kilometerheffing, wegenbelasting, brandstof, prijs, regeerakkoord

Regeerakkoord: Geen kilometerheffing, brandstof duurder

UTRECHT – Het regeerakkoord van VVD en CDA brengt goed nieuws voor de rijschoolhouder. Er komt meer geld voor wegen en de kilometerheffing is definitief van de baan. De brandstof wordt echter wel duurder.

Als het aan kabinet Rutte-1 ligt, betalen automobilisten straks minder voor hun wegenbelasting en meer voor een liter brandstof. Het regeerakkoord meldt niet in hoeverre de prijs van een liter brandstof omhoog zal gaan en hoeveel de wegenbelasting en de BPM dan mogen dalen.

Ook heeft Rutte-1 nog geen oplossing voor automobilisten die over de grens goedkoper gaan tanken. “Het kabinet zet hiervoor in op overleg met de buurlanden en binnen de EU”, staat in het regeerakkoord.

Ook mag op de snelwegen op rustige uren harder worden gereden. De maximumsnelheid wordt 130 kilometer per uur, behalve op plekken waar dit teveel geluidsoverlast of slechte luchtkwaliteit veroorzaakt.

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Regeerakkoord: Geen kilometerheffing, brandstof duurder”

Wim|01.10.10|12:38

Jammer dat dit als goed nieuws wordt gezien, ,meer asfalt zal meer mensen uit het openbaar vervoer halen want waarom 5 kwartier met de tram en de bus naar amsterdam als je in 40 minuten van nieuwegein over de snelweg kan zoefen hierdoor zal die mooie brede A2 snel weer druk worden,

En dan die belachelijke snelheids verhoging naar 130, dat scheelt van Utrecht naar Amsterdam 3 minuten en we hebben miljoenen geinversteerd in subsidies voor die lelijke prius en slome VW polo , geen wegenbelasting en bpm ( die verdwijnt meteen in de zakken van de fabrikant) om maar te zorgen dat de CO2 uitstoot minder word en door die hogere snelheid is het CO2 voordeel meteen weer van de baan

Nee ik geloof dat ik het niet eens ben met deze maatregelen en ik denk ook niet dat ik als rijinstructeur hier voordeel mee ga oplopen

Wim

Jan-Willem|01.10.10|12:48

Hoera! Eindelijk de kilometerheffing voor vele jaren in de ijskast. Gelukkig wonen wij bij de grens, dus de verhoging van de dieselprijs zal voor ons ook wel meevallen.

Hoop voor de collega’s dat er niet al teveel bij komt…

Roger|07.10.10|14:34

Dit geeft financieel verlies, Brandstofprijs omhoog geeft al gauw verlies tegenover wegenbelasting.
BPM is alleen voor de enkele gelukkige die zich nieuwe lesauto kan veroorloven, volgens de reflector kost dit zo’n 1700 euro per maand. Dit heet volgens mij rijkdom.
De CO-religie kan wat mij betreft in de vuilnisbak, het wachten is alleen nog op het toegeven van de beleidsbepalers dat dit een verkeerd inzicht is.
Eerst temperatuurstijging, dan verhoogd CO is de realiteit, en NIET andersom, daarna verhoogde planten activiteit, want die vinden CO nu eenmaal lekker. Helaas lukt het de aarde al niet meer op te warmen sinds 1998. (96% co is natuurlijke uitstoot weet u nog?)
Snelheidsverhoging kan beter nog veel meer omhoog, dan krijg je minder files.
Kleuters weten dit maar onze beleidsmakers niet.
Meer asfalt?
NL areaal: 70% agrarisch gebied; 20% natuur(beheer); 10% voor de mens(het volk).
Asfalt 4 % van het areaal. Van deze 4% ligt 96% binnen en 4% buiten de kom.
1,6 promille is dus asfalt buiten de kom, ik zou zeggen: eerst maar eens verdubbelen.
Fietsen schoner dan autorijden? Nee niet waar.
Trein schoner dan autorijden? hoogst twijfelachtig.
Prius?elektrisch rijden schoon? Absolute baggeronzin.
Nederland kennisland? Achterlopen, dat is wat we doen.

Roger|07.10.10|14:41

Okee het wordt weer duurder.
Hogere max snelheid is goed.

De reactie van M Hoeze is door mij niet te plaatsen.
Feitjes:
Co is een religie, gestoeld op leugens.
Aarde warmt niet op sinds 1998
Na opwarming volgt verhoogd co gehalte. (naijleffect)
96% co komt uit natuurlijke bron.
Fietsen is slechter voor het milieu dan autorijden, evenals sporten en wandelen.
Pech voor de doemdenkers, maar de auto is een efficientere machine dan het menselijk lichaam met al zijn imperfecties.
Auto’s op accu’s wel heel erg milieuonvriendelijk, check de delving van Lithium maar eens.
Er is 1,6 promille van ons grondgebied buiten de bebouwde kom geasfalteerd. vindt u dit veel?
Een weg op de kaart ingetekend op schaal vind je niet terug.
Waarom moet ons vak per se zo ongelooflijk ver van de realiteit afstaan?
Zijn we allemaal bang voor de waarheid?

