Porsche, lesauto, rijschool Heezen, Teun van Genugten, Jan Heezen

Rijles in een Porsche met dubbele bediening bij Heezen

Rijles geven in een Porsche met dubbele bediening. Een aantal rijinstructeurs van Rijschool Jan Heezen uit Aalst-Waalre heeft sinds een paar maanden regelmatig dat genoegen. Vanwege de zware koppeling door het hoge vermogen mogen de leerlingen alleen sturen en soms ook een beetje gas geven.

De rijschool gebruikt de sportwagen vooral voor promotie-activiteiten. “We staan regelmatig op braderiën en beurzen”, vertelt manager Teun van Genugten. “Als we daar staan met onze gewone Seat Ibiza’s, lopen veel mensen gewoon voorbij. Maar bij de Porsche-lesauto blijven de meesten even staan.”

Rijles in een Porsche

Tijdens de beurzen en open dagen geeft de rijschool vaak een gratis rijles in de Porsche weg. De 18-jarigen krijgen dan hun eerste rijles in de sportwagen met 300 pk. “Belangrijk is wel dat ze hun eerste rijles in deze auto krijgen en niet de 25e les”, vertelt Van Genugten.

“Anders willen de leerlingen zelf schakelen. Maar dat hebben we liever niet. Dan slijten de koppelingsplaten bij het leven. De motor moet minimaal 1700/1800 toeren maken, anders slaat hij af. Bijvoorbeeld filerijden in het voertuig is geen pretje door de zware koppeling.”

Lesauto

De Porsche-lesauto genereert veel publiciteit voor de rijschool. “Jongeren die hun eerste rijles ermee krijgen, maken meteen een foto en zetten deze op Twitter en Facebook”, vertelt Van Genugten. “Dat is natuurlijk hartstikke leuk. Zeker als hun vriendjes dat ook willen wanneer ze een rijschool uitzoeken.”

Het voertuig heeft bouwjaar 1998 en zo’n 110.000 kilometer op de teller. Dat betekent op dit moment een waarde van zo’n 30.000 euro. Een flinke investering voor een rijschool. Zeker als marketingtool. “Maar het valt gigantisch op. En genereert veel bekendheid in de omgeving”, vertelt van Genugten.

Dubbele bediening

“De auto stond bij een kennis van eigenaar Jan Heezen te koop. Toen dachten we: ‘Leuk, daar kunnen we ook zakelijk wel iets mee doen’. Dus hebben we er dubbele bediening in laten bouwen. Dat was wel iets duurder dan normaal. Want bijvoorbeeld een Volkswagen Golf kunnen ze blind doen. Maar deze auto natuurlijk niet.”

Omdat een Porsche vanaf een bepaalde leeftijd zijn waarde behoudt, valt de afschrijving voor het voertuig mee. Alleen het onderhoud is fors duurder dan een gemiddelde auto. “Zo slijten de banden niet alleen veel sneller, ze kosten ook nog eens zo’n 600-700 euro per setje van twee”, zegt Van Genugten.

Onderhoud

“Ook het reguliere onderhoud kunnen we vaak niet in onze eigen werkplaats uitvoeren. Althans, simpele klusjes als banden vervangen natuurlijk wel. Maar groot onderhoud laten we door een Porsche-specialist uitvoeren.”

Niet alleen leerlingen, ook reguliere rijbewijsbezitters kunnen een rijles boeken bij Rijschool Porsche. Kosten: 125 euro per uur. “We willen het graag exclusief houden”, vertelt de rijschool-manager. “Bovendien is de bezettingsgraad natuurlijk vele malen lager dan bij een gewone lesauto.”

Verkeersveiligheid

Leerlingen vinden het vooral een kick om in de auto te rijden. Maar verliezen de verkeersveiligheid zeker niet uit het oog. “Ze beseffen dat een Porsche iets speciaals is”, heeft Van Genugten gemerkt.

“Bovendien bepaalt de rijinstructeur de snelheid. En als ze vervolgens in een normale lesauto stappen, staan ze weer met twee benen op de grond. Want veiligheid gaat boven alles.”

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

24 reacties op “Rijles in een Porsche met dubbele bediening bij Heezen”

henk|21.07.11|12:16

hmmm, vreemd……. geen L bordje op dak te zien, kan niet eens, zo te zien. Geen 4 portieren wat verplicht is. Ga mijn Ferrari ook maar even uit de schuur halen.

