Dation geeft tips om je rijschool te promoten op social media

Dation, webinar, foto van Dation

Wil je meer met social media doen, maar weet je niet hoe? Dation heeft een aantal tips op een rij gezet om jouw rijschool te promoten.

Soms sta je er niet bij stil, vooral in deze tijd niet. Nu het zo druk is en leerlingen bij jou op een wachtlijst staan. Toch blijft het promoten van jouw rijschool ontzettend belangrijk. Want jouw rijschool is natuurlijk méér dan alleen je website en mond-tot-mondreclame. In dit artikel geven we je een paar tips om je rijschool te promoten. Welke van deze slimme tips gebruik je zelf al?

Tips om jouw rijschool te promoten

1. Leerling werft leerling
Jouw leerlingen of cursisten zijn jouw beste ambassadeurs. Bedenk daarom een actie waarbij jouw leerlingen een gratis rijles of een speciale korting krijgen, op het moment dat ze een nieuwe leerling aanbrengen.

2. Wees dagelijks actief op sociale media
Wees elke dag aanwezig op social media en laat zien dat je er echt bent. Mensen gaan jouw pagina dan liken en volgen, maar vergeet niet dat volgers ook snel weer pagina’s ontvolgen als je nooit iets leuks plaatst. Deel daarom interessante tips voor jouw leerlingen, ervaringen van de rijschool en laat zien dat je echt weet wat je doet door kennis te delen.

3. Vraag actief om recensies
Een manier om tot veel nieuwe leerlingen te komen en jouw rijschool echt bekend te maken, is door goede recensies. Want ook recensies zijn een vorm van mond-tot-mond reclame. Jijzelf hebt vast wel eens naar de recensies gekeken voordat je iets kocht. Als er online geen of weinig recensies van een rijschool te vinden zijn, is dat geen goed signaal. Maak er daarom werk van elke leerling na afloop van de rijopleiding te vragen om een recensie. Dit kan op veel verschillende manieren; via Google, social media of via een externe dienst, zoals Trustpilot.

4. Deel foto’s van leerlingen die geslaagd zijn
Bij veel rijscholen zijn dit de foto’s die je het vaakst voorbij ziet komen op hun social media. Dit zijn altijd foto’s van blije, geslaagde leerlingen. Maar dit kan ook anders; de grootste impact van zo’n foto behaal jij natuurlijk als de leerling deze zelf op zijn eigen sociale media plaatst. Vraag dan ook of jij met de telefoon van de geslaagde leerling een foto mag maken en of hij/zij deze foto op hun eigen social media wil delen en jouw rijschool daarin wil taggen. Op deze manier zien alle vrienden van jouw leerling de foto ook. Mocht dat nou niet lukken, vraag dan in ieder geval of jij de leerling mag taggen, zodat de foto ook op zijn of haar tijdlijn kan verschijnen.

5. Vraag leerlingen om berichten te delen
Hoe meer berichten er gedeeld worden, hoe meer mensen dit te zien krijgen. Onder deze mensen vallen hoogstwaarschijnlijk ook mensen die nog een goede rijschool zoeken. Vraag daarom jouw leerlingen om jouw berichten zoveel mogelijk te delen.

6. Vervang gratis proeflessen door proefpakketten
Gratis proeflessen lijken een slimme manier om je rijschool te promoten, maar je kunt beter een leuk proefpakket samenstellen tegen een aantrekkelijke korting. Op deze manier voorkom je dat jij gratis lessen weggeeft en heb je toch een leuk aanbod voor nieuwe klanten.

7. Leg de focus van advertenties op jouw regio
Focus je op de locatie waar je zit. Dus lokaal of regionaal, omdat daar natuurlijk je klanten zitten. Iemand uit Overijssel zal namelijk nooit een rijles in Noord-Brabant afnemen. Je zou je advertenties dan ook vooral lokaal moeten laten draaien.

8. Plaats interessante updates op sociale media
Een groot deel van jouw doelgroep brengt dagelijks aanzienlijk veel tijd door op social media. Daar wil jij toch ook aanwezig zijn? Dat lukt niet met alleen dienstmededelingen of foto’s van geslaagde leerlingen. Plaats daarom af en toe ook eens een grappige foto van iets wat je onderweg meemaakt of stel een theorievraag bij een ingewikkelde verkeerssituatie.

Zet polls in waar je kunt en geef regelmatig een kijkje achter de schermen bij jouw rijschool. Het hoeft je niet veel tijd te kosten, maar het maakt jouw rijschool een stuk zichtbaarder én aantrekkelijker. Vergeet trouwens niet mensen en/of bedrijven te taggen voor meer bereik!

