Connexxion wil 120 k/m per uur met Qliner

Vooruitlopend op de komst van de Superbus streeft Connexxion naar hogere snelheden voor touringcars op autosnelwegen.

De vervoerder is in gesprek met de Inspectie Verkeer en Waterstaat over een ontheffing, zei senior projectmanager Michiel Wildschut van Connexxion op het symposium ‘Trein van de toekomst’ van het platform Movinnio.

Goedgekeurde touringcars zonder staanplaatsen, met gordels voor de inzittenden en met een antiblokkeersysteem voor de remmen mogen sinds vier jaar 100 kilometer per uur rijden. Dat was 80. Connexxion hoopt in 2010 op een proef met 120 km/uur, bijvoorbeeld met Qliner 315.

Die lijn van Lelystad naar Groningen voert grotendeels over een relatief rustige snelweg.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Connexxion wil 120 k/m per uur met Qliner | RijschoolPro

Connexxion wil 120 k/m per uur met Qliner

Vooruitlopend op de komst van de Superbus streeft Connexxion naar hogere snelheden voor touringcars op autosnelwegen.

De vervoerder is in gesprek met de Inspectie Verkeer en Waterstaat over een ontheffing, zei senior projectmanager Michiel Wildschut van Connexxion op het symposium ‘Trein van de toekomst’ van het platform Movinnio.

Goedgekeurde touringcars zonder staanplaatsen, met gordels voor de inzittenden en met een antiblokkeersysteem voor de remmen mogen sinds vier jaar 100 kilometer per uur rijden. Dat was 80. Connexxion hoopt in 2010 op een proef met 120 km/uur, bijvoorbeeld met Qliner 315.

Die lijn van Lelystad naar Groningen voert grotendeels over een relatief rustige snelweg.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche.

Voor slechts € 6,- per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.