rijschool, Dekker/Meurs, lesauto

Verkeersschool Dekker uit Eindhoven is failliet verklaard

Verkeersschool Dekker (voorheen Dekker & Meurs) in Eindhoven is door de rechtbank van Den Bosch failliet verklaard. Curator mr. J.A. van der Meer van Turnaround Advocaten kan nu nog niets zeggen over de oorzaak, maar komt binnen vier weken met zijn eerste verslag. Dekker is met zo’n 40-50 lesauto’s en een aanbod in alle rijles-categorieën een van de grootste rijscholen in Eindhoven.

Eigenaar John Dekker was maandag niet bereikbaar voor commentaar. Maar hij zei eerder goede hoop te hebben op een doorstart van het familiebedrijf. Hij liet in het ED optekenen dat het faillissement voort zou komen uit het verliezen van een contract met Defensie, dat eind 2010 werd beëindigd.

Rijscholen

Overigens staan de financiële resultaten van diverse grote rijscholen in Nederland zwaar onder druk. Ze hebben niet alleen te maken met stevige concurrentie in de B-categorie, ook de transportopleidingen leveren veel minder omzet op vanwege de economische crisis.

De Verkeersschool Dekker Eindhoven BV was actief onder de volgende handelsnamen: Dekker/Meurs Rijopleidingen, Dekker/Meurs Verkeersopleidingen, Dekker/Meurs Transportopleidingen, Ecool Rijopleidingen, Ecool Verkeersopleidingen, Ecool Transportopleidingen, Verkeersschool Dekker-Meurs, Verkeersschool Meurs, Meurs Rijopleidingen.

BGF

Omdat Dekker een Bovag-lid is, treedt het Bovag Garantie Fonds (BGF) in werking voor gedupeerde leerlingen. Frans Bastiaansen van Bovag Rijscholen roept gedupeerde leerlingen op zich te melden bij het BGF-loket, zodat het fonds een inventarisatie van de eventuele schade kan maken.

Leerlingen die een rijlespakket vooruit hebben betaald en nog recht hebben op niet-gegeven rijlessen, kunnen contact opnemen met de afdeling BGF van Bovemij via 024-3666797 of [email protected].

Lees ook: Defensie stopt met inhuren civiele instructeurs Dekker/Meurs

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

9 reacties op “Verkeersschool Dekker uit Eindhoven is failliet verklaard”

Jan Nonnekes|28.08.13|19:01

Als zo iemand weer mag doorstarten, dan kan die opnieuw voor een hoop ellende zorgen. Zowel bij leerlingen als instructeurs.
Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren

Michael Sonderman|28.08.13|23:00

Zo’n bedrijf mag alleen doorstarten als de doorstart levensvatbaar is.
Wanneer de curator in zijn onderzoek bevestigt krijgt dat het faillissement inderdaad is veroorzaakt door het contract met defensie, is er toch niks mee dat er een doorstart gemaakt kan worden en tientallen instructeurs hun baan behouden. Al zien gevestigde partijen daar in Eindhoven zo’n grote professionele speler graag verdwijnen. Werklozen instructeurs kunnen ook de markt gaan verzieken door een rijschool te beginnen <€40,

Michael ik ben het helemaal met je eens.
Wij zien ook vaak dat instructeurs vertrekken bij grote rijscholen voor zich zelf beginnen en voor “een appel en een ei”gaan werken.

Ik ben blij met professionele rijscholen! (Eerlijke prijs)

Autorijschool Bert|30.08.13|14:05

@ Michael, in hoeverre ben je een goed ondernemer wanneer je je te veel afhankelijk maakt van 1 aanbieder? Ik ben het met Nonnekes eens. Vaak veel gedupeerden door dergelijk wanbeleid van bedrijven met vooral vervelende gevolgen voor degenen die er lessen en er werken.

Hier in de buurt zie je overegins dat grote rijscholen concureren op prijs! en de daadwerkelijke uurprijs verhullen door 45 minuten of 50 minuten te gaan lessen zonder dit duidelijk kenbaar te maken.

Autorijschool Bert|30.08.13|14:08

Wanneer ik dergelijke verhalen lees ben ik altijd weer blij dat ik geen Bovag lid ben en er geen geld van mij in dit fonds zit en ook ik ben blij met professionele rijscholen die een eerlijke prijs hanteren!

