analyse
Rijschoolbranche over code 78: ‘Niet afschaffen, maar aanpassen’
De branche discussieert over de veelbesproken automaatcode Foto: ANP/ProMedia/Roger Keijbeck
Rijschool-Nederland staat aan het begin van de elektrificatie van de branche, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Overstappen op elektrische lesauto’s of nog blijven investeren in benzineauto’s? En wat is nu precies de rol en het belang van code 78? De branche vertelt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.
Bent u al abonnee?
Mijns inziens is dit weer een poging van de “Rijschool branche” (in mijn ogen alleen de grotere rijscholen) om hun monopolie te versterken.
Ik moet lachen om de oplossing voor eenpitters, dat rijscholen samen een elektrische auto moeten aanschaffen.
Daarnaast over de opmerking dat veel leerlingen elektrisch willen rijden! (waarschijnlijk is die niet openbare enquete gehouden onder de welgestelden).
Onder veel leerlingen bij ons in de regio (Heerlen) heerst nog altijd een taboe om naar een automaat over te stappen. Veel mensen die financieel het niet breed hebben kunnen simpelweg niet kiezen voor een elektrische auto.
Als laatste wil ik nog kwijt dat men zich moet afvragen waarom heel veel rij-instructeurs kiezen om op zichzelf een eenmansbedrijf te beginnen??
Dit zijn meestal de gepassioneerde rij-instructeurs die optimale kwaliteit willen bieden tegen (en nu komt het allerbelangrijkste) een redelijk salaris!!
Ik zal zeggen word lid van enne branch verenigingen.
VVRI
VRB
LBKR
DAT ZIJM DE LEDEN VAN KRV.DE KOEPEL.
Zij kunnen je vertegewoordigen, en je kunt ook mee praten.