RijschoolProTV: Hoe je als instructeur een “Beter Leven” leidt volgens de LBKR

Jos Post en Leendert Roos van de LBKR zijn vanmiddag te gast bij RijschoolProTV om het te hebben over het idee achter het ‘Beter Leven’ keurmerk van de branchevereniging. Ook praten we over de lockdown en wat dit betekent voor de rijschoolsector. 

De LBKR nam enkele weken terug het initiatief voor een ‘Beter Leven’ voor rijinstructeurs. Het beter leven gaat zowel om aandacht voor gezondheid, kennis en bijscholing, alsook om gezonde tarieven en duurzaam inzetbaar zijn. Kortom een beter leven als zelfstandige.
De uitzending van RijschoolProTV is live te bekijken op woensdagmiddag, 16.00. Na die tijd is de uitzending hieronder terug te zien.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche.

Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

12 reacties op “RijschoolProTV: Hoe je als instructeur een “Beter Leven” leidt volgens de LBKR”

Rij Baas|30.12.20|11:35

Een beter leven? Omscholen. Ander vakgebied kiezen. Met pensioen ziektewet en een CAO. Minder BTW-tarief. Minder bijscholen. MaW meer verdienen. Ik laat mijn pas verlopen 2024. Ben er klaar mee. Zonde want ben 1 van de betere hier. Maar ja in het land der blinden….

Els van Voren|30.12.20|13:26

Beste Jos,

Je hoeft geen dure accountant te vragen naar een gezonde losprijs berekening! Op de site Autorijles punt nl kom je al een heel eind en kom je op zo’n € 50,15 per les uit. Helaas schrijft het CBR die de rijscholen nog steeds als cowboys ziet op haar website dat een gemiddelde lesprijs € 42,56 is. Dus nu kan de LBKR wel gaan roepen dat de losprijzen te laag zijn, maar zolang het CBR zich met de tarieven van de rijscholen bemoeien is het roepen tegen dovemansoren!

Marleen|30.12.20|21:14

Ik denk dat we deze bizarre tijd wel mooi kunnen gebruiken om alles eens van een afstandje te bekijken.
Deze regering (en ook voorgaande) heeft er alles aan gedaan om vakbekwame collega’s weg te pesten.
Zo hebben zij ervoor gezorgd dat de markt is verziekt,door ongecontroleerd, via het UWV, een wildgroei te laten ontstaan aan rijinstructeurs.
Hierdoor is oneerlijke concurrentie ontstaan, en is de kwaliteit achteruit gegaan.
De oplossing ligt niet in nep-bijscholingen.
Ik ben er wel klaar mee.

Kees Nas|03.01.21|16:28

Beter leven klinkt ineens wel heel raar op deze manier.
Uuh leren om na je pensioen nog als examinator te gaan werken?
Verstond ik dat nu goed?
Als ik klaar ben met werken dan kap ik helemaal met leren. Dan heb ik al iedere 5 jaar die onzin mee moeten spelen.
Gezonde losprijs daar kan ik me absoluut WEL in vinden.
Die 42 euro waar t Cbr het over heeft mogen ze aan de examinatoren gaan betalen (uiteraard-aov-pensioen-autokosten-afschrijving-belasting+bijtelling )
Ik ben dan heel benieuwd

Kees Nas|03.01.21|16:33

Ik zou zeggen. Lbkr doe waar je mee begonnen was.
Stop met die bijscholing ellende en ga gerust door met dat idee voor een lesprijs die start bij 60 euro per uur.
Iedere “cowboy” die lager zit extra goed controleren door de belasting dienst en duidelijk uitleggen. Dat zoiets niet gezond is.
Probeer je goede instructeurs eens te bewaren in plaats van ons uit te maken voor cowboys en ons steeds maar weer onderuit te moffelen.

Bart Hogeweg|03.01.21|22:51

Voor een half uur bij de kapper ben ik al 32 euro kwijt, met andere woorden een uurtarief van 64 euro.