Peter|21.07.11|14:22

L bordje op het dak en 4 portieren is alleen tijdens examen of TTT verplicht, niet tijdens de les. Leer de WRM nog eens een keer zou ik zeggen.

peter|21.07.11|18:47

30.000 kost ook een golf,waarom dan 125€ per les,beetje erg openhartig over de bedrijfs filosofie,

Bert|22.07.11|13:05

Nou, geweldige actie dit. De leerling “mag sturen, en soms een beetje gas geven” en dat voor 125 Euro per uur???

JAN.ijzendoorn|30.07.11|18:02

Beste Jan dit is een heel leuk idee.Maar informeer nog even bij je boekhouder zo dat je straks niet voor een vervelende verrassing komt te staan.vr.gr.Jan.

JAN.ijzendoorn|31.07.11|20:38

Hallo Bert,een goed plan een theorie cursus te ontwikkelen die speciaal voor rijbewijs houders is een uitstekend idee.Maar dan wel verplicht. Ik ben vooral gecharmeerd van de woorden gevaar herkenning en bewustwording.vr.gr.Jan.

Jan|07.08.11|00:14

Hmmmm alleen als publiekstrekker voor de rest heeft het geen enkele toegevoegde waarde zo’n porsche.
Ik denk dat dit eerder een speeltje is van de rijschooleigenaar zelf en op deze manier de rijschool deze auto laten financieren en onderhouden.
Hoe zal de belastingdienst hier tegenover staan?

JAN.ijzendoorn|11.08.11|13:01

Hallo Jan, dit is niet als een speeltje bedacht,en ook heeft dit niets met financieren te maken.vr.gr.Jan.IJzendoorn.

Jan|11.08.11|21:37

Nou Jan leg mij dan de toegevoegde waarde maar eens uit!

alan|18.08.11|16:42

Heel leuk initiatief. Ik wou dat meerdere rijscholen zoiets aandurven. Als ze het geld en de auto er tenminste voor over hebben. Helaas verdienen we tegenwoordig niet meer zoveel dat we er een porsche aan kunnen over hebben. En 125 euro voor een uurtje Porsche vind ik niet veel geld. 450 euro voor een uurtje Ferrari dat is pas veel geld. Moet je ook wel hebben want die worden regelmatig het water in gereden.

cees|20.08.11|08:02

Wat een ongelofelijk stom commentaar, het is gewoon een leuk idee, 20 jaar geleden waren er ook al rijscholen met een speciale auto. Jullie zitten allen maar te speculeren over hoe dit kan. Als je dit niet kunt betalen( auto is van 98 waard tussen de 17 en 20) zoek dan een ander vak
Cees

Bert|22.08.11|18:39

Tja Cees, leuk idee. Een auto van tussen de 17 en 20.000 Euro, en dan nog mag je alleen sturen en soms een beetje gas geven…En dat voor maar € 125/uur

Jan|22.08.11|22:50

Ach een stukje reklame is nooit weg.
Zelf ben ik eens bezig geweest om een Rolls Roys aan te schaffen voor E achter B.
Het enige probleem was dat ik er geen goedgekeurde trekhaak onder kon zetten.
Anders had het een leuke publiekstrekker geweest, niets meer en niets minder.
Bij Hessing vonden ze het heiligschennis dat ik een Rolls daar voor wilde gebruiken.
Op z’n zachts gezegd waren ze daar niet blij mee.
Maar onderwijkundig zie ik geen enkele toegevoegde waarde.

alan|23.08.11|23:55

Cees, Niks geen stom commentaar! Ik bedoel het alleen maar positief. In de 8 jaar dat ik nu rijles geef heb ik nog geen porsche aan mijn rijlessen over gehouden, of ik moet iets verkeerds doen. Sta open voor allerlei tips.
Alan

Jan|24.08.11|15:00

Cees met een normale werkweek van 36 uur rijles en 4 uur administratie kan je er geen Porsche van overhouden als 1mans rijschool.
Maar heb je instructeurs in loondiens, dan hebben of de instructeurs of de rijschoolhouder droog brood te vreten.Het is geen vetpot en verder wacht ik nog steeds op antwoord wat de toegevoegde waarde voor een cursist is om voor 125 euro per uur even het stuur te mogen vasthouden.Onderwijskundig zie ik geen voordeel oj wel je leert dat je veel geld kwijt ben voor niks.

