Pier Eringa

Rapport Eringa over het CBR: ‘Nog een lange weg te gaan’

De problemen bij het CBR zijn hardnekkig en van alle tijden. Door nu schoon schip te maken kan het beter, concludeert Pier Eringa in zijn eindverslag over de problematiek bij het CBR. Het CBR moet niet alleen focussen op het wegwerken van de achterstanden in de divisies Rijgeschiktheid en Klantenservice, maar ook investeren in management, bedrijfscultuur en het systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

7 reacties op “Rapport Eringa over het CBR: ‘Nog een lange weg te gaan’”

A.b|06.07.20|17:58

Door de achterstanden loop ik nu inkomsten mis, ik kan geen spoedcursussen meer aanbieden als mijn leerling ruim 3 maanden moet wachten.

Kees Nas|06.07.20|19:05

Klinkt prachtig. Maar nu even een praktijkvoorbeeld. In Rijswijk is vanaf vandaag het CBR weer open nadat een boze persoon na enkele keren zaken het nodig vond om met wat brandbare spullen te strooien. In plaats van het parkeerdak uit te breiden of in ieder geval voldoende parkeerplaatsen te regelen heeft men nu besloten dat we als rij instructeur helemaal het terrein niet meer op mogen om te oefenen of even een sanitaire stop te maken. Ook een broodje halen is niet meer mogelijk.

Kees Nas|06.07.20|19:09

Alleen maar als je een examen komt doen.
De in en uitrit naar en van het parkeerdak is niet de makkelijkste plek en oefening is gewenst. Voor de kandidaten dus maar ook de instructeur is maar een mens en even plassen mag dus ook al niet meer.
Een proefexamen starten bij het cbr en eventueel doornemen na een rit moet dan ergens in de buurt.
Het is maar 1 voorbeeld maar het tekent de houding van het CBR.
Ik persoonlijk vind het echt triest dat er zo uit de hoogte gereageerd wordt.

#BAAS|08.07.20|12:38

Zolang prutser Pechtold aan het stuur staat veranderd er niks. Die kerel erkend zijn eigen kinderen niet eens, laat staan de problemen bij het CBR.

A.b|08.07.20|21:15

Baas,

Ik geef nu al bijna 20 jaar rijles en in die 20 jaar is het altijd al een zooitje bij het CBR geweest. Dat zal voor de komende jaren zo ook blijven.

Ron van Maaren|09.07.20|11:27

Een prachtig rapport maar gaat er ook iets veranderen? Dat is en blijft de vraag. Problemen met doorlooptijden zijn van alle tijden. Al 35 jaar spelen deze problemen. Zo’n drie jaar geleden heb ik al eens voorgesteld de normale werkweek van een examinator terug te brengen naar 30 examens per week. Dat kan een examinator in drukke tijden pieken opvangen en opschalen naar 40 per week. Dus een variabel aantal examens. Elk jaar in de periode Pasen Pinksteren Hemelvaart lopen de doorlooptijden op.

#BAAS|10.07.20|18:32

Hij is binnenkort al weer weg. Wil burgemeester worden van Utrecht lees ik net.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rapport Eringa over het CBR: ‘Nog een lange weg te gaan’ | RijschoolPro
Pier Eringa

Rapport Eringa over het CBR: ‘Nog een lange weg te gaan’

De problemen bij het CBR zijn hardnekkig en van alle tijden. Door nu schoon schip te maken kan het beter, concludeert Pier Eringa in zijn eindverslag over de problematiek bij het CBR. Het CBR moet niet alleen focussen op het wegwerken van de achterstanden in de divisies Rijgeschiktheid en Klantenservice, maar ook investeren in management, bedrijfscultuur en het systeem.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

7 reacties op “Rapport Eringa over het CBR: ‘Nog een lange weg te gaan’”

A.b|06.07.20|17:58

Door de achterstanden loop ik nu inkomsten mis, ik kan geen spoedcursussen meer aanbieden als mijn leerling ruim 3 maanden moet wachten.

Kees Nas|06.07.20|19:05

Klinkt prachtig. Maar nu even een praktijkvoorbeeld. In Rijswijk is vanaf vandaag het CBR weer open nadat een boze persoon na enkele keren zaken het nodig vond om met wat brandbare spullen te strooien. In plaats van het parkeerdak uit te breiden of in ieder geval voldoende parkeerplaatsen te regelen heeft men nu besloten dat we als rij instructeur helemaal het terrein niet meer op mogen om te oefenen of even een sanitaire stop te maken. Ook een broodje halen is niet meer mogelijk.

Kees Nas|06.07.20|19:09

Alleen maar als je een examen komt doen.
De in en uitrit naar en van het parkeerdak is niet de makkelijkste plek en oefening is gewenst. Voor de kandidaten dus maar ook de instructeur is maar een mens en even plassen mag dus ook al niet meer.
Een proefexamen starten bij het cbr en eventueel doornemen na een rit moet dan ergens in de buurt.
Het is maar 1 voorbeeld maar het tekent de houding van het CBR.
Ik persoonlijk vind het echt triest dat er zo uit de hoogte gereageerd wordt.

#BAAS|08.07.20|12:38

Zolang prutser Pechtold aan het stuur staat veranderd er niks. Die kerel erkend zijn eigen kinderen niet eens, laat staan de problemen bij het CBR.

A.b|08.07.20|21:15

Baas,

Ik geef nu al bijna 20 jaar rijles en in die 20 jaar is het altijd al een zooitje bij het CBR geweest. Dat zal voor de komende jaren zo ook blijven.

Ron van Maaren|09.07.20|11:27

Een prachtig rapport maar gaat er ook iets veranderen? Dat is en blijft de vraag. Problemen met doorlooptijden zijn van alle tijden. Al 35 jaar spelen deze problemen. Zo’n drie jaar geleden heb ik al eens voorgesteld de normale werkweek van een examinator terug te brengen naar 30 examens per week. Dat kan een examinator in drukke tijden pieken opvangen en opschalen naar 40 per week. Dus een variabel aantal examens. Elk jaar in de periode Pasen Pinksteren Hemelvaart lopen de doorlooptijden op.

#BAAS|10.07.20|18:32

Hij is binnenkort al weer weg. Wil burgemeester worden van Utrecht lees ik net.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.