Bastiaan|08.10.10|12:47

@roger,

Helemaal mee eens, behalve dat je niet overal zomaar moet asfalteren. Wel de knelpunten aanpakken en de meeste snelwegen 2×3 rijstroken ipv 2. Dat bevorderd doorstroming aanzienlijk. Langzamer verkeer (zoals bijv. vrachtwagens of een lesauto) kunnen inhalen zonder overig verkeer te hinderen.

Maar ook belangrijk is om mensen goed op te leiden, dus leer de mensen ook de rechterrijstrook weer te gebruiken i.p.v. links blijven rijden. Zie de rijprocedure!

Verhoging max. snelheid is ook een goede zaak, Nederland is daar zeer geschikt voor als het wat rustiger op de weg is. Maar leer de mensen daar wel mee omgaan, meer afstand houden etc. En wanneer harder rijden wel kan en vooral wanneer niet. Maar ook meer en beter in spiegel kijken en richting aangeven als je niemand hindert, dus niet zomaar inhalen ook al rijdt er iemand anders. Nederlanders moeten echt beter leren rijden!

Co2 en milieuverhaal is gewoon een geldkwestie, je gaat toch niet voor je lol in een Prius rijden! (Even los van het feit dat een Prius geen geschikte rijles auto is).

Ferry|01.10.11|15:56

@Jan-Willem
ik weet niet wat voor een boekhouding je voert, maar het is nog steeds niet mogelijk om
btw ( voorbelasting) terug te vorderen op buitenlandse benzine bonnen
tenzij je natuurlijk je meeste leerlingen niet op geeft, zou het rendabel kunnen zijn
dus let even op wat je schrijf
@Wim, als ik jou was zou ik al je leerlingen adviseren per direkt met lessen te stoppen
een rijbewijs ? veel te veel co2 en 130, spitsstroken zal je dus ook wel geen voorstander van zijn, ZUCHT

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Regeerakkoord: Geen kilometerheffing, brandstof duurder | RijschoolPro
kilometerheffing, wegenbelasting, brandstof, prijs, regeerakkoord

Regeerakkoord: Geen kilometerheffing, brandstof duurder

UTRECHT – Het regeerakkoord van VVD en CDA brengt goed nieuws voor de rijschoolhouder. Er komt meer geld voor wegen en de kilometerheffing is definitief van de baan. De brandstof wordt echter wel duurder.

Als het aan kabinet Rutte-1 ligt, betalen automobilisten straks minder voor hun wegenbelasting en meer voor een liter brandstof. Het regeerakkoord meldt niet in hoeverre de prijs van een liter brandstof omhoog zal gaan en hoeveel de wegenbelasting en de BPM dan mogen dalen.

Ook heeft Rutte-1 nog geen oplossing voor automobilisten die over de grens goedkoper gaan tanken. “Het kabinet zet hiervoor in op overleg met de buurlanden en binnen de EU”, staat in het regeerakkoord.

Ook mag op de snelwegen op rustige uren harder worden gereden. De maximumsnelheid wordt 130 kilometer per uur, behalve op plekken waar dit teveel geluidsoverlast of slechte luchtkwaliteit veroorzaakt.

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “Regeerakkoord: Geen kilometerheffing, brandstof duurder”

Wim|01.10.10|12:38

Jammer dat dit als goed nieuws wordt gezien, ,meer asfalt zal meer mensen uit het openbaar vervoer halen want waarom 5 kwartier met de tram en de bus naar amsterdam als je in 40 minuten van nieuwegein over de snelweg kan zoefen hierdoor zal die mooie brede A2 snel weer druk worden,

En dan die belachelijke snelheids verhoging naar 130, dat scheelt van Utrecht naar Amsterdam 3 minuten en we hebben miljoenen geinversteerd in subsidies voor die lelijke prius en slome VW polo , geen wegenbelasting en bpm ( die verdwijnt meteen in de zakken van de fabrikant) om maar te zorgen dat de CO2 uitstoot minder word en door die hogere snelheid is het CO2 voordeel meteen weer van de baan

Nee ik geloof dat ik het niet eens ben met deze maatregelen en ik denk ook niet dat ik als rijinstructeur hier voordeel mee ga oplopen

Wim

Jan-Willem|01.10.10|12:48

Hoera! Eindelijk de kilometerheffing voor vele jaren in de ijskast. Gelukkig wonen wij bij de grens, dus de verhoging van de dieselprijs zal voor ons ook wel meevallen.

