld vraag om deze erin te zetten, terwijl het echt super makkkelijk is.

Bertine|18.07.12|10:41

Ik herken me in de minpunten: -Koplampen binnen 1 jr, 3x verv. -Gas tanken =een ramp! Meerdere keren lekte het gas erlangs tijdens tanken. Een tankstation gevonden waar de pompbediende voor mij tankt -de onderhoudsbeurten zijn erg duur!! 350 euro 1e beurt na 15000km, en nu bij de 30000km moet ik alweer beurt €392! WEET iemand of deze beurten echt verplicht zijn voor de garantie? Bij hoevl km of na hoeveel jr de garantie komt te vervallen? -verder heb ik het bonken ook gemerkt :-( Groet, Bertine

simon|18.07.12|18:58

Lampen die snel kapot gaan komt bij meer auto’s voor, dit heeft te maken met hoge piekspanning. Er zijn piekspanning beveiligers te krijgen. Mijn bedrijfswagen Hyundai H300 had hetzelfde probleem en daar heeft de garage zo’n dingetje tussen gezet, kostte € 12,95 en dat heeft wel geholpen. Een andere optie is duurdere longlife lampen te monteren. Mijn Spark heeft er nu ruim 4000 km er op zitten dus nog geen ervaring met het lampen probleem, ook (nog?) geen gebonk De garantie is 3 jaar of 100000km

Xander|20.07.12|21:14

Bertine: die dealer zet je af ! Ik betaalde voor de 1e beurt nog geen 150 euro. Je hoeft overigens de beurten niet bij de dealer te laten doen. In het boekje staat dat er geadviseert wordt de beurten bij de dealer te laten doen, het is dus niet verplicht.

astrid|20.07.12|22:52

nou dan ben ik ook afgezet hoor, was ook zo.n 350 euro kwijt…
ik ga morgen gauw het boekje lezen…

Xander|23.07.12|12:51

Die bijna 150 euro was overigens bij de Opel/Chevrolet dealer, niet bij een universele garage.

astrid|23.07.12|13:28

Hoe heet die dealer dan?

Mirjam van den Berg|09.03.13|00:14

Vorige week een Spark BiFuel gekocht uit 06-2012 met 11000km. Nu 1000km gereden en niets meer dan lof over de auto!
Mischien hadden de eerste Spark kinderziektes maar wij hebben nog niets gemerkt van de gemelde klachten zoals gebonk, defecte koplampen,stotteren vd motor etc
LPG tanken gaan ook prima zonder lekken.
De Kl.beurten zijn vast gestelde prijzen en mag max 180 kosten en LPG max 223 ivm extra vervangen van LPG filter.
Verbruik 1/14 ligt hoger dan onze oude Aygo maar rijd comfortabeler!

Astrid Nuij|09.03.13|08:35

bofkont!

Erik Hersevoort|28.03.13|20:00

In het begin had ik ook last van het inhouden bij doortrekken naar een hoog toerental. Na wat aanpassingen met de luchtinlaat is dit verdwenen en heeft de motor ook wat meer vermogen gekregen. De motor is standaard namelijk erg afgekepen om aan de co2 eisen te voldoen.

Gé Olthof|31.12.14|20:07

hoi ik wil graag weten wat er aan de luchtinlaat aangepast kan worden om meer vermogen te krijgen.
Weet iemand hoe dat moet?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG | RijschoolPro
Chevrolet, Spark

Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG

AUTOVANDAAG – Chevrolet lanceert een voordelige versie van de nog verse Spark; de Spark BiFuel. De compacte vijfdeurs Amerikaan is dan affabriek voorzien van een LPG-installatie, dat niet alleen de CO2-uitstoot doet dalen, maar ook de kosten. De BiFuel versie is namelijk vrijgesteld van BPM en wegenbelasting. De bijtelling bedraagt 14%.

De Spark BiFuel is ontwikkeld in samenwerking met BRC, een Italiaanse fabrikant van LPG-techniek. Het bivalente model is gebaseerd op de Spark 1.0 LS en stoot 9 gram minder CO2 uit dan zijn benzinebroer, namelijk 110 gram/km. Daarbij zijn de cilinderkop en zuigrs gemodificeerd voor duurzaam gebruik op LPG.

Het dashboard is voorzien van een schakelaar voor de benzine/LPG-omschakeling en duidelijke LEDs voor aanduiding van de tankinhoud van de LPG-tank. Deze heeft een inhoud van 31 liter en is gemonteerd op de plek van het reservewiel. Hierdoor gaat er geen bagageruimte verloren. De LPG vulaansluiting bevindt zich netjes achter de brandstofklep.

Naast de Spark op LPG zijn er ook Bifuel uitvoeringen leverbaar van de Aveo 1.2 en de Captiva 2.4. De Spark BiFuel is met onmiddellijke ingang leverbaar bij de Chevrolet-dealer en kost 10.995 euro.

Bron: AutoVandaag, partner van VerkeersPro.nl

Auteur: Bart Pals

118 reacties op “Chevrolet Spark BPM- en wegenbelastingvrij met affabriek LPG”

w.kroezen|08.08.10|11:38

graag een brochure

chris.arntz|10.09.10|13:11

goede dag. ik heb een vraag ik wil een chevrolet spark 1.0 ls bifuel kopen .
is het mogelijk om er fietsendrager daar onder temaken .en wat zijn daar de kosten van.
hartelijk dank .gr chris
[email protected]

Dirk Jan Coorn|14.09.10|14:24

Ik heb een Spark Bifuel ben daar goed over te spreken. Omdat deze kleine auto door de rijksdienst van wegverkeer niet is goedgekeurd voor een trekhaak is deze optie voor fietsen drager niet mogelijk. Er is wel een speciale fietsendrager van Thule die op de bumper gemonteerd wordt. Deze is overigens wel demontabel en kost Inclusief montage bij de garage 579 euro.

Francis Lievendag|27.09.10|16:56

Een vraagje voor Dirk Jan Coorn.

Ik heb ook net een Bifuel aangeschaft en ben zeer tevreden. De bifuel is nog vers en ik heb pas 1 keer getankt. Wat zijn jouw bevindingen voor wat betreft, gebruik en tankinhoud?