Jan Nonnekes|05.09.13|12:24

Dekker heeft bij defensie geen materieel geleverd maar alleen personeel. Deze zijn allemaal al weg. Ontslag door werk gebrek. Wel heeft hij bij veel personen schulden door niet betaalde rekeningen. Door zelf geld weg te sluizen en dan een faillisement aan te vragen, ben je in eenkeer van al deze lastposten af. Deze zitten vervolgens met de problemen. En Dekker kan weer opnieuw starten en heeft al zijn problemen bij een ander neer gegooid.
Dat deze constructie mogelijk is vind ik onbegrijpelijk.

Jan Nonnekes|05.09.13|12:33

Een doorstart is ook niet het probleem. Wel hoe die gemaakt wordt.
Bij een BV is de directeur niet hoofdelijk aansprakelijk.
En dat kan je vaak goed zien kijk alleen maar eens naar de auto’s die de heren bezitten. Zelf de grote broek aan hebben over de rug van een ander.
Te grote panden en een teveel aan ondersteunend personeel dat allemaal van die geringe lesprijs betaald moet worden.
De lijst met schuldeisers komt echt niet alleen van defensie af.

Eric de Bree|19.09.13|17:00

Beste Jan, Ik ben het volledig met je eens. afgelopen halfjaar is het gedonder met facturen bij Dekker echt goed begonnen, de achterstanden liepen steeds verder op en nu ga ik voor 11000 Euro het schip in. Ik heb een open brief aan Dekker gestuurd en die staat op mijn FaceBook Pagina.
Het scheelt niet veel of ik ga er privé kapot aan. Dit als dank een paar maanden inzet. Mijheer Dekker rijdt nog vrolijk rond in zijn S600 V12, SL600 v12 en Porsche Cayenne V8.

Eric de Bree|19.09.13|17:03

Een beetje ondernemer zou toch ook een dergelijk Defensiecontract goed dichttimmeren zodat wanneer Defensie eenzijdig de stekker eruit trekt er toch op zijn minst een compensatieregeling moet zijn. Een slimme getapte jongen heeft daar toch ook een advocaatje voor? Ongeloofwaardig verhaal dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Verkeersschool Dekker uit Eindhoven is failliet verklaard | RijschoolPro
rijschool, Dekker/Meurs, lesauto

Verkeersschool Dekker uit Eindhoven is failliet verklaard

Verkeersschool Dekker (voorheen Dekker & Meurs) in Eindhoven is door de rechtbank van Den Bosch failliet verklaard. Curator mr. J.A. van der Meer van Turnaround Advocaten kan nu nog niets zeggen over de oorzaak, maar komt binnen vier weken met zijn eerste verslag. Dekker is met zo’n 40-50 lesauto’s en een aanbod in alle rijles-categorieën een van de grootste rijscholen in Eindhoven.

Eigenaar John Dekker was maandag niet bereikbaar voor commentaar. Maar hij zei eerder goede hoop te hebben op een doorstart van het familiebedrijf. Hij liet in het ED optekenen dat het faillissement voort zou komen uit het verliezen van een contract met Defensie, dat eind 2010 werd beëindigd.

Rijscholen

Overigens staan de financiële resultaten van diverse grote rijscholen in Nederland zwaar onder druk. Ze hebben niet alleen te maken met stevige concurrentie in de B-categorie, ook de transportopleidingen leveren veel minder omzet op vanwege de economische crisis.

De Verkeersschool Dekker Eindhoven BV was actief onder de volgende handelsnamen: Dekker/Meurs Rijopleidingen, Dekker/Meurs Verkeersopleidingen, Dekker/Meurs Transportopleidingen, Ecool Rijopleidingen, Ecool Verkeersopleidingen, Ecool Transportopleidingen, Verkeersschool Dekker-Meurs, Verkeersschool Meurs, Meurs Rijopleidingen.

BGF

Omdat Dekker een Bovag-lid is, treedt het Bovag Garantie Fonds (BGF) in werking voor gedupeerde leerlingen. Frans Bastiaansen van Bovag Rijscholen roept gedupeerde leerlingen op zich te melden bij het BGF-loket, zodat het fonds een inventarisatie van de eventuele schade kan maken.

Leerlingen die een rijlespakket vooruit hebben betaald en nog recht hebben op niet-gegeven rijlessen, kunnen contact opnemen met de afdeling BGF van Bovemij via 024-3666797 of [email protected].

