
Wethouder Gerson deelt folders uit over Amsterdamse taxiwereld
Hans Gerson, die Amsterdamse wethouder die onder meer verantwoordelijk is voor het taxivervoer, is maandag begonnen met het het uitdelen van in totaal 250.000 taxifolders. In de folder staan in het Engels en het Nederlands onder meer de tarieven afgedrukt plus een stadsplattegrondje met de belangrijkste standplaatsen.
“En, heel belangrijk, het telefoonnummer dat mensen kunnen bellen als ze niet tevreden zijn over de chauffeur,” zegt Gerson in het Parool, die daarbij aangeeft dat zowel Amsterdammers als toeristen vaak geen idee hebben waar ze terecht kunnen met hun klachten.
De klagers die het nummer uit de folder bellen, komen terecht bij de inspectiedienst IVW van het ministerie van Verkeer. Klanten moeten dan wel het kenteken van de taxi, en het tijdstip van de rit vermelden, maar worden daar in de folder ook op geattendeerd.
Met deze aanpak hoopt Gerson een einde te maken aan de als maar durende taxiproblematiek. “Het moet nu echt afgelopen zijn. Het is belangrijk dat mensen weten waar ze terechtkunnen met een klacht. Ik hoop dat de inspectie ook snel actie zal ondernemen. Als een chauffeur de fout ingaat, moet hij meteen gestraft worden. Daar moeten geen weken over heen gaan.”
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding
Bent u al abonnee?