Dirk Jan Coorn|27.09.10|17:17

Ik heb nu 5 keer getankt en iedere keer een andere inhoud. Doordat het signalerings systeem in de auto nog niet helemaal goed werkt heb ik verschillende hoeveelheden getankt. Zelfs 1 keer 35 liter. Maar gemiddeld tank ik 22 liter en dan heb ik zo rond de 275 kilometer gereden. Ik heb wel voor het tanken een andere vulnippel gekocht. Op een duitse site heb ik een nippel gevonden die 1,5 cm langer is en die schroefdraad inwendig heeft. Dit is handig om de verloopnippels van de ANWB te kunnen gebruiken in het buitenland. Heb je nog vragen mail maar [email protected]

chris.arntz|28.09.10|08:08

wij krijgen onze spark bifuel over 2 a 3 weken kan imand mij ver tellen of je in engeland de zelfde vul nippel kan gebruiken hartelijk dank chris arntz

Dirk Jan Coorn|28.09.10|09:21

Chris, In Engeland hanteren ze twee systemen. 1 hetzelfde als bij ons de bajonet maar in sommige delen van Engeland gebruiken ze de europese schroefnippel. Kijk maar eens op de site http://www.lpginfosite.nl/ voor veel informatie over LPG rijden. Let er wel op dat het verboden is om met een LPG auto de kanaaltunnel in te gaan. Ook als de LPG tank leeg is. Boetes zijn, wat ik gehoord heb hoog, als je gesnapt wordt. Dus de boot is de enig manier om in Engeland te komen.

chris.arntz|28.09.10|09:30

dirk jan coorn
hartelijk dank voor je informatie chris

Xander|28.09.10|19:15

Zijn er nog meer eigenaars die toch een aanslag motorijtuigenbelasting hebben ontvangen voor de Spark bi fuel ? Tot mijn verbazing lag er vandaag bericht in de brievenbus dat de wegenbelasting 88 euro per kwartaal wordt. De auto is mij toch echt verkocht als vrijgesteld voor MRB.

Dirk Jan Coorn|28.09.10|20:01

Ja ik heb al een afrekening gehad. Maar ook een brief van de RDW dat ze een fout hebben gemaakt met de aanmelding bij de belasting. In de brief stellen zij dat ze alles zullen terugdraaien en de overgemaakte wegenbelasting terug laten storten.

Xander|28.09.10|20:08

Bedankt voor je snelle antwoord. Even rustig afwachten op bericht van RDW en/of belastingdienst.

Auto bevalt prima overigens. Enige puntjes van kritiek: geen hoogte verstelling gordel en achterklep die alleen met sleutel op kan (als je buiten de auto bent).

Verder een big smile bij het afrekenen bij het tankstation ;-)

Dirk Jan Coorn|30.09.10|15:24

Vandaag winterbanden aangeschaft. Bridgestone LM30 165/65 r14. Omdat ik bij aankoop LM heb laten monteren kon ik de orginele stalen velgen meekrijgen. Deze komen nu mooi van pas bij de winterbanden scheelt toch 200 euro. Omdat de orginele bandmaat 155/70 is heb ik na lang zoeken en zeer goed advies bij de plaatselijk Profile Tyrecenter de Bridgestone 165/65 uitgekozen. Zijn niet al te duur en volgens de duitse testen een goede aankoop.

Francis Lievendag|01.10.10|09:21

Bij de koop van de Spark heb ik gevraagd als ik voor de optie LM velgen zou kiezen of de stalen velgen voor mij zouden zijn. Nee, was het antwoord. De LM velgen worden af fabriek gemonteerd en komen dus niet mee met de auto. Toen heb ik direct maar een set winterbanden op stalen velg met de koop mee geregeld. EUR 550,00. Gezien het hiervoor genoemde verhaal wellicht een beetje te veel.

Dirk Jan Coorn|01.10.10|10:10

Jammer dat je verkoper je blijkbaar niet goed heeft geinformeerd.

chris.arntz|07.10.10|13:26

iwij hebben de spark bifeul en willen een fietsdrager er onder zetten maar dan moeten er zwaardere veren onder gezet worden wie kan mij daar de prijs van geven en uitleg daar over hartelijk dank chris

Dirk Jan Coorn|08.10.10|11:18

Chris kijk eens op de volgende site: http://www.hetautonieuws.nu/blog/2010/06/spark-fietsendrager-zonder-trekhaak/. Hier wordt aangegeven dat 579 euro voor alles is.

chris.arntz|08.10.10|12:03

dirk jan ik was gisteren bij de dealer en die zij dat als je de fiets drager er onder zet dat dan de achter vering te licht is met twee fietsen en twee personen. dan moeten er zwaarderen veren ondergezet worden en die zijn nog niet op de markt chevrolet is dat nog aan het uitzoeken dat zegt de dealer
gr chris

Dirk Jan Coorn|08.10.10|14:36

Chris, bedankt voor deze info. Dat wist ik niet. BTW mijn dealer is van de week failliet gegaan dus ik moet op zoek naar een ander.

Aart|31.10.10|15:38

Dag allemaal,

Zijn er meer mensen die het tanken op lpg zeer lastig vinden?
Ik vind het bijgeleverde lpg stuk te kort of de aansluiting zit niet op de juiste plek.
Ik ben net weer met mijn vrouw wezen tanken, maar dit is bijna niet te doen zonder de auto te beschadigen.
Wie heeft ook dergelijke ervaringen en of oplossingen?
Ook de inhoud van het lpg tankje geeft bij mij vraagtekens, er gaat iets meer dan 17 ltr lpg in bij een lege tank?! volgens mij mis ik ruim 7 ltr inhoud.
Verder is mijn vrouw heel erg blij met de Spark.
Groetjes Aart

Francis Lievendag|01.11.10|12:28

Een reactie op de opmerkingen van Aart.
Inmiddels hebben wij de Spark 6 weken. Ik heb inmiddels een keer of 8 getankt. Er gaat elke keer rond de 23 liter in de tank. Het verbruik van de Spark ligt tussen de 1:13 en 1:14. Wij zetten de dagteller na het tanken op 0 en na de 300km tanken wij. Ik heb de tank een keer leeg gereden en precies bij 328km was de tank leeg.

