Mijntheorieaanvragen.nl

Eigenaar website Mijn Theorie Aanvragen: ‘Wij misleiden niet’

De eigenaar van de website Mijn Theorie Aanvragen vindt dat hij voldoende maatregelen heeft genomen om klanten niet te misleiden. De website kwam maandagavond aan bod in de uitzending van Radar. Klanten zouden niet in de gaten hebben dat het niet om een officiële website van het CBR en betalen daarom onbewust meer voor een theorie-examen dan nodig is. “Wij doen ons niet voor als het CBR en willen geen klanten misleiden. Dat is niet onze insteek”, vertelt de eigenaar aan RijschoolPro.

De eigenaar van Mijntheorieaanvragen.nl doet zijn verhaal aan RijschoolPro na de uitzending van Radar en een artikel op RijschoolPro. Hij wenst niet met zijn naam in de publiciteit te komen.

De website Mijntheorieaanvragen.nl is een intermediair voor het aanvragen van het theorie-examen van het CBR. Wie op Google zoekt met de term ’theorie-examen’ krijgt deze website als eerste resultaat. Klanten die rechtstreeks bij het CBR boeken, betalen 31,50 euro. Bij Mijntheorieaanvragen.nl betalen ze 50,45 euro, inclusief 18,95 euro administratiekosten.

Website aangepast

De eigenaar vertelt dat zijn website eerder is aangepast na klachten van het CBR en klanten die zich misleid voelden. “We proberen zo transparant mogelijk te werken. We zien dat het aantal klachten daardoor is afgenomen. Anderzijds hebben we ook een grote hoeveelheid consumenten. Daarvan zal er altijd een groep zijn die niet tevreden is met onze dienstverlening.” De eigenaar probeert altijd met de klant naar een oplossing te zoeken, vertelt hij. “Soms lukt dat niet naar tevredenheid en dan krijg je klachten. Dat betreur ik.”

Het is goed dat media de consument op de hoogte stellen dat het reserveren van een theorie-examen ook goedkoper kan, verklaart de eigenaar. Hij is het echter niet eens met de term ‘misleidend’. “Wij doen ons niet voor als het CBR en willen geen klanten misleiden. Dat is niet onze insteek. Mijn Theorie Aanvragen is onze handelsnaam. Dat is geen handelsnaam van het CBR. Ik ga ervan uit dat de klant dat weet.”

‘Kleuren passen bij theorie-examen’

Als hij niet misleidend wil zijn, waarom gebruikt hij dan dezelfde kleuren als het CBR? “Die kleuren passen bij de kleuren van het theorie-examen. Als jij als webwinkel pakjes Gauloises (blauw pakje sigaretten, red.) gaat verkopen, dan gebruik je ook niet de kleuren rood, maar de kleuren blauw die bij dat product passen. Ik vind dat onze website zich voldoende distantieert van die van het CBR. De overeenkomsten zijn nihil. Ik kan de kleuren aanpassen, maar dat maakt niks uit voor de consument.”

De meeste klanten komen binnen op de ‘Reserveer direct’-pagina, vertelt hij. “We hebben ervoor gekozen daar een duidelijke tekstballon te plaatsen waarin we uitleggen dat we een intermediair zijn met informatie over de administratiekosten. Die springt ook echt in het oog. Je kunt daar als consument niet omheen.”

Verantwoordelijkheid

Naar aanleiding van klachten heeft de eigenaar zijn site laten onderzoeken door juristen en advocaten. “Er is een heel team opgezet dat de site heeft beoordeeld. Zij zeggen allemaal dat het hier niet gaat om misleiding en dat ik er alles aan heb gedaan om zo transparant mogelijk te zijn. We nemen onze verantwoordelijkheid.”

Lees ook: Zelf theorie-examen reserveren? ‘Boek altijd via website CBR’

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

4 reacties op “Eigenaar website Mijn Theorie Aanvragen: ‘Wij misleiden niet’”

Hij is zo transparant dat hij anoniem zijn verhaal doet. Schande…. Veel last gehad door dat figuur!

Rijschool van Ark|15.02.18|18:23

“Ik dacht dat”….. je kan ook gewoon beter lezen. Hij maakt gewoon handig gebruik van de schapen die niet doorlezen. Slim toch.

Mart Kuiper|15.02.18|22:34

Eens met van Ark. Leerlingen/consumenten moeten eerst maar eens leren om begrijpend te lezen en niet lukraak iets aanklikken rn dan achteraf gaan piepen. Begrijpend lezen komt ook het resultaat van het theorie examen ten goede.

