Lesauto, Utrecht

Tijdschrift Linda wil dat rijschool Linda logo aanpast

De Nijmeegse rijschoolhouder Linda Wilting kreeg onlangs een opmerkelijke mail. Ze moet het logo op haar lesauto veranderen omdat het te veel lijkt op het logo van LINDA., het tijdschrift van Linda de Mol.

Dat meldt De Gelderlander vrijdag. De mail was afkomstig van de directeur van Mood for Magazines, het bureau dat de merken LINDA. heeft laten vastleggen bij het Benelux Merkenregister. ‘LINDA. is onder een groot deel van de Nederlandse bevolking een zeer bekend merk’, schrijft de zakelijk directeur van Mood for Magazines. ‘Bij het zien van uw logo zal de gemiddelde consument direct de link met het merk LINDA. leggen.’

Schade toebrengen

Volgens de directeur kan de rijschoolhouder het blad LINDA. schade toebrengen door de verwarring die ontstaat. Bovendien zou de Nijmeegse rijschool te veel meeliften op de ‘merkkracht en bekendheid van LINDA’.

Linda Wilting (32) heeft naar eigen zeggen zeker niet de ervaring dat er extra leerlingen komen vanwege haar logo. ,,Waar gaat dit over? Ik rij met een auto rond met het logo Linda, want zo heet ik. En het lettertype: dat is gewoon het standaardlettertype van het tekstverwerkingsprogramma Word. En de ogen achter mijn naam zijn ook mijn eigen ogen”, aldus Wilting tegenover de krant.

Binnen tien dagen

Het bureau verzocht Wilting uiterlijk 13 oktober haar logo van auto en website halen, oftewel binnen tien dagen na het ontvangen van de mail. Een bevriende advocaat adviseerde Wilting om een mail te sturen met uitleg. “Ik hoop dat we er uit kunnen komen, want nogmaals: ik ben een eenmansrijschool en wil totaal geen schade aanrichten aan het LINDA.-magazine.”

De antwoorden op haar vragen krijgt ze echter niet. Afgelopen maandag ontving ze opnieuw een mail van de directeur, met de vraag of 1 februari haalbaar is om het logo aan te passen. “We moeten proberen eruit te komen. Ik wil gewoon leuk werken. En ik schijn goed te zijn, ze slagen allemaal. Ik doe het met mijn hart, want van een rijschool word je niet rijk”, aldus de Nijmeegse.

Rechtszaak

Merkendeskundige Paul Moers vertelt tegenover De Gelderlander dat het de rijschoolhoudster veel geld kan kosten als ze haar logo niet aanpast. ,,Het merk Linda is beschermd en ik weet dat Linda de Mol daar heel scherp op is. Die laat niet over zich heen lopen.’’ ,,Stel dat de rijschoolhoudster een slechte naam heeft, dan straalt dat ook op De Mol af. Een rechtszaak gaat Linda de Mol ook absoluut winnen. En dat kan de rijschoolhoudster heel veel geld kosten. Ik adviseer haar, pak je winst. Je hebt mooi wat publiciteit gehad. Wees verstandig nu en drijf deze kwestie niet op de spits’’, aldus Moers.

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tijdschrift Linda wil dat rijschool Linda logo aanpast | RijschoolPro
Lesauto, Utrecht

Tijdschrift Linda wil dat rijschool Linda logo aanpast

De Nijmeegse rijschoolhouder Linda Wilting kreeg onlangs een opmerkelijke mail. Ze moet het logo op haar lesauto veranderen omdat het te veel lijkt op het logo van LINDA., het tijdschrift van Linda de Mol.

Dat meldt De Gelderlander vrijdag. De mail was afkomstig van de directeur van Mood for Magazines, het bureau dat de merken LINDA. heeft laten vastleggen bij het Benelux Merkenregister. ‘LINDA. is onder een groot deel van de Nederlandse bevolking een zeer bekend merk’, schrijft de zakelijk directeur van Mood for Magazines. ‘Bij het zien van uw logo zal de gemiddelde consument direct de link met het merk LINDA. leggen.’

Schade toebrengen

Volgens de directeur kan de rijschoolhouder het blad LINDA. schade toebrengen door de verwarring die ontstaat. Bovendien zou de Nijmeegse rijschool te veel meeliften op de ‘merkkracht en bekendheid van LINDA’.

Linda Wilting (32) heeft naar eigen zeggen zeker niet de ervaring dat er extra leerlingen komen vanwege haar logo. ,,Waar gaat dit over? Ik rij met een auto rond met het logo Linda, want zo heet ik. En het lettertype: dat is gewoon het standaardlettertype van het tekstverwerkingsprogramma Word. En de ogen achter mijn naam zijn ook mijn eigen ogen”, aldus Wilting tegenover de krant.

Binnen tien dagen

Het bureau verzocht Wilting uiterlijk 13 oktober haar logo van auto en website halen, oftewel binnen tien dagen na het ontvangen van de mail. Een bevriende advocaat adviseerde Wilting om een mail te sturen met uitleg. “Ik hoop dat we er uit kunnen komen, want nogmaals: ik ben een eenmansrijschool en wil totaal geen schade aanrichten aan het LINDA.-magazine.”

De antwoorden op haar vragen krijgt ze echter niet. Afgelopen maandag ontving ze opnieuw een mail van de directeur, met de vraag of 1 februari haalbaar is om het logo aan te passen. “We moeten proberen eruit te komen. Ik wil gewoon leuk werken. En ik schijn goed te zijn, ze slagen allemaal. Ik doe het met mijn hart, want van een rijschool word je niet rijk”, aldus de Nijmeegse.

Rechtszaak

Merkendeskundige Paul Moers vertelt tegenover De Gelderlander dat het de rijschoolhoudster veel geld kan kosten als ze haar logo niet aanpast. ,,Het merk Linda is beschermd en ik weet dat Linda de Mol daar heel scherp op is. Die laat niet over zich heen lopen.’’ ,,Stel dat de rijschoolhoudster een slechte naam heeft, dan straalt dat ook op De Mol af. Een rechtszaak gaat Linda de Mol ook absoluut winnen. En dat kan de rijschoolhoudster heel veel geld kosten. Ik adviseer haar, pak je winst. Je hebt mooi wat publiciteit gehad. Wees verstandig nu en drijf deze kwestie niet op de spits’’, aldus Moers.

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.