Ik kan niet zeggen dat het tanken erg gemakkelijk gaat maar dit komt misschien ook dat het alweer 20 jaar geleden was dat ik voor het laatst op LPG reed. Met een beetje beleid gaat het net. En met net bedoel ik ook net. Je moet echt het hulpstuk goed aandraaien en de koppeling van de tankslang met beleid hier op plaatsen. met heen en weer schuiven heb ik wel een keer gehad dat je het gas weg hoorde en zag lopen.

Dus: Je mist inderdaad 7 liter (voor mij erg belangrijk want wij rijden veel met de Spark) en je moet enige vaardigheid ontwikkelen om de Spark vol te tanken.

Als je de tank hebt leeggereden moet je wel zelf de auto weer op gas “zetten”. Dit doe je dmv het knopje bij je gasindicatie in de drukken.

Gr. Francis

Dirk Jan Coorn|01.11.10|14:08
Xander|03.11.10|13:55

Persoonlijk vind ik het tanken niet lastig, alhoewel ik het idee/gevoel heb dat het van merk tot merk kan verschillen. Bij Shell zijn de vulslangen nogal lastig, bij Total ondervind ik geen problemen. Het is eerst even de slag te pakken krijgen, het gaat nu net zo makkelijk als benzine tanken.

Als je de LPG tank echt goed leegrijd (tot piepen toe), dan gaat er zo’n 24-25 liter in, dat komt goed overeen met 80 % van 31 liter (fabrieksopgave – max. vulling). Je kan idd zo’n 300 km met een volle LPG tank doen.

Als je helemaal makkellijk wilt tanken dan inderdaad de verlengde tanknippel aanschaffen, die geeft je net even dat extra stukje ruimte.

R Huijinj|09.12.10|21:47

hallo,

weet iemand welke winterbanden maat er onder een spark 1.0 LS uitvoering passen,
Heb er nu lm onderliggen met 155/70R14.
heb de stalen velgen ook meegekregen van de dealer deze zijn 4.5j/14 inch

Dirk Jan Coorn|10.12.10|00:13

165/65 zijn mijn winterbanden.

Francis|10.12.10|07:34

Hallo,

Ik heb winterbanden onder de LS (Bifuel) 155/80/13 met een 13″ velg. Maat zomerbanden is 155/70/14. Dit scheelt 1% bandomtrek.

Gr. Francis

R Huijinj|10.12.10|16:38

bedankt voor de snelle reactie,

heb er eindelijk nog 4 kunnen krijgen

chris.arntz|02.01.11|07:35

ik heb eenspark bifuel maar als ik over een vluchtheuvel rij dan bonkt hij bij mijn achter kant van de automde dealer heeft er naar gekeken en nieuwe schokdempers onder gemaakt maar hij bonkt nog steeds heeft er nog iemand last daar van morgen ga ik weer terug kijken wat ze nu gaan doen
gr chris

gita|11.01.11|21:06

Ik heb in aug 2010 een spark gekocht en wel de Bi-Fuel. Het rijdt prima,maar het tanken
van LPG is verschrikkelijk. De laatste tijden rijd ik veel op benzine en dat is absoluut
niet de bedoeling geweest. Morgen overleg ik deze met de dealer en ben niet van plan
om zelf een ander nippel te gaan kopen.
Ik vind dat dit een fabrieks fout is geweest en moet door hun hersteld of aangepast
worden.
gr. gita

peter|14.01.11|16:21

ik heb een spark bifuel maar als ik over een vluchtheuvel rij dan bonkt hij bij mijn achter kant van de auto de dealer heeft er naar gekeken en nieuwe schokdempers onder gemaakt maar hij bonkt nog steeds heeft er nog iemand last daar van morgen ga ik weer terug kijken wat ze nu gaan doen

klopt ik heb er ook last mijn dealer zegt dat vdit een fabrieksfout is en zou dit met de fabriek over hebben voor een oplossing

grt peter

Francis|17.01.11|09:37

Ik heb dezelfde klacht als Peter. Ook bij mij bonkt de achterzijde van de auto (BiFuel) als ik op een slecht wegdek rijdt. Nu heb ik een tijdje geleden schade aan mijn achterbumper gehad en nadat deze is vervangen heb ik last van dit “gebonk”.

Een vraag voor Peter: “Heb jij vanaf het begin dat je de Spark hebt last van dat gebonk??

M.vr.gr., Francis

Luc|17.01.11|11:46

Ik heb ook dezelfde klacht als Peter.
Ben vanmorgen naar de dealer geweest en deze zegt dat de Spark eigenlijk niet is berekend op de ingebouwde LPG-installatie. Dus daardoor eigenlijk te zwaar is geworden om er bijvoorbeeld met 4 personen in te rijden.
Het advies was om er verzwaarde veren onder te leggen om dit probleem te verhelpen.
Prijs € 195,00 exclusief BTW, ik moet er zelf nog over nadenken.

M. vr. gr., Luc

Francis|17.01.11|11:53

Best Luc,

Het lijkt mij toch, formeel gezien, dat de kosten voor Chevrolet zijn! De auto is af-fabriek geleverd met LPG.

Francis

peter|17.01.11|15:36

bij mijn auto was het niet de eerste paar duizend kilometer maar daar na kwam het gebonk
dus het is even af wachten wat de dealer gaat doen hier aan het lijk mij toch wel een fabrieksfout en niet zo dat je zelf nog zwaarde veren moet kopen en dat zelf moet gaan betalen

Francis|17.01.11|15:38

IK zal contact met mijn dealer (Merel Alkmaar) opnemen en het op deze site laten weten.

Francis

Ton|17.01.11|21:10

Hallo Spark rijders , sinds nov 2010 al last van gebonk van de schokbrekers vooral als je over drempels en klinkerwegen rijd.
Al twee keer terug bij dealer, die hebben de eerste keer nieuwe schokbrekers er onder gezet maar nog geen resultaat.
Dealer heeft contact met Chevrolet gehad en er zijn al vele klachten over dit geval.
waarschijnlijk het gewicht van de lpg tank (100 kg ) te zwaar voor de schokbrekers/veren!
Er word een oplossing gezocht door Chevrolet volgens mijn dealer.