Mark|26.08.11|05:44

Mijn excuses!!!!
Maar wat kunnen jullie klagen en zeuren.
Laat mensen zelf bepalen hoe en met wat ze reclame maken.
Klanten vinden dit een leuk idee anders doen ze dit niet…..of geven ze dit niet cadeau.
En Bert je valt een beetje in herhaling met je gezeur.

Rijschool Jan Heezen|16.09.11|12:12

Na veel reacties te hebben gezien onze reactie:

De leerling rijdt de EERSTE rijles in de Porsche. Knappe jongen als je dan al zelf kan koppelen, schakelen, sturen. De bediening van een Porsche is toch wel een tikje anders (lees moeilijker) dan van een standaard leswagen.

Alle bovenstaande mensen die een reactie hebben geplaatst (positief of negatief) nodig ik uit voor een bakje koffie. Dan kunnen we het er als collega’s over hebben. Wellicht kunnen we elkaar helpen met goede ideeën.

Jan IJzendoorn|16.09.11|13:36

Beste Jan Heezen bedankt voor de leuke en vooral sportieve reactie,heel veel succes in je mooie bedrijf.Jan.IJzendoorn.Met vriedelijke groet Jan IJzendoorn.

Michiel Claassen|10.11.11|16:02

ik wil me niet in moeilijke discussies mengen, maar mag ik opmerken dat ook deze auto is voorzien van een PEHEJA dubbele bediening, ook weer vakkundig ingebouwd door Peter Claassen dubbele bedieningen BV!

Jan|10.11.11|19:24

He Claessen ben je nu reclame aan het maken voor jullie dubbela bediening?
Gaat het dan zo slecht in jullie toko dat je zelfs hier reclame moet maken?
Nou dan doe ik mijn zegje ook maar even
Ik laat mijn dubbele bediening inbouwen bij Garako te Almere
Wordt daar zeer vakkundig ingebouwd door de igenaar zelf
Kijk maar eens op zijn site http://www.gareko.nl/
Ik heb in het begin met Pehaje dubbele bediening gereden, maar toen ik eenmaal met het Gareko systeem kennis hadgemaakt, nooit meer anders!

Jan.IJzendoorn|22.11.11|14:57

Beste Jan onbekend,niets is er eenvoudiger dan ongegrond een negatieve reactie te geven,op een ingezonden stukje van Peter Claassen .Mijn ervaring en van velen andere zijn uitstekend.Kwaliteit ,vriendelijkheid,service en een uitstekende dubbele bediening staat bij dit mooie bedrijf hoog in het vaandel.Vriendelijke groet en veel succes in je autorijschool.JanIjzendoornh

Jan|23.11.11|00:38

Mijn ervaringen zijn helaas anders, door Peter Claassen steunen van mijn spiegels kapot gemaakt terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik die steunen voor een andere auto nodig had
Kon ik terug om dezelfde spiegel steunen nog een keer te laten maken
Maar wel het volle pond er voor vragen, terwijl het de schuld was van Peter Claassen in eigen persoon
Nee zo’n arrogantie daar pas ik voor
Bij Gareko ben ik anders altijd perfect geholpen en al had ik na 1 jaar een klacht, dan werd dat gratis verholpen

Jan|23.11.11|00:42

@Jan IJzendoorn ik vond het gewoon ongepast om op deze site reclame voor desbetreffende firma te maken, want een kabelsysteem inbouwen in een Porsche inbouwen is echt geen kunst.
Maar probeer een stangensysteem zoals GAREKO dat doet in een Porsche of Ferrari in te bouwen, dat is echt vakwerk.
Maar GAREKO gaat toch ook niet zo kinderachtig op dit forum reageren door te zeggen ik heb dit en dat ingebouwd.