Jan Remmerden|21.02.18|02:23

Die site is gewoon duidelijk over hun diensten en schuiven niet onder stoelen of banken dat je het ergens anders goedkoper kunt aanvragen. De meerwaarde zit em in het niet nodig hebben van een Digid inlog, die velen nog niet hebben of kwijt zijn. Zelf heb ik m’n motor theorie daar aangevraagd en heb na de aanvraag ook direct een spoedplek aangevraagd. Ik werd binnen 5 minuten gebeld door een vriendelijke medewerkster die ervoor heeft gezorgd dat ik binnen een week mijn examen kon doen! Thanks :)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eigenaar website Mijn Theorie Aanvragen: ‘Wij misleiden niet’ | RijschoolPro
Mijntheorieaanvragen.nl

Eigenaar website Mijn Theorie Aanvragen: ‘Wij misleiden niet’

De eigenaar van de website Mijn Theorie Aanvragen vindt dat hij voldoende maatregelen heeft genomen om klanten niet te misleiden. De website kwam maandagavond aan bod in de uitzending van Radar. Klanten zouden niet in de gaten hebben dat het niet om een officiële website van het CBR en betalen daarom onbewust meer voor een theorie-examen dan nodig is. “Wij doen ons niet voor als het CBR en willen geen klanten misleiden. Dat is niet onze insteek”, vertelt de eigenaar aan RijschoolPro.

De eigenaar van Mijntheorieaanvragen.nl doet zijn verhaal aan RijschoolPro na de uitzending van Radar en een artikel op RijschoolPro. Hij wenst niet met zijn naam in de publiciteit te komen.

De website Mijntheorieaanvragen.nl is een intermediair voor het aanvragen van het theorie-examen van het CBR. Wie op Google zoekt met de term ’theorie-examen’ krijgt deze website als eerste resultaat. Klanten die rechtstreeks bij het CBR boeken, betalen 31,50 euro. Bij Mijntheorieaanvragen.nl betalen ze 50,45 euro, inclusief 18,95 euro administratiekosten.

Website aangepast

De eigenaar vertelt dat zijn website eerder is aangepast na klachten van het CBR en klanten die zich misleid voelden. “We proberen zo transparant mogelijk te werken. We zien dat het aantal klachten daardoor is afgenomen. Anderzijds hebben we ook een grote hoeveelheid consumenten. Daarvan zal er altijd een groep zijn die niet tevreden is met onze dienstverlening.” De eigenaar probeert altijd met de klant naar een oplossing te zoeken, vertelt hij. “Soms lukt dat niet naar tevredenheid en dan krijg je klachten. Dat betreur ik.”

Het is goed dat media de consument op de hoogte stellen dat het reserveren van een theorie-examen ook goedkoper kan, verklaart de eigenaar. Hij is het echter niet eens met de term ‘misleidend’. “Wij doen ons niet voor als het CBR en willen geen klanten misleiden. Dat is niet onze insteek. Mijn Theorie Aanvragen is onze handelsnaam. Dat is geen handelsnaam van het CBR. Ik ga ervan uit dat de klant dat weet.”

‘Kleuren passen bij theorie-examen’

Als hij niet misleidend wil zijn, waarom gebruikt hij dan dezelfde kleuren als het CBR? “Die kleuren passen bij de kleuren van het theorie-examen. Als jij als webwinkel pakjes Gauloises (blauw pakje sigaretten, red.) gaat verkopen, dan gebruik je ook niet de kleuren rood, maar de kleuren blauw die bij dat product passen. Ik vind dat onze website zich voldoende distantieert van die van het CBR. De overeenkomsten zijn nihil. Ik kan de kleuren aanpassen, maar dat maakt niks uit voor de consument.”

De meeste klanten komen binnen op de ‘Reserveer direct’-pagina, vertelt hij. “We hebben ervoor gekozen daar een duidelijke tekstballon te plaatsen waarin we uitleggen dat we een intermediair zijn met informatie over de administratiekosten. Die springt ook echt in het oog. Je kunt daar als consument niet omheen.”

Verantwoordelijkheid

Naar aanleiding van klachten heeft de eigenaar zijn site laten onderzoeken door juristen en advocaten. “Er is een heel team opgezet dat de site heeft beoordeeld. Zij zeggen allemaal dat het hier niet gaat om misleiding en dat ik er alles aan heb gedaan om zo transparant mogelijk te zijn. We nemen onze verantwoordelijkheid.”

Lees ook: Zelf theorie-examen reserveren? ‘Boek altijd via website CBR’

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

4 reacties op “Eigenaar website Mijn Theorie Aanvragen: ‘Wij misleiden niet’”

Hij is zo transparant dat hij anoniem zijn verhaal doet. Schande…. Veel last gehad door dat figuur!

Rijschool van Ark|15.02.18|18:23

“Ik dacht dat”….. je kan ook gewoon beter lezen. Hij maakt gewoon handig gebruik van de schapen die niet doorlezen. Slim toch.

Mart Kuiper|15.02.18|22:34

Eens met van Ark. Leerlingen/consumenten moeten eerst maar eens leren om begrijpend te lezen en niet lukraak iets aanklikken rn dan achteraf gaan piepen. Begrijpend lezen komt ook het resultaat van het theorie examen ten goede.

Jan Remmerden|21.02.18|02:23

Die site is gewoon duidelijk over hun diensten en schuiven niet onder stoelen of banken dat je het ergens anders goedkoper kunt aanvragen. De meerwaarde zit em in het niet nodig hebben van een Digid inlog, die velen nog niet hebben of kwijt zijn. Zelf heb ik m’n motor theorie daar aangevraagd en heb na de aanvraag ook direct een spoedplek aangevraagd. Ik werd binnen 5 minuten gebeld door een vriendelijke medewerkster die ervoor heeft gezorgd dat ik binnen een week mijn examen kon doen! Thanks :)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.