Ton.

wiebe|20.01.11|08:43

heb nieuwe aluminium velgen eronder maar steeds trilingen opt stuur bij 120 van alles al gehad
andere banden uitbalanceren uitlijnen nieuwe centreer ringen weet het niet meer en ook gebonk
achterin over een heuvel

johan|20.01.11|18:48

Heb sinds kort ook de spark bi-fuel gekocht maar had problemen met lpg tanken in het buitenland. Had bij de anwb de nippels europese en italiaanse gekocht maar het schroefdraad was veel te groot in Duitsland bij een benzinepomp hadden ze een nippel met klein schroefdraad bij de rest niet dus alles op benzine gereden wat niet de bedoeling is.
Lees hier op het forum dat ze van de anwb gekocht en goed zijn.Wat doe ik verkeerd.Waar kan ik nippels kopen met klein schroefdraad?

peter|20.01.11|19:41

Voor de verlengde tanknippel (1,5 cm langer dan de meegeleverde) kijk op :
http://www.autogas-online-shop24.de/epages/61642743.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61642743/Products/%22Tankadapter%20Bajonett%20M10%20Stahlgewinde%22

zie deze site ik heb ze net gisteren besteld dus dan moet het lukken

peter|25.01.11|16:58

ik heb de nippels ontvangen maar ze lekken dus je ken er in nederland niet mee tanken
dus iis een miskoop

Wil|01.02.11|11:05

Net met julie bevindingen gelezen.
Ik heb een Spark Bifuel nov. ’10 en heb ook de nadelen met LPG tanken met de adaptor, het blijft een getrut, benzine dop eraf de adaptor erop enfin we kennen het allemaal wel. Maar werk de langere beter? is de vraag.
Verbruik is wel aanzienlijk hoger dan gemiddeld, ik kom op 1:11 met cruis snelheid op teller 135.
Daarnaast heb ik afwijkingen met de GPS snelheid en de teller, gps =+- 9 Km lager dan teller, iemand ook last van?
Nog geen gebonk van achter…..

peter|01.02.11|14:45

de lange nippel niet bestellen heb er 2 besteld maar je ken ze in nederland niet gebruiken ze lekken met tanken
maar als je een paar keer getankt heb met gas en je bent er een klein beetje aan gewend dan lukt het wel ik doe het trouwens gewoon met de benzine dop er op
en gebonk begon bij mij na ongeveer 5000 km

Wil|01.02.11|22:39

OK thx voor de tip dan heb ik nog een paar KM te gaan nog net onder de 5000 KM.
Maar hebben andere ook de nadelen van de langere vulnippel zoals Peter deze ondervindt?
Wat ik wel heb is dat mijn voorwiel lager wordt vervangen deze laat een aanlopend geluid horen.
Wil

Marcel|03.02.11|16:46

Tanken is waardeloos met het verlengstuk. mijn vrouw lukt het niet. Zit erover te denken om ouderwetse lpg tankdop te laten plaatsen. Bonken nog niet gehoord, maar pas 1000 km gereden. KM teller wijkt ook ca. 9 km af en dat is precies binnen de marge volgens de garage. Ze kunnen wel kijken voor een update van het motormanagement. misschien dat dat helpt. Verlichting in interieur kan ook niet dimmen, is ’s nachts wel erg kerstboom die erg reflecteert in de ruiten rechts. Wie heeft er nog tips?

Marcel|03.02.11|16:47

Winterbanden zelfde verhaal als een van de reageerders; niet de stalen velgen gekregen na montage lm velgen. Dus las we ze nog willen dan kost het ook nieuwe velgen

Ed|16.02.11|21:23

Sinds januari de Spark, langere verlengstuk van dealer. Goed vast draaien, en bij ontkoppellen de gashendel vast houden anders slaat tegen lak.
Inderdaad achter bonken.(gemeld)
Ook vocht in de achterlichten. (gemeld)
Dasboard verlichting inderdaad jammer dat het niet te dimmen is.
Hebben er nu 16″ velgen met 195-45 banden onder gezet prachtig gezicht maakt er een heel andere auto van.
Verbruik alleen stad 1:12.7, moet wel vertellen dat ik hem rond de 3500 toeren houd.
Heerlijke auto.

Francis|17.02.11|09:15

Ik zie dat er al meerdere Sparks “bonken”. Nu ook Ed. Zijn er wellicht al berichten van oplossingen? Mijn dealer zou e.e.a. uitzoeken maar dat duurt wel er lang.
Ik hoor het graag.

Ed|19.02.11|20:59

Nu Francis, nu kon ik niet geheel duidelijk zijn over het bonken i.v.m. de maximale tekens.
Het is niet zo dat hij constant bonkt, maar af en toe valt het mij op, mijn vrouw vind het niet hinderlijk(haar auto)
Die zegt dat het de plastice mandjes achterin zijn.
De dealer had eerdere klachten hierover, en hadden het aan Chevrolet gemeld.
Dat word wel opgelost.
Wat ik mis in deze Chevy,is de temperatuurmeter van het koelsysteem.
Maar voor de rest een heerlijk brutaal autootje.

Spark|22.02.11|20:47

Tanken met gas is niet duur. Maar tijdens het tanken heb ik wel mijn bedenkingen. Tanken moet gebeuren met een bajonetsluiting die op de gastank wordt geschroefd. Het tanken is ook erg moeilijk, alles past net niet. De nieuwe verlengde sluiting lekt altijd, gas spuit er aan de onder/bovenkant uit. Ik rij nu 1:12. Als gas niet zo goedkoop was had ik spijt van mijn aankoop.

a v cuijk|07.03.11|17:05

ook wij hebben last van gebonk bij een onregelmatig wegdek.
schokbrekers zijn op volgens dealer, chevrolet zoekt al een tijdje naar een oplossing maar hebben dit tot op heden nog niet gevonden resp gemaakt ( schokbrekers)
verder heb ik het gebrom en/ of gezoem op de snelweg nog niet gehoord daar ik daar nog niet gereden heb met een de spark die is verkocht zonder te melden dat er een kinderziekte in zat terwijl dit wel al bekend was
YZME

Marcel|08.03.11|17:02

Ik roep alle Spark LPG rijders op zich bij de dealers te melden met hun tankklachten. Ik ben bang dat het een keer verkeerd gaat en er slachtoffers vallen bij het tanken van LPG met het verlengpijpje. Stel je voor dat hij in de brand vliegt met je kinders achterin!!