Lees ook:

Onderwerpen:

Dation

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dation geeft tips om je rijschool te promoten op social media | RijschoolPro

Dation geeft tips om je rijschool te promoten op social media

Dation, webinar, foto van Dation

Wil je meer met social media doen, maar weet je niet hoe? Dation heeft een aantal tips op een rij gezet om jouw rijschool te promoten.

Soms sta je er niet bij stil, vooral in deze tijd niet. Nu het zo druk is en leerlingen bij jou op een wachtlijst staan. Toch blijft het promoten van jouw rijschool ontzettend belangrijk. Want jouw rijschool is natuurlijk méér dan alleen je website en mond-tot-mondreclame. In dit artikel geven we je een paar tips om je rijschool te promoten. Welke van deze slimme tips gebruik je zelf al?

Tips om jouw rijschool te promoten

1. Leerling werft leerling
Jouw leerlingen of cursisten zijn jouw beste ambassadeurs. Bedenk daarom een actie waarbij jouw leerlingen een gratis rijles of een speciale korting krijgen, op het moment dat ze een nieuwe leerling aanbrengen.

2. Wees dagelijks actief op sociale media
Wees elke dag aanwezig op social media en laat zien dat je er echt bent. Mensen gaan jouw pagina dan liken en volgen, maar vergeet niet dat volgers ook snel weer pagina’s ontvolgen als je nooit iets leuks plaatst. Deel daarom interessante tips voor jouw leerlingen, ervaringen van de rijschool en laat zien dat je echt weet wat je doet door kennis te delen.

3. Vraag actief om recensies
Een manier om tot veel nieuwe leerlingen te komen en jouw rijschool echt bekend te maken, is door goede recensies. Want ook recensies zijn een vorm van mond-tot-mond reclame. Jijzelf hebt vast wel eens naar de recensies gekeken voordat je iets kocht. Als er online geen of weinig recensies van een rijschool te vinden zijn, is dat geen goed signaal. Maak er daarom werk van elke leerling na afloop van de rijopleiding te vragen om een recensie. Dit kan op veel verschillende manieren; via Google, social media of via een externe dienst, zoals Trustpilot.

4. Deel foto’s van leerlingen die geslaagd zijn
Bij veel rijscholen zijn dit de foto’s die je het vaakst voorbij ziet komen op hun social media. Dit zijn altijd foto’s van blije, geslaagde leerlingen. Maar dit kan ook anders; de grootste impact van zo’n foto behaal jij natuurlijk als de leerling deze zelf op zijn eigen sociale media plaatst. Vraag dan ook of jij met de telefoon van de geslaagde leerling een foto mag maken en of hij/zij deze foto op hun eigen social media wil delen en jouw rijschool daarin wil taggen. Op deze manier zien alle vrienden van jouw leerling de foto ook. Mocht dat nou niet lukken, vraag dan in ieder geval of jij de leerling mag taggen, zodat de foto ook op zijn of haar tijdlijn kan verschijnen.

5. Vraag leerlingen om berichten te delen
Hoe meer berichten er gedeeld worden, hoe meer mensen dit te zien krijgen. Onder deze mensen vallen hoogstwaarschijnlijk ook mensen die nog een goede rijschool zoeken. Vraag daarom jouw leerlingen om jouw berichten zoveel mogelijk te delen.

6. Vervang gratis proeflessen door proefpakketten
Gratis proeflessen lijken een slimme manier om je rijschool te promoten, maar je kunt beter een leuk proefpakket samenstellen tegen een aantrekkelijke korting. Op deze manier voorkom je dat jij gratis lessen weggeeft en heb je toch een leuk aanbod voor nieuwe klanten.

7. Leg de focus van advertenties op jouw regio
Focus je op de locatie waar je zit. Dus lokaal of regionaal, omdat daar natuurlijk je klanten zitten. Iemand uit Overijssel zal namelijk nooit een rijles in Noord-Brabant afnemen. Je zou je advertenties dan ook vooral lokaal moeten laten draaien.

8. Plaats interessante updates op sociale media
Een groot deel van jouw doelgroep brengt dagelijks aanzienlijk veel tijd door op social media. Daar wil jij toch ook aanwezig zijn? Dat lukt niet met alleen dienstmededelingen of foto’s van geslaagde leerlingen. Plaats daarom af en toe ook eens een grappige foto van iets wat je onderweg meemaakt of stel een theorievraag bij een ingewikkelde verkeerssituatie.

Zet polls in waar je kunt en geef regelmatig een kijkje achter de schermen bij jouw rijschool. Het hoeft je niet veel tijd te kosten, maar het maakt jouw rijschool een stuk zichtbaarder én aantrekkelijker. Vergeet trouwens niet mensen en/of bedrijven te taggen voor meer bereik!

Lees ook:

Onderwerpen:

Dation

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.