Tijd winnen en conversie verhogen met Autofox
partner

Tijd winnen en conversie verhogen met Autofox

Het logo van Autofox Foto: Dation

Een grote rijschool, een heel aantal leerlingen en een tiental instructeurs: tijd om e-mails bij te houden, bezig te zijn met aanvragen voor lessen en bevestigen van afspraken is er niet. De boekingsmodule van Autofox kan hierin een uitkomst zijn.

Jesse Holt van Autofox vertelt: “De boekingsmodule is een extra toevoeging op de website van de rijschool. Je moet het eigenlijk zien als het reserveren van een tafeltje op de website van een restaurant, het werkt via hetzelfde idee. Daarnaast kunnen instructeurs zelf de data en tijdstippen aangeven waarop hij of zij plek in de agenda heeft en alleen deze momenten worden vervolgens in de module getoond.”

Autofox heeft over een periode van twee jaar ruim 10.000 proeflessen in categorie B geanalyseerd en is tot de conclusie gekomen dat de conversie op deze lessen met gemiddeld zeven procent toeneemt wanneer een instructeur de boekingsmodule van Autofox gebruikt. Uit een snelle rekensom blijkt dan ook dat het van toegevoegde waarde is om gebruik te maken van de module. Op honderd aanmeldingen bijvoorbeeld, betekent een hogere conversie van zeven procent zeven extra leerlingen. Dat staat gelijk aan circa €17500, – omzet.

Jesse Holt van Autofox: “In de rekensom hebben we het alleen over categorie B, maar met Autofox kun je ook theorie-opleidingen en AM/BE dagopleidingen aanbieden. Als je berekent hoeveel handmatige stappen je niet meer hoeft te ondernemen in je planning en administratie, dan scheelt het ook nog eens vijftien minuten per aanmelding.”

Daarnaast geeft Holt aan dat de commitment van leerlingen door het gebruik van deze module veel hoger is dan wanneer een rijinstructeur gebruikmaakt van een standaard contactformulier. “De leerling plant de afspraak in, krijgt een account en rekent direct voor het gekozen product af. Hierdoor krijgt een leerling meteen het gevoel dat er al een klantrelatie is gecreëerd en hoeft hij of zij niet te wachten op opvolging vanuit de rijschool.”

Autofox in de praktijk

Rijschoolhouder Bonito van Ee van Ronald Verkeersopleidingen gebruikt Autofox al een lange tijd. “Het scheelt mij een hoop tijd in de afhandeling van aanvragen. Dit gaat nu helemaal automatisch, heerlijk. Daarnaast heeft het mij ook echt meer opleidingen opgeleverd”, vertelt Bonito.

Ook Lincy Wesseldijk van Verkeersschool Wesseldijk is recent begonnen met de boekingsmodule: “Wij hebben voor de boekingsmodule gekozen om de tijd rondom het afhandelen van een aanmelding te verkorten en om ervoor te zorgen dat de conversie op nieuwe aanmeldingen zal stijgen.”

Bonito van Ee
Bonito van Ee van Ronald Verkeersopleidingen

Probeer het aanmeldproces zelf uit met de demo van de boekingsmodule van Autofox.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tijd winnen en conversie verhogen met Autofox | RijschoolPro
Tijd winnen en conversie verhogen met Autofox
partner

Tijd winnen en conversie verhogen met Autofox

Het logo van Autofox Foto: Dation

Een grote rijschool, een heel aantal leerlingen en een tiental instructeurs: tijd om e-mails bij te houden, bezig te zijn met aanvragen voor lessen en bevestigen van afspraken is er niet. De boekingsmodule van Autofox kan hierin een uitkomst zijn.

Jesse Holt van Autofox vertelt: “De boekingsmodule is een extra toevoeging op de website van de rijschool. Je moet het eigenlijk zien als het reserveren van een tafeltje op de website van een restaurant, het werkt via hetzelfde idee. Daarnaast kunnen instructeurs zelf de data en tijdstippen aangeven waarop hij of zij plek in de agenda heeft en alleen deze momenten worden vervolgens in de module getoond.”

Autofox heeft over een periode van twee jaar ruim 10.000 proeflessen in categorie B geanalyseerd en is tot de conclusie gekomen dat de conversie op deze lessen met gemiddeld zeven procent toeneemt wanneer een instructeur de boekingsmodule van Autofox gebruikt. Uit een snelle rekensom blijkt dan ook dat het van toegevoegde waarde is om gebruik te maken van de module. Op honderd aanmeldingen bijvoorbeeld, betekent een hogere conversie van zeven procent zeven extra leerlingen. Dat staat gelijk aan circa €17500, – omzet.

Jesse Holt van Autofox: “In de rekensom hebben we het alleen over categorie B, maar met Autofox kun je ook theorie-opleidingen en AM/BE dagopleidingen aanbieden. Als je berekent hoeveel handmatige stappen je niet meer hoeft te ondernemen in je planning en administratie, dan scheelt het ook nog eens vijftien minuten per aanmelding.”

Daarnaast geeft Holt aan dat de commitment van leerlingen door het gebruik van deze module veel hoger is dan wanneer een rijinstructeur gebruikmaakt van een standaard contactformulier. “De leerling plant de afspraak in, krijgt een account en rekent direct voor het gekozen product af. Hierdoor krijgt een leerling meteen het gevoel dat er al een klantrelatie is gecreëerd en hoeft hij of zij niet te wachten op opvolging vanuit de rijschool.”

Autofox in de praktijk

Rijschoolhouder Bonito van Ee van Ronald Verkeersopleidingen gebruikt Autofox al een lange tijd. “Het scheelt mij een hoop tijd in de afhandeling van aanvragen. Dit gaat nu helemaal automatisch, heerlijk. Daarnaast heeft het mij ook echt meer opleidingen opgeleverd”, vertelt Bonito.

Ook Lincy Wesseldijk van Verkeersschool Wesseldijk is recent begonnen met de boekingsmodule: “Wij hebben voor de boekingsmodule gekozen om de tijd rondom het afhandelen van een aanmelding te verkorten en om ervoor te zorgen dat de conversie op nieuwe aanmeldingen zal stijgen.”

Bonito van Ee
Bonito van Ee van Ronald Verkeersopleidingen

Probeer het aanmeldproces zelf uit met de demo van de boekingsmodule van Autofox.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.