Jan.IJzendoorn|07.12.11|19:06

Beste inzenders allemaal fijne KERSTDAGEN en een voorspoedig en een gezond en veilig 2012.vr,gr. Jan.IJzendoorn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rijles in een Porsche met dubbele bediening bij Heezen | RijschoolPro
Porsche, lesauto, rijschool Heezen, Teun van Genugten, Jan Heezen

Rijles in een Porsche met dubbele bediening bij Heezen

Rijles geven in een Porsche met dubbele bediening. Een aantal rijinstructeurs van Rijschool Jan Heezen uit Aalst-Waalre heeft sinds een paar maanden regelmatig dat genoegen. Vanwege de zware koppeling door het hoge vermogen mogen de leerlingen alleen sturen en soms ook een beetje gas geven.

De rijschool gebruikt de sportwagen vooral voor promotie-activiteiten. “We staan regelmatig op braderiën en beurzen”, vertelt manager Teun van Genugten. “Als we daar staan met onze gewone Seat Ibiza’s, lopen veel mensen gewoon voorbij. Maar bij de Porsche-lesauto blijven de meesten even staan.”

Rijles in een Porsche

Tijdens de beurzen en open dagen geeft de rijschool vaak een gratis rijles in de Porsche weg. De 18-jarigen krijgen dan hun eerste rijles in de sportwagen met 300 pk. “Belangrijk is wel dat ze hun eerste rijles in deze auto krijgen en niet de 25e les”, vertelt Van Genugten.

“Anders willen de leerlingen zelf schakelen. Maar dat hebben we liever niet. Dan slijten de koppelingsplaten bij het leven. De motor moet minimaal 1700/1800 toeren maken, anders slaat hij af. Bijvoorbeeld filerijden in het voertuig is geen pretje door de zware koppeling.”

Lesauto

De Porsche-lesauto genereert veel publiciteit voor de rijschool. “Jongeren die hun eerste rijles ermee krijgen, maken meteen een foto en zetten deze op Twitter en Facebook”, vertelt Van Genugten. “Dat is natuurlijk hartstikke leuk. Zeker als hun vriendjes dat ook willen wanneer ze een rijschool uitzoeken.”

Het voertuig heeft bouwjaar 1998 en zo’n 110.000 kilometer op de teller. Dat betekent op dit moment een waarde van zo’n 30.000 euro. Een flinke investering voor een rijschool. Zeker als marketingtool. “Maar het valt gigantisch op. En genereert veel bekendheid in de omgeving”, vertelt van Genugten.

Dubbele bediening

“De auto stond bij een kennis van eigenaar Jan Heezen te koop. Toen dachten we: ‘Leuk, daar kunnen we ook zakelijk wel iets mee doen’. Dus hebben we er dubbele bediening in laten bouwen. Dat was wel iets duurder dan normaal. Want bijvoorbeeld een Volkswagen Golf kunnen ze blind doen. Maar deze auto natuurlijk niet.”

Omdat een Porsche vanaf een bepaalde leeftijd zijn waarde behoudt, valt de afschrijving voor het voertuig mee. Alleen het onderhoud is fors duurder dan een gemiddelde auto. “Zo slijten de banden niet alleen veel sneller, ze kosten ook nog eens zo’n 600-700 euro per setje van twee”, zegt Van Genugten.

Onderhoud

“Ook het reguliere onderhoud kunnen we vaak niet in onze eigen werkplaats uitvoeren. Althans, simpele klusjes als banden vervangen natuurlijk wel. Maar groot onderhoud laten we door een Porsche-specialist uitvoeren.”

Niet alleen leerlingen, ook reguliere rijbewijsbezitters kunnen een rijles boeken bij Rijschool Porsche. Kosten: 125 euro per uur. “We willen het graag exclusief houden”, vertelt de rijschool-manager. “Bovendien is de bezettingsgraad natuurlijk vele malen lager dan bij een gewone lesauto.”

Verkeersveiligheid

Leerlingen vinden het vooral een kick om in de auto te rijden. Maar verliezen de verkeersveiligheid zeker niet uit het oog. “Ze beseffen dat een Porsche iets speciaals is”, heeft Van Genugten gemerkt.

“Bovendien bepaalt de rijinstructeur de snelheid. En als ze vervolgens in een normale lesauto stappen, staan ze weer met twee benen op de grond. Want veiligheid gaat boven alles.”

