Campagne om afstand te houden in stadsverkeer

Met de slogan ‘Zie jij mij zitten’ start RAI Vereniging een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de anderhalvemetersamenleving het beste kunt gedragen in het verkeer. Automobilisten worden aangeraden contact te zoeken met medeweggebruikers en om fietsers, scooter- en motorrijders de ruimte te geven. 

Met de campagne wil RAI Vereniging aandacht vragen voor het groeiende belang om extra rekening met elkaar te houden in het verkeer. Een andere doelstelling is gedragstips geven hoe verkeersdeelnemers zich veilig kunnen gedragen in het verkeer.

Vijf doelgroepen

De campagne richt zicht voornamelijk op de verkeersdeelnemers in de stad waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen vijf verschillende soorten verkeersdeelnemers: fietsers, scooterrijders, motorrijders, automobilisten en bestuurders van zware voertuigen. Hierbij wordt per doelgroep naast specifieke gedragstips, aanvullende informatie gegeven over onderwerpen die juist in deze coronatijd extra aandacht verdienen.

Voor automobilisten zijn de vijf tips: zoek interactie; geef fietsers, scooter- en motorrijders de ruimte; houdt rekening met uitwijkende fietsers en scooters; vraag je af wie er met je mee mag rijden en stel onderhoud niet uit.

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.