Daan|09.03.11|19:39

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Mijn vrouw is ook bij de dealer geweest en die kreeg echt zo’n mannelijke blik van “ja ja mevrouwtje”
Ook wij denken aan een vaste aansluiting ergens in de bumper want dit is echt hopeloos.
Voor de vering geld het zelfde verhaal, dus massal naar de dealer voor oplossingen van Chevrolet.

peter|09.03.11|22:52

mensen reageer allemaal naar de importeur toe met de problemen want deze problemen duurt nu al een half jaarmet de spark en er is nog niets aangedaan .
is toch een beetje lang toch hier onde de mail adres

[email protected]

grt peter

Wil|10.03.11|16:09

inderdaad alles naar de importeur en cc naar dealer.
Misschien via een toonaangevend autoblad?
Publiciteit werkt altijd….
ik voel een terug roep actie opkomen…

a v cuijk|11.03.11|20:04

heb leverancier aansprakelijk gesteld, wil de koop ontbinden oplossing niet mogelijk betreft schokbrekers, ze willen nu nieuwe plaatsen maar volgens de monteur is het probleem maar niet ermee opgelost.
chevrolet heeft op korte termijn geen goede schobrekers. moet ik nu mijn 3,5 maanden oude spark laten repareren of kan ik dit weigeren en gaan voor ontbinding van het koopcontract, wie wil er een gezamelijke klacht indienen zodat het wordt opgelost of dat een ieder zijn geld terug krijgt?

peter|21.03.11|19:19

ik hoop dat er nu iets gebeurd zie her onder de email die ik van de impoteur jheb gekregen

Geachte heer Boekee,

Bedankt voor uw reactie.
Chevrolet Nedelrand betreurt de eventueele overlast t.g.v. uw klacht.
Er wordt echter hard gewerkt aan een definittieve oplossing en naar verwachting zal dit niet lang meer duren.

Wij vertrouwen er op u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet.

Chevrolet Customer Assistance
Willem van der Waal

Peter H.|22.03.11|13:35

MIjn dealer heeft mij verteld dat ik de eerste 2500 km niet op gas mag rijden.
Lijkt mij totale onzin, want ik lees hier in deze Topic niets over.
Wel dat er LPG getankt wordt en ook mee gereden wordt.

peter|22.03.11|16:49

dat is oude inf bij was het eerst 5000 en mijn zoon 3 maanden later was het opeens 1000 geworden

Wil|22.03.11|18:29

halo, bij het ophalen destijds werdt verteld de eerste 250 km niet ivm het in en afregelen van de brandstof unit in combinatie van de regelcomputer….
Dus 5000 en 1000 is echt onzin!!! ook mij genoemde 250 Km was en is dacht het advies van Chevrolet zelf. succes en veel plezier.

Peter H.|22.03.11|23:34

Allemaal bedankt voor de reacties op mijn vraag.
Vond het al een vreemd verhaal. Een andere dealer heeft mij ook geantwoord en dat waren heel wat km minder.

Bedankt

peter|04.04.11|15:15

ik werd vanmorgen gebeld door de dealer dat het probleem was opgelost en dat ik woensdag de nieuwe schokbrekers er onder kreeg
en garantie natuurlijk

a v cuijk|14.04.11|21:32

wij hebben de nieuwe schokbrekers er al onder zitten en ja na 25 km wederom het zelfde defecte schokbrekers.
verbruik in de stad 1:10 moet echter 1:15 zijn, zeggen ze bij garage verder doortrekken naar 3 of zelfs 4000 rpm
heb boekje bekeken waarin staat dat bij inrijden zo laag mogelijk toerental gehanteerd moet worden.
ga als er morgen geen oplossing is het geheel bij de geschillencommissie aandragen, wil m`n geld terug, eventueel zou een collectieve aanpak ook goed of beter werken
gr ton

peter|14.04.11|22:22

klopt ik dacht ook al eigenlijk al dat het niets geholpen had en dacht dat het mischien aan mij lag
ik denk nog even langer uit proberen
maar op gas rijdt hij bij mij 1 op 14 dus dat is aardig zuinig voor op gas

www.verkeerspro.nl|21.05.11|01:28

Chevrolet spark bpm en wegenbelastingvrij met affabriek lpg.. I like it :)

ton|30.05.11|02:19

Andere benzine tankdop (dunnere) geplaatst,kan nu LPG tanken zonder de benzinedop eraf te doen.

Jp|26.11.11|17:46

Weet iemand waar ik een gasnippel voor belgie. Ik heb er vorige week bij aankoop van een Spark eentje meegekregen van de dealer. Die wist ons te vertellen dat deze zowel voor Nederland als Belgie gebruikt kan worden, je raad het al, niet dus, wat een drama. Bijna stad en land afgereden om een nippel voor belgie te krijgen, heeft iemand een idee hoe ik dat ding in bezit kan krijgen.

Ed|27.11.11|16:16

JP,ik heb hem bij de Anwb winkel gekocht .
De gewone nippel die je bij aankoop auto erbij gekregen heb kan je rond (niet overal) de grensstreek ook gebruiken.Verder België in moet je de Belg-nippel hebben.

JP|28.11.11|13:14

Beste Ed,
bedankt voor je snelle reactie.
Ikzelf woon in Stein LB, zo’n 5 km bij de grens van Belgie. Ik heb er wel eentje gezien en ook bij de ANWB
http://www.anwb.nl/webwinkel/reis-en-cadeauartikelen,/reisartikelen/handige-accessoires/europa-gasnippel.html
maar moet je deze dan gaan gebruiken, die is daar toch veel te klein voor, dan beschadig je toch de lak van de Spark, is daar geen verlengde voor.