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

24 reacties op “Rijles in een Porsche met dubbele bediening bij Heezen”

henk|21.07.11|12:16

hmmm, vreemd……. geen L bordje op dak te zien, kan niet eens, zo te zien. Geen 4 portieren wat verplicht is. Ga mijn Ferrari ook maar even uit de schuur halen.

Peter|21.07.11|14:22

L bordje op het dak en 4 portieren is alleen tijdens examen of TTT verplicht, niet tijdens de les. Leer de WRM nog eens een keer zou ik zeggen.

peter|21.07.11|18:47

30.000 kost ook een golf,waarom dan 125€ per les,beetje erg openhartig over de bedrijfs filosofie,

Bert|22.07.11|13:05

Nou, geweldige actie dit. De leerling “mag sturen, en soms een beetje gas geven” en dat voor 125 Euro per uur???

JAN.ijzendoorn|30.07.11|18:02

Beste Jan dit is een heel leuk idee.Maar informeer nog even bij je boekhouder zo dat je straks niet voor een vervelende verrassing komt te staan.vr.gr.Jan.

JAN.ijzendoorn|31.07.11|20:38

Hallo Bert,een goed plan een theorie cursus te ontwikkelen die speciaal voor rijbewijs houders is een uitstekend idee.Maar dan wel verplicht. Ik ben vooral gecharmeerd van de woorden gevaar herkenning en bewustwording.vr.gr.Jan.

Jan|07.08.11|00:14

Hmmmm alleen als publiekstrekker voor de rest heeft het geen enkele toegevoegde waarde zo’n porsche.
Ik denk dat dit eerder een speeltje is van de rijschooleigenaar zelf en op deze manier de rijschool deze auto laten financieren en onderhouden.
Hoe zal de belastingdienst hier tegenover staan?

JAN.ijzendoorn|11.08.11|13:01

Hallo Jan, dit is niet als een speeltje bedacht,en ook heeft dit niets met financieren te maken.vr.gr.Jan.IJzendoorn.

Jan|11.08.11|21:37

Nou Jan leg mij dan de toegevoegde waarde maar eens uit!

alan|18.08.11|16:42

Heel leuk initiatief. Ik wou dat meerdere rijscholen zoiets aandurven. Als ze het geld en de auto er tenminste voor over hebben. Helaas verdienen we tegenwoordig niet meer zoveel dat we er een porsche aan kunnen over hebben. En 125 euro voor een uurtje Porsche vind ik niet veel geld. 450 euro voor een uurtje Ferrari dat is pas veel geld. Moet je ook wel hebben want die worden regelmatig het water in gereden.

cees|20.08.11|08:02

Wat een ongelofelijk stom commentaar, het is gewoon een leuk idee, 20 jaar geleden waren er ook al rijscholen met een speciale auto. Jullie zitten allen maar te speculeren over hoe dit kan. Als je dit niet kunt betalen( auto is van 98 waard tussen de 17 en 20) zoek dan een ander vak
Cees

Bert|22.08.11|18:39

Tja Cees, leuk idee. Een auto van tussen de 17 en 20.000 Euro, en dan nog mag je alleen sturen en soms een beetje gas geven…En dat voor maar € 125/uur

Jan|22.08.11|22:50

Ach een stukje reklame is nooit weg.
Zelf ben ik eens bezig geweest om een Rolls Roys aan te schaffen voor E achter B.
Het enige probleem was dat ik er geen goedgekeurde trekhaak onder kon zetten.
Anders had het een leuke publiekstrekker geweest, niets meer en niets minder.
Bij Hessing vonden ze het heiligschennis dat ik een Rolls daar voor wilde gebruiken.
Op z’n zachts gezegd waren ze daar niet blij mee.
Maar onderwijkundig zie ik geen enkele toegevoegde waarde.

alan|23.08.11|23:55

Cees, Niks geen stom commentaar! Ik bedoel het alleen maar positief. In de 8 jaar dat ik nu rijles geef heb ik nog geen porsche aan mijn rijlessen over gehouden, of ik moet iets verkeerds doen. Sta open voor allerlei tips.
Alan

Jan|24.08.11|15:00

Cees met een normale werkweek van 36 uur rijles en 4 uur administratie kan je er geen Porsche van overhouden als 1mans rijschool.
Maar heb je instructeurs in loondiens, dan hebben of de instructeurs of de rijschoolhouder droog brood te vreten.Het is geen vetpot en verder wacht ik nog steeds op antwoord wat de toegevoegde waarde voor een cursist is om voor 125 euro per uur even het stuur te mogen vasthouden.Onderwijskundig zie ik geen voordeel oj wel je leert dat je veel geld kwijt ben voor niks.

