Rijscholen strijden in RTL4-programma om leukste vlog

Aan de hand van originele en opvallende vlogs nemen Nederlandse rijscholen het tegen elkaar op voor de titel ‘De Beste van Nederland’. In dit gelijknamige televisieprogramma van RTL4 gooien ondernemers zo veel mogelijk in de strijd om de meeste stemmen binnen te halen. De kijker thuis bepaalt wie de leukste vlog heeft gemaakt en dus de winnaar moet worden. 

Er komt geen cameraploeg op bezoek bij de rijscholen; de ondernemers maken hun eigen vlog. Inmiddels hebben twaalf rijscholen, één per provincie, een vlog gemaakt met hulp van het productiebedrijf Stay in Touch Media, dat de beelden voor de rijscholen monteert. Daarnaast is er ook nog een zogeheten city challenge, waar nog eens vijf rijscholen uit verschillende steden aan deelnemen.

Genomineerden

De deelnemende rijscholen zijn door de redactie van het programma benaderd, vertelt producent Kevin Brouwer van Stay in Touch Media. “We zochten een mooie mix van zowel kleine als grote rijscholen. Daarbij keek de redactie ook naar bijvoorbeeld het slagingspercentage en de uitstraling. Sommige doen het goed bij het CBR, andere rijscholen zijn weer erg actief op social media.”

Om mee te doen betaalden de rijscholen een vergoeding van 1.500 euro voor de productiekosten. “Hiermee hebben ze wel een mooie film met voice-over die ze rechtenvrij kunnen blijven gebruiken.” De rijscholen worden uiteindelijk door de kijkers niet beoordeeld op kwaliteit, maar puur om de leukste vlog, benadrukt Brouwer. “Laat daar geen misverstand over ontstaan.”

Uitzendingen

De vlogs zijn vervolgens te zien op de website en in een van de uitzendingen op RTL4. Via de poll op deze website kunnen kijkers de vlogs na afloop terugkijken en direct een stem uitbrengen op hun favoriet. Aan de ondernemers de opdracht alles uit de kast halen om via eigen social media kanalen de meeste stemmen voor zich te winnen.

Afgelopen zondag was de eerste aflevering te zien op tv, de volgende uitzendingen staan gepland voor zaterdag 11.55 uur en maandag 10 juli om 15.30 uur. Over een kleine maand worden de winnaars bekendgemaakt op de website van het televisieprogramma. Naast de rijscholen strijden ook kinderdagverblijven en ijssalons om de titel ‘Beste van Nederland’.

Lees ook: ‘Rijinstructrice Nijman: ik ben streng op tv, maar dat is ook nodig’

Onderwerpen: ,

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rijscholen strijden in RTL4-programma om leukste vlog | RijschoolPro

Rijscholen strijden in RTL4-programma om leukste vlog

Aan de hand van originele en opvallende vlogs nemen Nederlandse rijscholen het tegen elkaar op voor de titel ‘De Beste van Nederland’. In dit gelijknamige televisieprogramma van RTL4 gooien ondernemers zo veel mogelijk in de strijd om de meeste stemmen binnen te halen. De kijker thuis bepaalt wie de leukste vlog heeft gemaakt en dus de winnaar moet worden. 

Er komt geen cameraploeg op bezoek bij de rijscholen; de ondernemers maken hun eigen vlog. Inmiddels hebben twaalf rijscholen, één per provincie, een vlog gemaakt met hulp van het productiebedrijf Stay in Touch Media, dat de beelden voor de rijscholen monteert. Daarnaast is er ook nog een zogeheten city challenge, waar nog eens vijf rijscholen uit verschillende steden aan deelnemen.

Genomineerden

De deelnemende rijscholen zijn door de redactie van het programma benaderd, vertelt producent Kevin Brouwer van Stay in Touch Media. “We zochten een mooie mix van zowel kleine als grote rijscholen. Daarbij keek de redactie ook naar bijvoorbeeld het slagingspercentage en de uitstraling. Sommige doen het goed bij het CBR, andere rijscholen zijn weer erg actief op social media.”

Om mee te doen betaalden de rijscholen een vergoeding van 1.500 euro voor de productiekosten. “Hiermee hebben ze wel een mooie film met voice-over die ze rechtenvrij kunnen blijven gebruiken.” De rijscholen worden uiteindelijk door de kijkers niet beoordeeld op kwaliteit, maar puur om de leukste vlog, benadrukt Brouwer. “Laat daar geen misverstand over ontstaan.”

Uitzendingen

De vlogs zijn vervolgens te zien op de website en in een van de uitzendingen op RTL4. Via de poll op deze website kunnen kijkers de vlogs na afloop terugkijken en direct een stem uitbrengen op hun favoriet. Aan de ondernemers de opdracht alles uit de kast halen om via eigen social media kanalen de meeste stemmen voor zich te winnen.

Afgelopen zondag was de eerste aflevering te zien op tv, de volgende uitzendingen staan gepland voor zaterdag 11.55 uur en maandag 10 juli om 15.30 uur. Over een kleine maand worden de winnaars bekendgemaakt op de website van het televisieprogramma. Naast de rijscholen strijden ook kinderdagverblijven en ijssalons om de titel ‘Beste van Nederland’.

Lees ook: ‘Rijinstructrice Nijman: ik ben streng op tv, maar dat is ook nodig’

Onderwerpen: ,

Auteur: Nadine Kieboom

Nadine Kieboom is de vaste journalist van RijschoolPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.