Ed|29.11.11|14:58

JP, ik heb u verkeerde info gegeven.
De gekochte nippel is voor mijn Chevy-Van bus.
Deze past natuurlijk niet op de spark.
Sorry

Arie|28.12.11|01:24

Geen gebonk hier.Wel hopeloos met tanken van gas.Vooral met verloopnippel in het buitenland.gewoonweg gevaarlijk!

Arie|28.12.11|01:27

(deel2 klaagzang) Inhalen is een ramp: de bmw’s etc. zijn in no-time bij je en het duurt een eeuwigheid voor je aan de 120 zit. Terug naar de 4(niet zuinig dus) is de enige optie om niet een PC.Hooft-trekker op je achterbank geparkeerd te krijgen.
Bagage is erg lastig met de “geluidsboxen” achterin en een trekhaak mag dus niet.
Voor mij een afrader deze auto, niet voor mijn man een omdat hij (nog) wegenbelastingvrij is en op gas rijdt(laat ik dat idioot vaak tanken elke de 270 km ff achterwege)

a.wijnand|30.12.11|20:16

Weet iemand hoe lang de spark op gas nog wegenbelasting vrij is ???

xander|12.01.12|14:02

@ a.wijnand: tot 01-01-2014

Robert|28.01.12|12:53

Las dat er vorig jaar bijna 7000 BF Sparks verkocht zijn. Dit jaar al in ieder geval 1, de mijne ;)
Alle waar naar zijn geld maar hij bevalt ons zelfs buiten deze opmerking prima. 1:14 gemiddeld met 75% snelweg, geen gebonk, de 1e keer prutsen met tanken maar nu niet meer. Van +500 mnd aan kosten (benzine, WB) naar < 100 Euro/mnd. Zeer tevreden tot nu toe.

Wim|30.01.12|18:39

Eerste maal getest op snelweg bij 120/125 km. constant. 1-11.5 en dat vind ik niet slecht voor een 1 liter motortje.Volgende rit gaat op buitenweg gaat ik 100 km.proberen.
Houd u op de hoogte.

Wim

Monique van Kestereren|07.02.12|18:53

Hoi, Ik heb sinds 4 weken een Spark Bifuel. De tank is idd erg klein. 300 km. Maar het tanken geeft heel veel problemen. zogauw ik de slang aansluit stroomt het gas eruit. blijf het proberen en lukt het om te tanken dan ruikt de auto heel erg naar gas. Dit is niet goed. Bij de shell en de BP bij mij in de buurt weten ze van het probleem. Ik ben zo zeggen zij de enigste niet. Hoop dat hier een oplossing voor is want volgens mij is dit gevaarlijk.

Wil|07.02.12|20:25

LPG tanken is in het begin altijd ff lastig zeker met het vonkje… tip 1: zet de tankdop in de verticale stand, past de vulopening precies. Tip 2: draai de vulslang een kwart verder als die erop gaat klem vast, en vullen…. daarna bij het losmaken komt er zoals bij alle LPG auto’s een puf lpg vrij.
Lukt dit nog niet draai de tankdop eraf past de vulslang beter.
Maar ook verkrijgbaar bij de Chevy dealer is de europaset a +- 25 Euro daar zit een hoger passtuk bij met alle EU aansluitingen

LuesinkJan|13.02.12|19:54

Frustrerend probleem met het gas tanken. Soms gaat het wel en soms niet. Laatste keer lukte het niet, het gas ontsnapte. Ik ben naar een andere pomp gereden maar hier precies hetzelfde probleem. Sinds dien rij ik op benzine, waardeloos!! Vorige week reed ik ’s ochtends weg en had ik het idee dat ik twee lekke achterbanden had aangezien het zo hobbelde…. Kan de dealer iets aan deze problemen doen.?.

Ruud|24.02.12|18:21

Hallo Spark rijders, ook ik heb sinds januari 2012 een nieuwe Spark gekocht.
Alleen jammer dat er geen reserve band in zit.
Ga regelmatig ver weg met mijn vrouw (buitenland) en als ik dan een lekke band krijg, moet je lang wachten op hulp.
Ben nu op zoek naar een thuiskomertje, maar dat is moeilijk om een passende velg tevinden.
Weet een van jullie waar ik een passende velg kan kopen.
Mag ook evt. een tweede hands zijn.

Ruud.

astrid|16.03.12|15:48

de spark is een ware tank nachtmerrie, soms gaat het goed soms niet.
ik hoorde al maanden iets trillen/ los zitten, bleek dat de achter dak spoiller los zat…
deze week abs storing, er word een nieuwe sensor besteld.
auto maakt ook afentoe een vreselijk geluid onder de motorkap, maar of dit van abs storing komt?
er word woendsag naar gekeken.
afwachten dus…

Ed|17.03.12|11:04

Reactie op Wim, het verbruik bij 120/125 km 1:11.4.bij ons het zelfde.
Nu gemiddeld 100 km gereden kwamen wij op 1:14.7.
Moet ik er wel bij vertellen dat ik regelmatig naar de 110 ging,dat is omdat hij rustig en lekker rijd voor een 1.0 motortje.(dit voor de mensen die zeggen dat hij niet vooruit te branden is.Het is geen 8 cil.)
Het tanken is inderdaad behelpen,nippel goed vast draaien echt goed vast en slang met de klok mee er op draaien anders draai je nippel weer losser en gaat hij blazen.

