‘Een lesauto moet werken voor de rijschool, een rijschool niet voor de lesauto’ 
ondernermersportret

‘Een lesauto moet werken voor de rijschool, een rijschool niet voor de lesauto’ 

“Ik ben een ondernemer met passie voor zijn bedrijf en voor de rijschoolwereld" Foto: Stefan van der Sanden

Vanuit het autoschadeherstelbedrijf Van der Sanden groeide lesautoverhuur.nl en vanuit het verhuren van lesauto’s, ontstond de vraag naar het leasen ervan. Zo houdt Stefan van der Sanden zich al vanaf zijn 21e levensjaar bezig met de rijschoolbranche. Met succes en plezier: “Brabants ondernemerschap met passie voor de branche en een frisse blik op de toekomst.”

“Het autoschadeherstelbedrijf is in 1987 gestart door mijn ouders en op mijn 21e werd ik daar mede-eigenaar van. Toen al hadden we veel rijschoolhouders als klanten”, vertelt Stefan. “Het is natuurlijk problematisch om een lesauto vrij te plannen als daar schade aan is, want als een auto bij ons staat, ben je niet beschikbaar om rijles te geven.” Zo kocht familie Van der Sanden in dat jaar de eerste Peugeot 208 en plaatste daar dubbele bediening in, zodat de auto als vervangend lesauto kon dienen voor rijschoolhouders met schade aan hun eigen voertuig.

“Op den duur kregen we steeds meer aanvragen voor het huren van lesauto’s. Er bleek namelijk ook geen enkel ander bedrijf in Nederland te zijn dat landelijk vervangend vervoer voor rijscholen aanbood. Zo werd lesautoverhuur.nl al snel een opzichzelfstaand bedrijf.” Maar het was niet lang stil binnen de bedrijven van Van der Sanden. Terwijl het autoschadeherstelbedrijf en lesautoverhuur in twee aparte bedrijven werden verdeeld, kwam het volgende verzoek alweer binnen: ‘Kunnen we bij jou ook een lesauto leasen?’ En zo werd in 2015 lesautolease.nl opgericht.

Tekst gaat verder onder de foto.

Directeur Stefan van der Sanden met collega leaseadviseur Nick Tiellemans
Directeur Stefan van der Sanden met collega leaseadviseur Nick Tiellemans

Meedenken

“We dachten als er straks twintig à dertig auto’s staan, dan hebben we het heel goed gedaan, maar bij lesautoverhuur hebben we er nu zo’n veertig en bij lesautolease zitten we tegen de 250 aan. Dat hadden we vroeger nooit verwacht en nooit durven dromen”, vervolgt Stefan. Ondanks de grote hoeveelheid aanvragen, wil de Brabantse ondernemer dat het persoonlijk contact met de klanten op één blijft staan. “Wij gaan met rijschoolhouders in gesprek over hun wensen en eisen. Wat past het beste bij je? Wat zoek je? Welk formaat lesauto heb je nodig? Waarom wil je een specifiek model of merk? We willen echt met onze klanten meedenken en niet klakkeloos een bestelling aannemen en een factuur opstellen. Een lesauto moet namelijk werken voor de rijschool, een rijschool moet niet alleen werken voor een lesauto. ”

Die manier van werken past naar eigen zeggen dan ook het beste bij de ondernemersstijl van Stefan. “Ik ben een ondernemer met passie voor zijn bedrijf en voor de rijschoolwereld. Maar ook een gezellige, Brabantse ondernemer die graag uitdagingen aangaat en een frisse blik op de toekomst heeft.”

Focus op de toekomst

En die uitdagingen zijn er genoeg binnen het werkveld van Van der Sanden. “Je moet altijd inspelen op de vraag, altijd creatief zijn met plannen en altijd vooruitdenken. Een rijschoolhouder die een Golf rijdt, wil natuurlijk het liefst een Golf als vervangende auto. Iemand die een Fiesta rijdt, wil een Fiesta. Zo is het soms een heel gepuzzel. We zijn de hele dag aan het schuiven om zoveel mogelijk aan de wensen van de klant te kunnen voldoen.”