A.b|04.01.21|00:21

Bart,

Als ik zie wat het CBR per examen verdiend €120 en dan nog met mijn eigen lesauto. 42 euro per uur is echt weinig! Heb ik hier wel eens vaker gezegd dat moet richting de 80 euro per uur. 50 of 60 is ook weinig. Als ik zie wat andere mensen verdienen en dan met veel minder kosten. Wij hebben te veel kosten en onze lesauto’s slijten sneller en de restwaarde na 2 jaar is bijna niks.

A.b|04.01.21|00:38

Bart, 64 is normaal. Dat moeten wij ook doen en bovendien hebben wij veel meer kosten dan de kapper.

Die tarieven wat je ziet en hoort van bijvoorbeeld 40 of 50 euro per uur dat is meestal nep. Ik was laatst nog bij een klein autogarage geweest voor nog geen halfuurtje werk rekening betaald van €80 exclusief onderdelen alleen voor arbeidsloon. En als je vraagt wat is jullie uurprijs ja 50 euro per uur.

A.b|04.01.21|02:01

Kees, klopt helemaal wat je zegt. Wat ik heb gemerkt veel goede lopen nu weg.

A.b|04.01.21|02:02

Rijinstructeurs.

A.b|04.01.21|10:42

Nieuws uit 2011! Adviesprijs minimaal 50 euro per uur. Nieuws van 10 jaar oud. Kan wel kloppen dat het nu tussen de 70 euro en 80 moet zijn.

https://www.rijschoolpro.nl/special/2011/07/01/adviesprijs-voor-een-uur-rijles-bedraagt-minimaal-5-euro/

Wij zij echt dom, wij vragen te weinig, een rijbewijs halen is een eenmalige investering dat moet veel duurder worden.

A.b|04.01.21|12:00

Kijk nieuws uit 2011! Adviesprijs minimaal 50 euro per uur. Nieuws van 10 jaar oud.

https://www.rijschoolpro.nl/special/2011/07/01/adviesprijs-voor-een-uur-rijles-bedraagt-minimaal-5-euro/

Een rijbewijs is een eenmalige investering dat moet veel duurder worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

RijschoolProTV: Hoe je als instructeur een “Beter Leven” leidt volgens de LBKR | RijschoolPro

RijschoolProTV: Hoe je als instructeur een “Beter Leven” leidt volgens de LBKR

Jos Post en Leendert Roos van de LBKR zijn vanmiddag te gast bij RijschoolProTV om het te hebben over het idee achter het ‘Beter Leven’ keurmerk van de branchevereniging. Ook praten we over de lockdown en wat dit betekent voor de rijschoolsector. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu RijschoolPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de rijschoolbranche. Voor slechts € 6,50 per maand heeft u toegang tot alle artikelen.

start abonnement

 
 

Auteur: Rieneke Kok

Rieneke Kok is journalist voor RijschoolPro

12 reacties op “RijschoolProTV: Hoe je als instructeur een “Beter Leven” leidt volgens de LBKR”

Rij Baas|30.12.20|11:35

Een beter leven? Omscholen. Ander vakgebied kiezen. Met pensioen ziektewet en een CAO. Minder BTW-tarief. Minder bijscholen. MaW meer verdienen. Ik laat mijn pas verlopen 2024. Ben er klaar mee. Zonde want ben 1 van de betere hier. Maar ja in het land der blinden….

Els van Voren|30.12.20|13:26

Beste Jos,

Je hoeft geen dure accountant te vragen naar een gezonde losprijs berekening! Op de site Autorijles punt nl kom je al een heel eind en kom je op zo’n € 50,15 per les uit. Helaas schrijft het CBR die de rijscholen nog steeds als cowboys ziet op haar website dat een gemiddelde lesprijs € 42,56 is. Dus nu kan de LBKR wel gaan roepen dat de losprijzen te laag zijn, maar zolang het CBR zich met de tarieven van de rijscholen bemoeien is het roepen tegen dovemansoren!