M.Cvik|19.04.12|08:44

Zijn er meer mensen die wachten op hun spark bifeul.Ik word al vanaf 1maart 2012 aan het lijntje gehouden nou bijna 2 maanden te laat.De ene keer wordt er gezegd staking chauffeurs in Italie de andere keer problemen bij de lpg inbouw in Italie.Hoor graag andere reacties.Bij mij gaat het om een Spark LT Bifeul ,coconut champagne metallic.Hoor graag iets van anderen.Mirko

Maaike|09.05.12|22:58

januari een spark bifeul gekocht. Tanken is even wennen. De auto houd in rond de 3000 toeren. dan stortert hij en duurt het even voor dat hij weer gas krijgt. schijnt iets te maken te hebben met de milieu eis maar ik vind het levens gevaarlijk. er is al een lade ozon of zoiets vervangen maar dat hielp 1 week en begon het weer. Ik vind het erg gevaarlijk zeker met een inhaal of snelle verplaatsing hij heeft wel veel airbags maar veilig voel ik me niet wie kent dit probleem Hulp gevraagt HELP!!!

astrid|10.05.12|07:33

ik heb het soms alleen met weg rijden , en van z’n 1 naar z’n 2, dat ie soms stotert.
verder is het absoluut geen snelle auto, om in te halen etc….
een versnelling terug schakelen is absoluut nodig indien je in wilt halen..

lano|10.05.12|13:01

Heb een Spark LT besteld en 11.495 euro (ex afleverkosten) betaald en een LS model 2010 gekregen
nog meer mensen?

Bart Br|10.05.12|22:16

Oktober 2011 gekocht, nu al 13000 km gereden zonder enige klacht!

Alex|23.05.12|15:56

@ Astrid,

Mijn Spark stottert ook. Ben nu 18 keer terug geweest bij de dealer.
Nieuwe bougies, bougiekabels, nieuwe software, airco afgekoppeld, gasdruk bijstellen.
Alles is geprobeerd maar niks helpt.
Bijna elke Spark heeft dit probleem maar er lijkt niks aan gedaan te worden.
Dit is in elke versnelling. Moet je maar eens proberen door te trekken met de auto.
Is echt waardeloos rijden zo. Hier hebben we dit geld toch niet voor betaald, he.

astrid|24.05.12|18:25

erg vervelend…
ik schakel altijd vrij snel door naar de volgende versnelling.

maaike|24.05.12|21:14

ik lees dat jij al een x nieuwe software hebt ontvangen. Heb via internet iemand gevonden die een nieuwe computer gaat bestellen en zelf gaat programmeren hij hoopt zo de klacht te kunnen verhelpen maar weet het niet zeker. De Lambezone was al een x vervangen en laatst ging het motormanagement lichtje weer branden Lambezone . Ik heb zelfs een X 1 op 9,9 gereden en dat is dan ook nog incl benzine verbruik bij het opstarten dus 1 op 9,7 lijkt er meer op. Binnen 3 maanden 2 koplampen vervangen.

maaike|24.05.12|21:21

Het schijnt toch heel vaak voor te komen dat de spark hapert en inhoud. Bij het tanken op lpg spuit tegenwoordig het gas in me gezicht smerig gewoon. Ja en nou niet denken dat ik nooit tank of niet weet hoe dat werkt. Ik tank om de dag waarschijnlijk ook omdat mijn spark 1 op 9,7 rijd met de airco aan. zonder airco 1 op 11 lambezone blijft zeuren na vorige maand vervangen nu weer een storing in de lambezone. ik rijd nu op benzine omdat de lpg het verbruik van de airco niet aan kan.

maaike|24.05.12|21:27

Voor de mensen die het interessant vinden TROS RADAR daar staat een stukje over een volvo en de verplichtingen van de leverancier. Wie wil er ook een collectieve klacht deponeren bij chervolet desnoods via RADAR,

het advies van de dealer voor t haperen; de airco + stroomverbruikers uit doen. Dan zal hij minder haperen dat komt door de 1.0 motor die kan dat niet aan. Toen ik hem kocht heeft niemand me verteld dat de airco alleen bij stilstand goed werkt. maar werkt ook niet hoor!!

astrid|24.05.12|22:30

ik had ook dat er gas ontsnapte tijdens tanken, maar ik gebruik tegenwoordig leren handschoenen zodat ik de tank nippel steviger kan aandraaien…(had kennelijk niet genoeg kracht met vastdraaien)
gaat een stuk beter..

astrid|25.05.12|17:13

Wat een pech heb jij zeg…
Daar heb ik geen last van gelukkig…

Wietse|28.05.12|07:52

Heb ook een bokkende spark schokbrekers vernieuwd en geen resultaat het is wachten op de oplossing
Denk dat op de lange baan gezet word de importeur geageerd ook niet meer koop niet weer een chevolet

Francis|29.05.12|09:21

Beste mensen,

Het kan echt, rijden zonder stotteren. Ik heb de bifuel nu 17 maanden en 28.000 km gereden. Alleen aan het einden van zijn vierde versnelling stottert ie een beetje (niet op benzine) maar dit is niet storend.
En de auto rijdt netjes 1 op 15 à 16.
Wel “bonkt” de achtervering nog steeds, ook na het vervangen van de veren.

astrid|29.05.12|13:36

Ik heb van het weekend het brandstof verbruik in de gaten gehouden met de airco aan…
geen probleem, ook het brandstof verbruikt was redelijk,, dus niet extreem.
Mijn spark bi fuel doet het prima momenteel…

Jan|30.05.12|09:31

Ik heb de Spark nu 16 maanden en hij bevalt me prima het brandstof verbruik is fantastisch ik heb eens naar het totaalplaatje gekeken en ik rijd 27 kilometer voor de prijs van 1 liter benzine.
Dit is het verbruik inclusief benzine, de problemen met het lpg tanken had ik in het begin ook maar heb bij de dealer een buitenlandset gekocht voor 28 euro dan heb je alle nippels voor Europa inclusief een verlengde nippel voor Nederland. nog een tip als je op vakantie gaat de achterzittingen er uit

aaldert|23.06.12|20:26

hallo jan welke dealer heb je gehad,want zo’n setje lijkt mij ook wel wat.
Ik heb namelijk ook problemen met de bezinedop.

Jan|25.06.12|10:50

Hallo Aaldert,

Broekhuis in lelystad € 28,= voor alle nippels.