Ook wat de toekomst betreft, staan er uitdagingen op de agenda. Zo wordt leasen steeds populairder, maar wat een rijschoolhouder precies wil leasen, is steeds aan verandering onderhevig. “Een aantal jaren terug reed iedereen standaard in een diesel, maar op dit moment zijn het voornamelijk benzineauto’s. Tegelijkertijd neemt de vraag naar automaat en elektrische lesauto’s steeds meer toe. Daarom hebben wij een paar maanden geleden elektrischelesauto.nl opgericht. Zo zijn we altijd bezig met voorsorteren op de toekomst”, legt Stefan tot slot uit.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Een lesauto moet werken voor de rijschool, een rijschool niet voor de lesauto’ | RijschoolPro
‘Een lesauto moet werken voor de rijschool, een rijschool niet voor de lesauto’ 
ondernermersportret

‘Een lesauto moet werken voor de rijschool, een rijschool niet voor de lesauto’ 

“Ik ben een ondernemer met passie voor zijn bedrijf en voor de rijschoolwereld" Foto: Stefan van der Sanden

Vanuit het autoschadeherstelbedrijf Van der Sanden groeide lesautoverhuur.nl en vanuit het verhuren van lesauto’s, ontstond de vraag naar het leasen ervan. Zo houdt Stefan van der Sanden zich al vanaf zijn 21e levensjaar bezig met de rijschoolbranche. Met succes en plezier: “Brabants ondernemerschap met passie voor de branche en een frisse blik op de toekomst.”

“Het autoschadeherstelbedrijf is in 1987 gestart door mijn ouders en op mijn 21e werd ik daar mede-eigenaar van. Toen al hadden we veel rijschoolhouders als klanten”, vertelt Stefan. “Het is natuurlijk problematisch om een lesauto vrij te plannen als daar schade aan is, want als een auto bij ons staat, ben je niet beschikbaar om rijles te geven.” Zo kocht familie Van der Sanden in dat jaar de eerste Peugeot 208 en plaatste daar dubbele bediening in, zodat de auto als vervangend lesauto kon dienen voor rijschoolhouders met schade aan hun eigen voertuig.

“Op den duur kregen we steeds meer aanvragen voor het huren van lesauto’s. Er bleek namelijk ook geen enkel ander bedrijf in Nederland te zijn dat landelijk vervangend vervoer voor rijscholen aanbood. Zo werd lesautoverhuur.nl al snel een opzichzelfstaand bedrijf.” Maar het was niet lang stil binnen de bedrijven van Van der Sanden. Terwijl het autoschadeherstelbedrijf en lesautoverhuur in twee aparte bedrijven werden verdeeld, kwam het volgende verzoek alweer binnen: ‘Kunnen we bij jou ook een lesauto leasen?’ En zo werd in 2015 lesautolease.nl opgericht.

Tekst gaat verder onder de foto.

Directeur Stefan van der Sanden met collega leaseadviseur Nick Tiellemans
Directeur Stefan van der Sanden met collega leaseadviseur Nick Tiellemans

Meedenken

“We dachten als er straks twintig à dertig auto’s staan, dan hebben we het heel goed gedaan, maar bij lesautoverhuur hebben we er nu zo’n veertig en bij lesautolease zitten we tegen de 250 aan. Dat hadden we vroeger nooit verwacht en nooit durven dromen”, vervolgt Stefan. Ondanks de grote hoeveelheid aanvragen, wil de Brabantse ondernemer dat het persoonlijk contact met de klanten op één blijft staan. “Wij gaan met rijschoolhouders in gesprek over hun wensen en eisen. Wat past het beste bij je? Wat zoek je? Welk formaat lesauto heb je nodig? Waarom wil je een specifiek model of merk? We willen echt met onze klanten meedenken en niet klakkeloos een bestelling aannemen en een factuur opstellen. Een lesauto moet namelijk werken voor de rijschool, een rijschool moet niet alleen werken voor een lesauto. ”

Die manier van werken past naar eigen zeggen dan ook het beste bij de ondernemersstijl van Stefan. “Ik ben een ondernemer met passie voor zijn bedrijf en voor de rijschoolwereld. Maar ook een gezellige, Brabantse ondernemer die graag uitdagingen aangaat en een frisse blik op de toekomst heeft.”

Focus op de toekomst

En die uitdagingen zijn er genoeg binnen het werkveld van Van der Sanden. “Je moet altijd inspelen op de vraag, altijd creatief zijn met plannen en altijd vooruitdenken. Een rijschoolhouder die een Golf rijdt, wil natuurlijk het liefst een Golf als vervangende auto. Iemand die een Fiesta rijdt, wil een Fiesta. Zo is het soms een heel gepuzzel. We zijn de hele dag aan het schuiven om zoveel mogelijk aan de wensen van de klant te kunnen voldoen.”

Ook wat de toekomst betreft, staan er uitdagingen op de agenda. Zo wordt leasen steeds populairder, maar wat een rijschoolhouder precies wil leasen, is steeds aan verandering onderhevig. “Een aantal jaren terug reed iedereen standaard in een diesel, maar op dit moment zijn het voornamelijk benzineauto’s. Tegelijkertijd neemt de vraag naar automaat en elektrische lesauto’s steeds meer toe. Daarom hebben wij een paar maanden geleden elektrischelesauto.nl opgericht. Zo zijn we altijd bezig met voorsorteren op de toekomst”, legt Stefan tot slot uit.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.