Hoop voor de collega’s dat er niet al teveel bij komt…

Roger|07.10.10|14:34

Dit geeft financieel verlies, Brandstofprijs omhoog geeft al gauw verlies tegenover wegenbelasting.
BPM is alleen voor de enkele gelukkige die zich nieuwe lesauto kan veroorloven, volgens de reflector kost dit zo’n 1700 euro per maand. Dit heet volgens mij rijkdom.
De CO-religie kan wat mij betreft in de vuilnisbak, het wachten is alleen nog op het toegeven van de beleidsbepalers dat dit een verkeerd inzicht is.
Eerst temperatuurstijging, dan verhoogd CO is de realiteit, en NIET andersom, daarna verhoogde planten activiteit, want die vinden CO nu eenmaal lekker. Helaas lukt het de aarde al niet meer op te warmen sinds 1998. (96% co is natuurlijke uitstoot weet u nog?)
Snelheidsverhoging kan beter nog veel meer omhoog, dan krijg je minder files.
Kleuters weten dit maar onze beleidsmakers niet.
Meer asfalt?
NL areaal: 70% agrarisch gebied; 20% natuur(beheer); 10% voor de mens(het volk).
Asfalt 4 % van het areaal. Van deze 4% ligt 96% binnen en 4% buiten de kom.
1,6 promille is dus asfalt buiten de kom, ik zou zeggen: eerst maar eens verdubbelen.
Fietsen schoner dan autorijden? Nee niet waar.
Trein schoner dan autorijden? hoogst twijfelachtig.
Prius?elektrisch rijden schoon? Absolute baggeronzin.
Nederland kennisland? Achterlopen, dat is wat we doen.

Roger|07.10.10|14:41

Okee het wordt weer duurder.
Hogere max snelheid is goed.

De reactie van M Hoeze is door mij niet te plaatsen.
Feitjes:
Co is een religie, gestoeld op leugens.
Aarde warmt niet op sinds 1998
Na opwarming volgt verhoogd co gehalte. (naijleffect)
96% co komt uit natuurlijke bron.
Fietsen is slechter voor het milieu dan autorijden, evenals sporten en wandelen.
Pech voor de doemdenkers, maar de auto is een efficientere machine dan het menselijk lichaam met al zijn imperfecties.
Auto’s op accu’s wel heel erg milieuonvriendelijk, check de delving van Lithium maar eens.
Er is 1,6 promille van ons grondgebied buiten de bebouwde kom geasfalteerd. vindt u dit veel?
Een weg op de kaart ingetekend op schaal vind je niet terug.
Waarom moet ons vak per se zo ongelooflijk ver van de realiteit afstaan?
Zijn we allemaal bang voor de waarheid?

Bastiaan|08.10.10|12:47

@roger,

Helemaal mee eens, behalve dat je niet overal zomaar moet asfalteren. Wel de knelpunten aanpakken en de meeste snelwegen 2×3 rijstroken ipv 2. Dat bevorderd doorstroming aanzienlijk. Langzamer verkeer (zoals bijv. vrachtwagens of een lesauto) kunnen inhalen zonder overig verkeer te hinderen.

Maar ook belangrijk is om mensen goed op te leiden, dus leer de mensen ook de rechterrijstrook weer te gebruiken i.p.v. links blijven rijden. Zie de rijprocedure!

Verhoging max. snelheid is ook een goede zaak, Nederland is daar zeer geschikt voor als het wat rustiger op de weg is. Maar leer de mensen daar wel mee omgaan, meer afstand houden etc. En wanneer harder rijden wel kan en vooral wanneer niet. Maar ook meer en beter in spiegel kijken en richting aangeven als je niemand hindert, dus niet zomaar inhalen ook al rijdt er iemand anders. Nederlanders moeten echt beter leren rijden!

Co2 en milieuverhaal is gewoon een geldkwestie, je gaat toch niet voor je lol in een Prius rijden! (Even los van het feit dat een Prius geen geschikte rijles auto is).

Ferry|01.10.11|15:56

@Jan-Willem
ik weet niet wat voor een boekhouding je voert, maar het is nog steeds niet mogelijk om
btw ( voorbelasting) terug te vorderen op buitenlandse benzine bonnen
tenzij je natuurlijk je meeste leerlingen niet op geeft, zou het rendabel kunnen zijn
dus let even op wat je schrijf
@Wim, als ik jou was zou ik al je leerlingen adviseren per direkt met lessen te stoppen
een rijbewijs ? veel te veel co2 en 130, spitsstroken zal je dus ook wel geen voorstander van zijn, ZUCHT

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.