SEAT, Leon, lesauto

SEAT Leon met 1,4 liter turbo benzinemotor (20% bijtelling)

SEAT heeft een nieuwe krachtbron voor de Leon-modellen geïntroduceerd: de 1,4 liter viercilinder turbo benzinemotor met cilinderuitschakeling. Deze uitvoering van de Lesauto van het jaar 2014 valt in de 20% bijtellingscategorie, omdat de CO2-emissies verder verlaagd worden.

Ondanks een indrukwekkend vermogen van 110 kW (150 pk) noteert de 1.4 TSI ACT onder de streep een CO2-uitstoot van slechts 109 gram per kilometer. Daarmee valt deze Leon voor zakelijke rijders in de 20% bijtellingcategorie en springt hij met een gemiddeld verbruik van 4,7 liter op 100 km zeer verantwoord met brandstof om.

Cilinder-management

De nieuwe 1.4 TSI onderscheidt zich door de innovatieve Active Cilinder Management-technologie (ACT). Het systeem schakelt de middelste twee cilinders uit bij lichte motorbelasting. In de standaard verbruikscyclus resulteert dat in een brandstofbesparing van 0,4 liter per 100 km en dientengevolge een CO2-reductie van liefst 10 gram per gereden kilometer. Bij een constante, gematigde snelheid zijn de effecten van de cilinderuitschakeling het grootst.

Naast de sportieve prestaties en het zuinige verbruik, onderscheidt deze uitvoering van de Leon zich bovendien door een fors trekgewicht van 1.500 kg.

Leverbaar

De Leon 1.4 TSI ACT is nu te bestellen bij SEAT en vanaf juni leverbaar in Nederland als 3-deurs SC, als 5-deurs en als ST stationwagon, naar wens met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of optioneel met de 7-traps DSG-transmissie met dubbele koppeling, en in twee complete uitvoeringen.

De SEAT Leon is vorig jaar door de rijschoolbranche uitgeroepen tot ‘Lesauto van het Jaar 2015′. Dit werd bekend gemaakt na de landelijke Lesauto-testdag waarbij lesauto’s van vele merken in de praktijk konden worden beproefd. De SEAT Leon kreeg een overall rapportcijfer van 8,5. De rijschoolhouders hadden vooral lof voor stuurgedrag, ruimte en comfort.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SEAT Leon met 1,4 liter turbo benzinemotor (20% bijtelling) | RijschoolPro
SEAT, Leon, lesauto

SEAT Leon met 1,4 liter turbo benzinemotor (20% bijtelling)

SEAT heeft een nieuwe krachtbron voor de Leon-modellen geïntroduceerd: de 1,4 liter viercilinder turbo benzinemotor met cilinderuitschakeling. Deze uitvoering van de Lesauto van het jaar 2014 valt in de 20% bijtellingscategorie, omdat de CO2-emissies verder verlaagd worden.

Ondanks een indrukwekkend vermogen van 110 kW (150 pk) noteert de 1.4 TSI ACT onder de streep een CO2-uitstoot van slechts 109 gram per kilometer. Daarmee valt deze Leon voor zakelijke rijders in de 20% bijtellingcategorie en springt hij met een gemiddeld verbruik van 4,7 liter op 100 km zeer verantwoord met brandstof om.

Cilinder-management

De nieuwe 1.4 TSI onderscheidt zich door de innovatieve Active Cilinder Management-technologie (ACT). Het systeem schakelt de middelste twee cilinders uit bij lichte motorbelasting. In de standaard verbruikscyclus resulteert dat in een brandstofbesparing van 0,4 liter per 100 km en dientengevolge een CO2-reductie van liefst 10 gram per gereden kilometer. Bij een constante, gematigde snelheid zijn de effecten van de cilinderuitschakeling het grootst.

Naast de sportieve prestaties en het zuinige verbruik, onderscheidt deze uitvoering van de Leon zich bovendien door een fors trekgewicht van 1.500 kg.

Leverbaar

De Leon 1.4 TSI ACT is nu te bestellen bij SEAT en vanaf juni leverbaar in Nederland als 3-deurs SC, als 5-deurs en als ST stationwagon, naar wens met een handgeschakelde 6-versnellingsbak of optioneel met de 7-traps DSG-transmissie met dubbele koppeling, en in twee complete uitvoeringen.

De SEAT Leon is vorig jaar door de rijschoolbranche uitgeroepen tot ‘Lesauto van het Jaar 2015′. Dit werd bekend gemaakt na de landelijke Lesauto-testdag waarbij lesauto’s van vele merken in de praktijk konden worden beproefd. De SEAT Leon kreeg een overall rapportcijfer van 8,5. De rijschoolhouders hadden vooral lof voor stuurgedrag, ruimte en comfort.

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.