Marleen|30.12.20|21:14

Ik denk dat we deze bizarre tijd wel mooi kunnen gebruiken om alles eens van een afstandje te bekijken.
Deze regering (en ook voorgaande) heeft er alles aan gedaan om vakbekwame collega’s weg te pesten.
Zo hebben zij ervoor gezorgd dat de markt is verziekt,door ongecontroleerd, via het UWV, een wildgroei te laten ontstaan aan rijinstructeurs.
Hierdoor is oneerlijke concurrentie ontstaan, en is de kwaliteit achteruit gegaan.
De oplossing ligt niet in nep-bijscholingen.
Ik ben er wel klaar mee.

Kees Nas|03.01.21|16:28

Beter leven klinkt ineens wel heel raar op deze manier.
Uuh leren om na je pensioen nog als examinator te gaan werken?
Verstond ik dat nu goed?
Als ik klaar ben met werken dan kap ik helemaal met leren. Dan heb ik al iedere 5 jaar die onzin mee moeten spelen.
Gezonde losprijs daar kan ik me absoluut WEL in vinden.
Die 42 euro waar t Cbr het over heeft mogen ze aan de examinatoren gaan betalen (uiteraard-aov-pensioen-autokosten-afschrijving-belasting+bijtelling )
Ik ben dan heel benieuwd

Kees Nas|03.01.21|16:33

Ik zou zeggen. Lbkr doe waar je mee begonnen was.
Stop met die bijscholing ellende en ga gerust door met dat idee voor een lesprijs die start bij 60 euro per uur.
Iedere “cowboy” die lager zit extra goed controleren door de belasting dienst en duidelijk uitleggen. Dat zoiets niet gezond is.
Probeer je goede instructeurs eens te bewaren in plaats van ons uit te maken voor cowboys en ons steeds maar weer onderuit te moffelen.

Bart Hogeweg|03.01.21|22:51

Voor een half uur bij de kapper ben ik al 32 euro kwijt, met andere woorden een uurtarief van 64 euro.

A.b|04.01.21|00:21

Bart,

Als ik zie wat het CBR per examen verdiend €120 en dan nog met mijn eigen lesauto. 42 euro per uur is echt weinig! Heb ik hier wel eens vaker gezegd dat moet richting de 80 euro per uur. 50 of 60 is ook weinig. Als ik zie wat andere mensen verdienen en dan met veel minder kosten. Wij hebben te veel kosten en onze lesauto’s slijten sneller en de restwaarde na 2 jaar is bijna niks.

A.b|04.01.21|00:38

Bart, 64 is normaal. Dat moeten wij ook doen en bovendien hebben wij veel meer kosten dan de kapper.

Die tarieven wat je ziet en hoort van bijvoorbeeld 40 of 50 euro per uur dat is meestal nep. Ik was laatst nog bij een klein autogarage geweest voor nog geen halfuurtje werk rekening betaald van €80 exclusief onderdelen alleen voor arbeidsloon. En als je vraagt wat is jullie uurprijs ja 50 euro per uur.

A.b|04.01.21|02:01

Kees, klopt helemaal wat je zegt. Wat ik heb gemerkt veel goede lopen nu weg.

A.b|04.01.21|02:02

Rijinstructeurs.

A.b|04.01.21|10:42

Nieuws uit 2011! Adviesprijs minimaal 50 euro per uur. Nieuws van 10 jaar oud. Kan wel kloppen dat het nu tussen de 70 euro en 80 moet zijn.

https://www.rijschoolpro.nl/special/2011/07/01/adviesprijs-voor-een-uur-rijles-bedraagt-minimaal-5-euro/

Wij zij echt dom, wij vragen te weinig, een rijbewijs halen is een eenmalige investering dat moet veel duurder worden.

A.b|04.01.21|12:00

Kijk nieuws uit 2011! Adviesprijs minimaal 50 euro per uur. Nieuws van 10 jaar oud.

https://www.rijschoolpro.nl/special/2011/07/01/adviesprijs-voor-een-uur-rijles-bedraagt-minimaal-5-euro/

Een rijbewijs is een eenmalige investering dat moet veel duurder worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.