nieuwe spitsstrookborden bij open spitsstrook

Nieuwe spitsstrookborden in gebruik

De spitsstroken zijn voorzien van nieuwe verkeersborden. De nieuwe spitsstrookborden, ook wel aangeduid met kantelwalsborden of rotatiepanelen, geven de juiste snelheid aan bij een open of een gesloten spitsstrook.

De nieuwe borden vervangen de de oude dubbele onderborden die tijdelijk in gebruik zijn geweest tussen 1 september 2012 en april 2013. Om technische en logistieke redenen is Rijkswaterstaat er niet in geslaagd om de nieuwe borden per 1 september, toen de maximumsnelheid op de snelwegen werd verhoogd naar 130 kilometer per uur, al te plaatsen. Daarom heeft Rijkswaterstaat besloten om tijdelijke, dubbele onderborden te gebruiken.

Meldpunt

Rijkswaterstaat en de ANWB zijn blij dat tijdelijke borden inmiddels verdwenen zijn. Ze kregen er namelijk veel meldingen over van weggebruikers. De ANWB heeft zelfs een meldpunt in het leven geroepen en alle reacties aangeboden aan de minister van Infrastructuur en Milieu.

Bij veel weggebruikers leverden de oude, tijdelijke borden verwarring op: een snelheidsbord met een onderbord met een tijdvenster en daarbij de tekst ‘bij gesloten spitsstrook’. Ze oordeelden ook dat de borden voor buitenlanders al helemaal onbegrijpelijk waren.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe spitsstrookborden in gebruik | RijschoolPro
nieuwe spitsstrookborden bij open spitsstrook

Nieuwe spitsstrookborden in gebruik

De spitsstroken zijn voorzien van nieuwe verkeersborden. De nieuwe spitsstrookborden, ook wel aangeduid met kantelwalsborden of rotatiepanelen, geven de juiste snelheid aan bij een open of een gesloten spitsstrook.

De nieuwe borden vervangen de de oude dubbele onderborden die tijdelijk in gebruik zijn geweest tussen 1 september 2012 en april 2013. Om technische en logistieke redenen is Rijkswaterstaat er niet in geslaagd om de nieuwe borden per 1 september, toen de maximumsnelheid op de snelwegen werd verhoogd naar 130 kilometer per uur, al te plaatsen. Daarom heeft Rijkswaterstaat besloten om tijdelijke, dubbele onderborden te gebruiken.

Meldpunt

Rijkswaterstaat en de ANWB zijn blij dat tijdelijke borden inmiddels verdwenen zijn. Ze kregen er namelijk veel meldingen over van weggebruikers. De ANWB heeft zelfs een meldpunt in het leven geroepen en alle reacties aangeboden aan de minister van Infrastructuur en Milieu.

Bij veel weggebruikers leverden de oude, tijdelijke borden verwarring op: een snelheidsbord met een onderbord met een tijdvenster en daarbij de tekst ‘bij gesloten spitsstrook’. Ze oordeelden ook dat de borden voor buitenlanders al helemaal onbegrijpelijk waren.

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.