onderzoek, vragenlijst

Review-systeem Klantenvertellen niet meer gratis voor Bovag-leden

Bovag-leden kunnen vanaf volgend jaar niet meer gratis gebruik maken van het online review-systeem Klantenvertellen. De samenwerking tussen Bovag en Klantenvertellen BV wordt anders vormgegeven. Klantenvertellen biedt het reviewsysteem vanaf 1 januari 2014 volledig zelfstandig aan. Leden die het huidige reviewsysteem willen blijven gebruiken, kunnen daarvoor vanaf 1 januari 2014 rechtstreeks terecht bij Klantenvertellen. Doen ze dat niet, kunnen ze na die datum geen gebruik meer maken van de tool.

Om ervaring op te doen met wat klantenreviews voor Bovag-bedrijven kunnen betekenen, startte Bovag in 2009 een samenwerking met Klantenvertellen BV. Klantenvertellen heeft een reviewsysteem ontwikkeld dat Bovag-leden in staat stelt om klantenreviews te verzamelen en te vermelden op hun website.

Reviewsysteem

“De samenwerking met Klantenvertellen BV heeft erin geresulteerd dat Bovag-leden het belang van een reviewsysteem ervaren en hun klanten de gelegenheid kunnen geven hun mening over het bedrijf te delen”, meldt de brancheorganisatie aan haar leden.

“Bovag heeft zijn ‘aanjaagfunctie’ vervuld: haar leden kunnen – indien zij dat wensen – vandaag de dag gebruik maken van een betrouwbaar en geschikt reviewsysteem. Daarbij hebben Klantenvertellen en Bovag het inzicht opgedaan dat consumenten voorkeur hebben voor een onafhankelijk klantenreviewsysteem, zoals Zoover, Tripadvisor en Iens.nl.”

Mobiliteit

Jeroen van Opbergen, directeur Klantenvertellen: “Met het op eigen kracht verder gaan van Klantenvertellen, spreken wij ook de ambitie uit dat Klantenvertellen dé Zoover van de mobiliteit wil worden.” Het systeem wordt vanaf begin 2014 rechtstreeks aangeboden aan MKB-bedrijven – waaronder Bovag-leden – die dan zelf een abonnement met Klantenvertellen afsluiten. Het reviewsysteem zal dan ook niet langer de naam van Bovag dragen.”

Klantenvertellen BV zal wel blijven samenwerken met Bovag om algemene kennis over optimalisatie van en ervaringen met het reviewsysteem te delen. Klantenvertellen biedt vanaf 1 januari 2014 Bovag-leden de Basis-versie van het reviewsysteem aan voor € 7,95 per maand (excl. 21% BTW). Hierbij heeft Bovag bedongen dat de rechten van haar leden op de reviews, gerespecteerd zullen blijven.

Product

“De zelfstandige rol stelt Klantenvertellen beter in staat om in te spelen op de behoefte van ondernemers. Commerciële verantwoordelijkheid dwingt tot verdere innovatie en de gunst van de gebruiker. Bovendien betaalt de niet-gebruiker voortaan niet langer mee aan een product dat men zelf niet gebruikt. Daarnaast versterkt het loskoppelen van het merk Bovag de onafhankelijkheid van het reviewsysteem”, aldus de brancheorganisatie.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Review-systeem Klantenvertellen niet meer gratis voor Bovag-leden | RijschoolPro
onderzoek, vragenlijst

Review-systeem Klantenvertellen niet meer gratis voor Bovag-leden

Bovag-leden kunnen vanaf volgend jaar niet meer gratis gebruik maken van het online review-systeem Klantenvertellen. De samenwerking tussen Bovag en Klantenvertellen BV wordt anders vormgegeven. Klantenvertellen biedt het reviewsysteem vanaf 1 januari 2014 volledig zelfstandig aan. Leden die het huidige reviewsysteem willen blijven gebruiken, kunnen daarvoor vanaf 1 januari 2014 rechtstreeks terecht bij Klantenvertellen. Doen ze dat niet, kunnen ze na die datum geen gebruik meer maken van de tool.

Om ervaring op te doen met wat klantenreviews voor Bovag-bedrijven kunnen betekenen, startte Bovag in 2009 een samenwerking met Klantenvertellen BV. Klantenvertellen heeft een reviewsysteem ontwikkeld dat Bovag-leden in staat stelt om klantenreviews te verzamelen en te vermelden op hun website.

Reviewsysteem

“De samenwerking met Klantenvertellen BV heeft erin geresulteerd dat Bovag-leden het belang van een reviewsysteem ervaren en hun klanten de gelegenheid kunnen geven hun mening over het bedrijf te delen”, meldt de brancheorganisatie aan haar leden.

“Bovag heeft zijn ‘aanjaagfunctie’ vervuld: haar leden kunnen – indien zij dat wensen – vandaag de dag gebruik maken van een betrouwbaar en geschikt reviewsysteem. Daarbij hebben Klantenvertellen en Bovag het inzicht opgedaan dat consumenten voorkeur hebben voor een onafhankelijk klantenreviewsysteem, zoals Zoover, Tripadvisor en Iens.nl.”

Mobiliteit

Jeroen van Opbergen, directeur Klantenvertellen: “Met het op eigen kracht verder gaan van Klantenvertellen, spreken wij ook de ambitie uit dat Klantenvertellen dé Zoover van de mobiliteit wil worden.” Het systeem wordt vanaf begin 2014 rechtstreeks aangeboden aan MKB-bedrijven – waaronder Bovag-leden – die dan zelf een abonnement met Klantenvertellen afsluiten. Het reviewsysteem zal dan ook niet langer de naam van Bovag dragen.”

Klantenvertellen BV zal wel blijven samenwerken met Bovag om algemene kennis over optimalisatie van en ervaringen met het reviewsysteem te delen. Klantenvertellen biedt vanaf 1 januari 2014 Bovag-leden de Basis-versie van het reviewsysteem aan voor € 7,95 per maand (excl. 21% BTW). Hierbij heeft Bovag bedongen dat de rechten van haar leden op de reviews, gerespecteerd zullen blijven.

Product

“De zelfstandige rol stelt Klantenvertellen beter in staat om in te spelen op de behoefte van ondernemers. Commerciële verantwoordelijkheid dwingt tot verdere innovatie en de gunst van de gebruiker. Bovendien betaalt de niet-gebruiker voortaan niet langer mee aan een product dat men zelf niet gebruikt. Daarnaast versterkt het loskoppelen van het merk Bovag de onafhankelijkheid van het reviewsysteem”, aldus de brancheorganisatie.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.