Mark|26.08.11|05:44

Mijn excuses!!!!
Maar wat kunnen jullie klagen en zeuren.
Laat mensen zelf bepalen hoe en met wat ze reclame maken.
Klanten vinden dit een leuk idee anders doen ze dit niet…..of geven ze dit niet cadeau.
En Bert je valt een beetje in herhaling met je gezeur.

Rijschool Jan Heezen|16.09.11|12:12

Na veel reacties te hebben gezien onze reactie:

De leerling rijdt de EERSTE rijles in de Porsche. Knappe jongen als je dan al zelf kan koppelen, schakelen, sturen. De bediening van een Porsche is toch wel een tikje anders (lees moeilijker) dan van een standaard leswagen.

Alle bovenstaande mensen die een reactie hebben geplaatst (positief of negatief) nodig ik uit voor een bakje koffie. Dan kunnen we het er als collega’s over hebben. Wellicht kunnen we elkaar helpen met goede ideeën.

Jan IJzendoorn|16.09.11|13:36

Beste Jan Heezen bedankt voor de leuke en vooral sportieve reactie,heel veel succes in je mooie bedrijf.Jan.IJzendoorn.Met vriedelijke groet Jan IJzendoorn.

Michiel Claassen|10.11.11|16:02

ik wil me niet in moeilijke discussies mengen, maar mag ik opmerken dat ook deze auto is voorzien van een PEHEJA dubbele bediening, ook weer vakkundig ingebouwd door Peter Claassen dubbele bedieningen BV!

Jan|10.11.11|19:24

He Claessen ben je nu reclame aan het maken voor jullie dubbela bediening?
Gaat het dan zo slecht in jullie toko dat je zelfs hier reclame moet maken?
Nou dan doe ik mijn zegje ook maar even
Ik laat mijn dubbele bediening inbouwen bij Garako te Almere
Wordt daar zeer vakkundig ingebouwd door de igenaar zelf
Kijk maar eens op zijn site http://www.gareko.nl/
Ik heb in het begin met Pehaje dubbele bediening gereden, maar toen ik eenmaal met het Gareko systeem kennis hadgemaakt, nooit meer anders!

Jan.IJzendoorn|22.11.11|14:57

Beste Jan onbekend,niets is er eenvoudiger dan ongegrond een negatieve reactie te geven,op een ingezonden stukje van Peter Claassen .Mijn ervaring en van velen andere zijn uitstekend.Kwaliteit ,vriendelijkheid,service en een uitstekende dubbele bediening staat bij dit mooie bedrijf hoog in het vaandel.Vriendelijke groet en veel succes in je autorijschool.JanIjzendoornh

Jan|23.11.11|00:38

Mijn ervaringen zijn helaas anders, door Peter Claassen steunen van mijn spiegels kapot gemaakt terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik die steunen voor een andere auto nodig had
Kon ik terug om dezelfde spiegel steunen nog een keer te laten maken
Maar wel het volle pond er voor vragen, terwijl het de schuld was van Peter Claassen in eigen persoon
Nee zo’n arrogantie daar pas ik voor
Bij Gareko ben ik anders altijd perfect geholpen en al had ik na 1 jaar een klacht, dan werd dat gratis verholpen

Jan|23.11.11|00:42

@Jan IJzendoorn ik vond het gewoon ongepast om op deze site reclame voor desbetreffende firma te maken, want een kabelsysteem inbouwen in een Porsche inbouwen is echt geen kunst.
Maar probeer een stangensysteem zoals GAREKO dat doet in een Porsche of Ferrari in te bouwen, dat is echt vakwerk.
Maar GAREKO gaat toch ook niet zo kinderachtig op dit forum reageren door te zeggen ik heb dit en dat ingebouwd.

Jan.IJzendoorn|07.12.11|19:06

Beste inzenders allemaal fijne KERSTDAGEN en een voorspoedig en een gezond en veilig 2012.vr,gr. Jan.IJzendoorn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.