Groet Jan

Simon|13.07.12|23:49

Mijn ervaringen na 5 weken en 4000 km zijn zeer positief. Het gemiddelde verbruik is de 1:14 en kan zodoende gemakkelijk 300 km rijden op een tank. Positief was verder dat er achter ook luidsprekers zaten terwijl er in de brochure stond dat een LS slechts 2 speakers had. Ook zat er een normale usb poort in i.p.v. een mini usb. Minpuntjes:de motor mist power om bv in te voegen en het is jammer dat er geen klokje in zit. Kortom, tot nu toe zeer tevreden, vandaag nog getankt voor € 0,599 per liter!

astrid|14.07.12|09:10

hallo simon…
de auto mist inderdaad power, erg jammer maar helaas…
je kunt wel de tijd zien op je schermpje hoor, net zoals je de temperatuur ook kunt zien..
met mijn bifuel in ieder geval wel dan…

simon|14.07.12|12:36

Hoi Astrid, jij hebt waarschijnlijk een LT, op de LS zit dit niet. Hoe zijn jouw ervaringen met tanken en het verbruik?

astrid|14.07.12|16:42

Heb je geen gas dan?

simon|14.07.12|18:52

Er zijn 2 uitvoeringen op gas, de LS die ik heb en de luxere LT. Uiteraard heb ik de bifuel, zie mijn eerdere verslag.

astrid|15.07.12|13:02

uhh ok, toen ik volgens mij m’n auto kocht was er geen keuze uit types.. er was maar 1 bifuel type(ik heb ook 1 van de eerste die er op de weg waren)
zal straks wel even kijken wat er achter op staat..

Jan|16.07.12|23:16

Ja Simon als je wilt invoegen of inhalen dan moet hij wel op toeren zijn dus eventueel terugschakelen en meer dan 3000 toeren je kan eventueel doorgaan tot bijna 6000 toeren. en toch rijd ik zuinig, maar 50 km per uur in z’n 5e versnelling gaat ook goed dat is pas zuinig rijden. inmiddels 26000 km op de teller in 17 maanden

simon|17.07.12|18:19

Hoi Jan, dat zijn al aardig wat km’s. Hoe is je verbruik en hoeveel krijg je max. in de tank?
Verder nog geen problemen gehad?

Jan|17.07.12|21:00

Hoi Simon,

Ik heb tot nu toe 1722 liter lpg en 178 liter benzine getankt daar zit ook de eerste 1000 km op benzine bij.
gemiddeld verbruik 1 : 13,6
ik tank altijd bij =/_ 300km en dan gaat er ongeveer 23 liter in ook een paar keer leeg gereden en dan gaat er +/_ 24 liter in
Ik heb behalve 2 defecte lampen van de koplampen en een claxon ( garantie) geen problemen gehad.
en afgelopen november vier winterbanden met velg aan geschaft bij de dealer voor €364,=

Groet Jan

astrid|18.07.12|07:41

Ik heb toevallig al koplamp (H4)nummer 3 van de week vervangen…
deze auto vreet lampen…
ook ben ik er achter gekomen dat de lampjes zo’n 7(philips) tot 10(osram) euro kosten en dat chevrolet erg veel geld vraag om deze erin te zetten, terwijl het echt super makkkelijk is.

Bertine|18.07.12|10:41

Ik herken me in de minpunten: -Koplampen binnen 1 jr, 3x verv. -Gas tanken =een ramp! Meerdere keren lekte het gas erlangs tijdens tanken. Een tankstation gevonden waar de pompbediende voor mij tankt -de onderhoudsbeurten zijn erg duur!! 350 euro 1e beurt na 15000km, en nu bij de 30000km moet ik alweer beurt €392! WEET iemand of deze beurten echt verplicht zijn voor de garantie? Bij hoevl km of na hoeveel jr de garantie komt te vervallen? -verder heb ik het bonken ook gemerkt :-( Groet, Bertine

simon|18.07.12|18:58

Lampen die snel kapot gaan komt bij meer auto’s voor, dit heeft te maken met hoge piekspanning. Er zijn piekspanning beveiligers te krijgen. Mijn bedrijfswagen Hyundai H300 had hetzelfde probleem en daar heeft de garage zo’n dingetje tussen gezet, kostte € 12,95 en dat heeft wel geholpen. Een andere optie is duurdere longlife lampen te monteren. Mijn Spark heeft er nu ruim 4000 km er op zitten dus nog geen ervaring met het lampen probleem, ook (nog?) geen gebonk De garantie is 3 jaar of 100000km

Xander|20.07.12|21:14

Bertine: die dealer zet je af ! Ik betaalde voor de 1e beurt nog geen 150 euro. Je hoeft overigens de beurten niet bij de dealer te laten doen. In het boekje staat dat er geadviseert wordt de beurten bij de dealer te laten doen, het is dus niet verplicht.

astrid|20.07.12|22:52

nou dan ben ik ook afgezet hoor, was ook zo.n 350 euro kwijt…
ik ga morgen gauw het boekje lezen…

Xander|23.07.12|12:51

Die bijna 150 euro was overigens bij de Opel/Chevrolet dealer, niet bij een universele garage.

astrid|23.07.12|13:28

Hoe heet die dealer dan?

Mirjam van den Berg|09.03.13|00:14

Vorige week een Spark BiFuel gekocht uit 06-2012 met 11000km. Nu 1000km gereden en niets meer dan lof over de auto!
Mischien hadden de eerste Spark kinderziektes maar wij hebben nog niets gemerkt van de gemelde klachten zoals gebonk, defecte koplampen,stotteren vd motor etc
LPG tanken gaan ook prima zonder lekken.
De Kl.beurten zijn vast gestelde prijzen en mag max 180 kosten en LPG max 223 ivm extra vervangen van LPG filter.
Verbruik 1/14 ligt hoger dan onze oude Aygo maar rijd comfortabeler!

Astrid Nuij|09.03.13|08:35

bofkont!

Erik Hersevoort|28.03.13|20:00

In het begin had ik ook last van het inhouden bij doortrekken naar een hoog toerental. Na wat aanpassingen met de luchtinlaat is dit verdwenen en heeft de motor ook wat meer vermogen gekregen. De motor is standaard namelijk erg afgekepen om aan de co2 eisen te voldoen.

Gé Olthof|31.12.14|20:07

hoi ik wil graag weten wat er aan de luchtinlaat aangepast kan worden om meer vermogen te krijgen.
Weet iemand hoe dat moet?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.