Nascholing 1250 beroepschauffeurs door Kreeft Opleidingen

Kreeft Opleidingen uit Hoogeveen gaat de komende jaren de code 95-nascholing voor 1250 beroepschauffeurs van twee transportbedrijven verzorgen. Het gaat om de wettelijk verplichte nascholing van het personeel van de logistieke dienstverleners Peter Appel Transport en Post-Kogeko. Daarnaast kunnen chauffeurs via de opleider diverse vakgerichte trainingen volgen. De drie partijen hebben daartoe recent een samenwerkingsovereenkomst getekend. Op 1 september 2016 moeten alle chauffeurs van de twee transportbedrijven over een geldige Code 95 beschikken.

Onder de titel ‘Blijf vakbekwaam! Code 95 doen we samen’ verzorgt Kreeft Opleidingen de nascholing en verschillende trainingen voor de nieuwe partners. De chauffeurs kunnen naast de verplichte nascholing ook getraind worden op het gebied van onder meer geconditioneerd vervoer, lading zekeren, klantkennis en communicatie, schadebewustzijn, ongevallenpreventie en rij- en rusttijden.

Samenwerking

Volgens Kreeft Opleidingen is nog niet eerder op deze schaal nascholing voor beroepschauffeurs georganiseerd. “Het is ambitieus om in tweeënhalf jaar 1250 chauffeurs op te leiden. Maar wij hebben onder meer een systeem ontwikkeld waarmee de keuze voor de trainingen tot aan de planning en de administratieve handelingen automatisch verlopen.” De opleider zegt via deze weg de vervoerders te willen ontzorgen, zodat ze die tijd aan hun klant kunnen besteden.

Met het nieuwe systeem kunnen chauffeurs via hun smartphone of tablet aangeven aan welke training ze waar en op welke locatie willen deelnemen. Het rooster in het planningssysteem van de vervoerder wordt automatisch aangepast.

Visitekaartje

Omdat beide vervoerders zich richten op het vervoer van levensmiddelen, zijn verschillende van de trainingen daarop toegespitst. “Er wordt wel eens vergeten dat een chauffeur een belangrijke schakel is in de levensmiddelenketen. Je hebt toch te maken met de voedselveiligheid. De chauffeurs leren hoe ze de lading zonder bederf moeten vervoeren, want hier komt het nodige bij kijken”, zo stelt Peter Appel van het gelijknamige bedrijf.

Richard van den Berg, algemeen directeur van Post-Kogeko, ziet de nieuwe samenwerking als een versterking van de positie van het bedrijf. “Alle trainingen dragen eraan bij dat onze chauffeurs daadwerkelijk het visitekaartje kunnen zijn dat klanten anno nu van ons verwachten. Chauffeurs die verantwoord rijden, veilig werken en representatief en vitaal zijn.”

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nascholing 1250 beroepschauffeurs door Kreeft Opleidingen | RijschoolPro

Nascholing 1250 beroepschauffeurs door Kreeft Opleidingen

Kreeft Opleidingen uit Hoogeveen gaat de komende jaren de code 95-nascholing voor 1250 beroepschauffeurs van twee transportbedrijven verzorgen. Het gaat om de wettelijk verplichte nascholing van het personeel van de logistieke dienstverleners Peter Appel Transport en Post-Kogeko. Daarnaast kunnen chauffeurs via de opleider diverse vakgerichte trainingen volgen. De drie partijen hebben daartoe recent een samenwerkingsovereenkomst getekend. Op 1 september 2016 moeten alle chauffeurs van de twee transportbedrijven over een geldige Code 95 beschikken.

Onder de titel ‘Blijf vakbekwaam! Code 95 doen we samen’ verzorgt Kreeft Opleidingen de nascholing en verschillende trainingen voor de nieuwe partners. De chauffeurs kunnen naast de verplichte nascholing ook getraind worden op het gebied van onder meer geconditioneerd vervoer, lading zekeren, klantkennis en communicatie, schadebewustzijn, ongevallenpreventie en rij- en rusttijden.

Samenwerking

Volgens Kreeft Opleidingen is nog niet eerder op deze schaal nascholing voor beroepschauffeurs georganiseerd. “Het is ambitieus om in tweeënhalf jaar 1250 chauffeurs op te leiden. Maar wij hebben onder meer een systeem ontwikkeld waarmee de keuze voor de trainingen tot aan de planning en de administratieve handelingen automatisch verlopen.” De opleider zegt via deze weg de vervoerders te willen ontzorgen, zodat ze die tijd aan hun klant kunnen besteden.

Met het nieuwe systeem kunnen chauffeurs via hun smartphone of tablet aangeven aan welke training ze waar en op welke locatie willen deelnemen. Het rooster in het planningssysteem van de vervoerder wordt automatisch aangepast.

Visitekaartje

Omdat beide vervoerders zich richten op het vervoer van levensmiddelen, zijn verschillende van de trainingen daarop toegespitst. “Er wordt wel eens vergeten dat een chauffeur een belangrijke schakel is in de levensmiddelenketen. Je hebt toch te maken met de voedselveiligheid. De chauffeurs leren hoe ze de lading zonder bederf moeten vervoeren, want hier komt het nodige bij kijken”, zo stelt Peter Appel van het gelijknamige bedrijf.

Richard van den Berg, algemeen directeur van Post-Kogeko, ziet de nieuwe samenwerking als een versterking van de positie van het bedrijf. “Alle trainingen dragen eraan bij dat onze chauffeurs daadwerkelijk het visitekaartje kunnen zijn dat klanten anno nu van ons verwachten. Chauffeurs die verantwoord rijden, veilig werken en representatief en vitaal zijn.”

Auteur: Roosmarijn Dierick

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.