rijsimulator, Mercedes-Benz

Video: De mega-rijsimulator van Mercedes-Benz

DUITSLAND – De rijsimulatoren in de rijschoolbranche worden steeds geavanceerder. Zo biedt Rozendom Technologies een kijkhoek van 180 graden en de mogelijkheid in een echte auto plaats te nemen. Maar deze rijsimulator van Mercedes-Benz spant echt de kroon.

Het apparaat bestaat uit een grote bol met daarin een C-klasse. Binnenin wordt een virtuele omgeving in 360 graden weergegeven. Om het helemaal realistisch te maken kan het gevaarte over een baan van 12 meter heen en weer schuiven om levensecht van rijstrook te kunnen wisselen.

De C-Klasse staat op zes poten die de auto kunnen laten bewegen. Waar mogelijk is alles gelinkt aan sensoren die per seconde 1.000 berekeningen kunnen uitvoeren. Zo kan er een aardig realistisch beeld worden geschetst geprojecteerd en de Mercedes-ingenieurs kunnen in de gaten houden hoe bestuurders op verkeerssituaties reageren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Video: De mega-rijsimulator van Mercedes-Benz”

jorrit|18.11.10|12:33

Hallo,

Dit is niet de grootste rijsimulator zie http://www.overdrive.in/story-news-general_news/toyota_designs_safe_driving_simulator-2331-0.html

De geavanceerste staat overigens bij TNO en heet desdemona.

Bastiaan01|18.11.10|16:28

Prachtig hoor, maar ik mag hopen dat die eerste meneer alleen in een simulator zo rijdt, want zithouding, stuurtechniek, etc. lijken helemaal nergens op…dan heeft de meneer die daarna komt het beter begrepen…(die doet tenminste ook veilig zijn deur dicht!).

Ook fijn dat je zo dwars door een vangrail kan rijden zonder problemen- en weer terug, wat is de virtuele wereld toch fijn. Als je dan ‘einer sporting engine’ kan nemen, waarom dan nog voor een 4 cilinder diesel kiezen? Het kost je toch geen brandstof, BPM, wegenbelasting etc. Hang dan maar een huilende V12 in een C-klasse, klinkt nog veel beter dan zo’n spartaanse 8-cilinder.

Und jetzt Hanzel, wir gehen schon back to se real world…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Video: De mega-rijsimulator van Mercedes-Benz | RijschoolPro
rijsimulator, Mercedes-Benz

Video: De mega-rijsimulator van Mercedes-Benz

DUITSLAND – De rijsimulatoren in de rijschoolbranche worden steeds geavanceerder. Zo biedt Rozendom Technologies een kijkhoek van 180 graden en de mogelijkheid in een echte auto plaats te nemen. Maar deze rijsimulator van Mercedes-Benz spant echt de kroon.

Het apparaat bestaat uit een grote bol met daarin een C-klasse. Binnenin wordt een virtuele omgeving in 360 graden weergegeven. Om het helemaal realistisch te maken kan het gevaarte over een baan van 12 meter heen en weer schuiven om levensecht van rijstrook te kunnen wisselen.

De C-Klasse staat op zes poten die de auto kunnen laten bewegen. Waar mogelijk is alles gelinkt aan sensoren die per seconde 1.000 berekeningen kunnen uitvoeren. Zo kan er een aardig realistisch beeld worden geschetst geprojecteerd en de Mercedes-ingenieurs kunnen in de gaten houden hoe bestuurders op verkeerssituaties reageren.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Maak gebruik van de exclusieve aanbieding

Bekijk de aanbieding

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Video: De mega-rijsimulator van Mercedes-Benz”

jorrit|18.11.10|12:33

Hallo,

Dit is niet de grootste rijsimulator zie http://www.overdrive.in/story-news-general_news/toyota_designs_safe_driving_simulator-2331-0.html

De geavanceerste staat overigens bij TNO en heet desdemona.

Bastiaan01|18.11.10|16:28

Prachtig hoor, maar ik mag hopen dat die eerste meneer alleen in een simulator zo rijdt, want zithouding, stuurtechniek, etc. lijken helemaal nergens op…dan heeft de meneer die daarna komt het beter begrepen…(die doet tenminste ook veilig zijn deur dicht!).

Ook fijn dat je zo dwars door een vangrail kan rijden zonder problemen- en weer terug, wat is de virtuele wereld toch fijn. Als je dan ‘einer sporting engine’ kan nemen, waarom dan nog voor een 4 cilinder diesel kiezen? Het kost je toch geen brandstof, BPM, wegenbelasting etc. Hang dan maar een huilende V12 in een C-klasse, klinkt nog veel beter dan zo’n spartaanse 8-cilinder.

Und jetzt Hanzel, wir gehen schon back to se real world…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.