Lees ook: Defensie stopt met inhuren civiele instructeurs Dekker/Meurs

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

9 reacties op “Verkeersschool Dekker uit Eindhoven is failliet verklaard”

Jan Nonnekes|28.08.13|19:01

Als zo iemand weer mag doorstarten, dan kan die opnieuw voor een hoop ellende zorgen. Zowel bij leerlingen als instructeurs.
Ik hoop dat dit niet gaat gebeuren

Michael Sonderman|28.08.13|23:00

Zo’n bedrijf mag alleen doorstarten als de doorstart levensvatbaar is.
Wanneer de curator in zijn onderzoek bevestigt krijgt dat het faillissement inderdaad is veroorzaakt door het contract met defensie, is er toch niks mee dat er een doorstart gemaakt kan worden en tientallen instructeurs hun baan behouden. Al zien gevestigde partijen daar in Eindhoven zo’n grote professionele speler graag verdwijnen. Werklozen instructeurs kunnen ook de markt gaan verzieken door een rijschool te beginnen <€40,

Michael ik ben het helemaal met je eens.
Wij zien ook vaak dat instructeurs vertrekken bij grote rijscholen voor zich zelf beginnen en voor “een appel en een ei”gaan werken.

Ik ben blij met professionele rijscholen! (Eerlijke prijs)

Autorijschool Bert|30.08.13|14:05

@ Michael, in hoeverre ben je een goed ondernemer wanneer je je te veel afhankelijk maakt van 1 aanbieder? Ik ben het met Nonnekes eens. Vaak veel gedupeerden door dergelijk wanbeleid van bedrijven met vooral vervelende gevolgen voor degenen die er lessen en er werken.

Hier in de buurt zie je overegins dat grote rijscholen concureren op prijs! en de daadwerkelijke uurprijs verhullen door 45 minuten of 50 minuten te gaan lessen zonder dit duidelijk kenbaar te maken.

Autorijschool Bert|30.08.13|14:08

Wanneer ik dergelijke verhalen lees ben ik altijd weer blij dat ik geen Bovag lid ben en er geen geld van mij in dit fonds zit en ook ik ben blij met professionele rijscholen die een eerlijke prijs hanteren!

Jan Nonnekes|05.09.13|12:24

Dekker heeft bij defensie geen materieel geleverd maar alleen personeel. Deze zijn allemaal al weg. Ontslag door werk gebrek. Wel heeft hij bij veel personen schulden door niet betaalde rekeningen. Door zelf geld weg te sluizen en dan een faillisement aan te vragen, ben je in eenkeer van al deze lastposten af. Deze zitten vervolgens met de problemen. En Dekker kan weer opnieuw starten en heeft al zijn problemen bij een ander neer gegooid.
Dat deze constructie mogelijk is vind ik onbegrijpelijk.

Jan Nonnekes|05.09.13|12:33

Een doorstart is ook niet het probleem. Wel hoe die gemaakt wordt.
Bij een BV is de directeur niet hoofdelijk aansprakelijk.
En dat kan je vaak goed zien kijk alleen maar eens naar de auto’s die de heren bezitten. Zelf de grote broek aan hebben over de rug van een ander.
Te grote panden en een teveel aan ondersteunend personeel dat allemaal van die geringe lesprijs betaald moet worden.
De lijst met schuldeisers komt echt niet alleen van defensie af.

Eric de Bree|19.09.13|17:00

Beste Jan, Ik ben het volledig met je eens. afgelopen halfjaar is het gedonder met facturen bij Dekker echt goed begonnen, de achterstanden liepen steeds verder op en nu ga ik voor 11000 Euro het schip in. Ik heb een open brief aan Dekker gestuurd en die staat op mijn FaceBook Pagina.
Het scheelt niet veel of ik ga er privé kapot aan. Dit als dank een paar maanden inzet. Mijheer Dekker rijdt nog vrolijk rond in zijn S600 V12, SL600 v12 en Porsche Cayenne V8.

Eric de Bree|19.09.13|17:03

Een beetje ondernemer zou toch ook een dergelijk Defensiecontract goed dichttimmeren zodat wanneer Defensie eenzijdig de stekker eruit trekt er toch op zijn minst een compensatieregeling moet zijn. Een slimme getapte jongen heeft daar toch ook een advocaatje voor? Ongeloofwaardig verhaal dus.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.