Nederland in top3 elektrisch rijden Europa

Elektrische auto, EV. (vrij gebruik)

Het aandeel nieuwe elektrische auto’s op de Nederlandse autowegen zal dit jaar stijgen naar 1 op de 4. Dit voorspelt de ‘automotive outlook’ van ING.

Particulieren profiteren van de nieuwe subsidie van 3.350 euro voor modellen tot 45.000 euro. Bedrijven blijven echter de belangrijkste stuwende kracht achter elektrificatie.

Na een sprong vooruit voor de Nederlandse verkoop elektrische auto’s in 2020 is het aandeel volledig elektrisch in 2021 ondanks de zakelijk gedreven eindsprint in december blijven steken op 19,8%. Nederland blijft daarmee na Noorwegen tweede in Europa, maar andere Europese landen zoals Zweden en Duitsland hebben hun achterstand nu voor een groot deel goed gemaakt.

Door toenemende hybridisering van bestaande modellen en behoefte aan flexibiliteit (bijvoorbeeld voor vakanties) blijven plug-in hybrids een tussenstation voor een aanzienlijke groep particulieren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche.

Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

Auteur: Tessa Heerschop

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nederland in top3 elektrisch rijden Europa | RijschoolPro

Nederland in top3 elektrisch rijden Europa

Elektrische auto, EV. (vrij gebruik)

Het aandeel nieuwe elektrische auto’s op de Nederlandse autowegen zal dit jaar stijgen naar 1 op de 4. Dit voorspelt de ‘automotive outlook’ van ING.

Particulieren profiteren van de nieuwe subsidie van 3.350 euro voor modellen tot 45.000 euro. Bedrijven blijven echter de belangrijkste stuwende kracht achter elektrificatie.

Na een sprong vooruit voor de Nederlandse verkoop elektrische auto’s in 2020 is het aandeel volledig elektrisch in 2021 ondanks de zakelijk gedreven eindsprint in december blijven steken op 19,8%. Nederland blijft daarmee na Noorwegen tweede in Europa, maar andere Europese landen zoals Zweden en Duitsland hebben hun achterstand nu voor een groot deel goed gemaakt.

Door toenemende hybridisering van bestaande modellen en behoefte aan flexibiliteit (bijvoorbeeld voor vakanties) blijven plug-in hybrids een tussenstation voor een aanzienlijke groep particulieren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche.

Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

Auteur: Tessa Heerschop

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.