De website loopt beter dan de sloopregeling

ROTTERDAM – Oude auto’s staan vrijdag opgestapeld bij het autosloop bedrijf de Populier in Rotterdam. Bezitters van een personenauto die een nieuwer en schoner exemplaar aanschaffen, kunnen op een slooppremie rekenen van 750 of 1000 euro. ANP LEX VAN LIESHOUT

Alle plannen van de overheid ten spijt, de nationale sloopregeling heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Tot en met week 43 werden er in zo’n 4,5 maand tijd slechts 42600 auto’s aangemeld voor de sloopregeling. De start leek veelbelovend, maar al snel kon de conclusie worden getrokken dat de impuls voor de verkoop van nieuwe auto’s nihil was.

Dit beeld werd niet veel later bevestigd door de cijfers. In het begin was er nog wel een lichte opleving te zien, maar deze was in de zomermaanden weer helemaal verdwenen. De autoverkoop is pas vorige maand (september) weer enigszins aangetrokken.

Verkeerspro.nl wierp een blik op de cijfers van de nationale sloopregeling en komt tot wat interessante cijfers. Gemiddeld is er voor een ingeruilde auto een kleine duizend euro gegeven (in totaal 42 miljoen euro). Van de ingeruilde auto’s waren er 88% benzine-auto’s en 11 dieselauto’s. 95% nam een benzine-auto terug, 3% koos voor diesel, 2% koos voor gas en 0,4% nam een elektrische auto.

Ook de  lichte bedrijfswagen doen het niet goed. 96% leverde een personenauto in en 4% een lichte bedrijfswagen. 99% haalde een personenauto terug en dus slechts 1% een lichte bedrijfswagen. Opvallend is dat slechts 26% een nieuwe auto heeft aangeschaft en liefst 74% een occassion.

Opel komt er slecht uit, het staat bovenaan als het aankomt om ingeleverde auto’s en slechts derde als het gaat om de koop van een nieuwe auto. Het meest populair merk bij aankoop is nu Peugeot, gevolgd door Ford, Opel, Renault en Fiat. Opel gaat aan kop als het gaan om gesloopte auto’s, gevolgd door Peugeot, Volkswagen, Ford en Renault.

Waar het doel van de nationale sloopregeling niet echt gehaald lijkt vooralsnog doet de website het goed. www.nationalesloopregeling.nl werd liefst door 740.000 unieke bezoekers bezocht en leverde in totaal 39 miljoen hits op.

* De cijfers zijn afkomstig van ARN (www.arn.nl).

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De website loopt beter dan de sloopregeling | RijschoolPro

De website loopt beter dan de sloopregeling

ROTTERDAM – Oude auto’s staan vrijdag opgestapeld bij het autosloop bedrijf de Populier in Rotterdam. Bezitters van een personenauto die een nieuwer en schoner exemplaar aanschaffen, kunnen op een slooppremie rekenen van 750 of 1000 euro. ANP LEX VAN LIESHOUT

Alle plannen van de overheid ten spijt, de nationale sloopregeling heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd. Tot en met week 43 werden er in zo’n 4,5 maand tijd slechts 42600 auto’s aangemeld voor de sloopregeling. De start leek veelbelovend, maar al snel kon de conclusie worden getrokken dat de impuls voor de verkoop van nieuwe auto’s nihil was.

Dit beeld werd niet veel later bevestigd door de cijfers. In het begin was er nog wel een lichte opleving te zien, maar deze was in de zomermaanden weer helemaal verdwenen. De autoverkoop is pas vorige maand (september) weer enigszins aangetrokken.

Verkeerspro.nl wierp een blik op de cijfers van de nationale sloopregeling en komt tot wat interessante cijfers. Gemiddeld is er voor een ingeruilde auto een kleine duizend euro gegeven (in totaal 42 miljoen euro). Van de ingeruilde auto’s waren er 88% benzine-auto’s en 11 dieselauto’s. 95% nam een benzine-auto terug, 3% koos voor diesel, 2% koos voor gas en 0,4% nam een elektrische auto.

Ook de  lichte bedrijfswagen doen het niet goed. 96% leverde een personenauto in en 4% een lichte bedrijfswagen. 99% haalde een personenauto terug en dus slechts 1% een lichte bedrijfswagen. Opvallend is dat slechts 26% een nieuwe auto heeft aangeschaft en liefst 74% een occassion.

Opel komt er slecht uit, het staat bovenaan als het aankomt om ingeleverde auto’s en slechts derde als het gaat om de koop van een nieuwe auto. Het meest populair merk bij aankoop is nu Peugeot, gevolgd door Ford, Opel, Renault en Fiat. Opel gaat aan kop als het gaan om gesloopte auto’s, gevolgd door Peugeot, Volkswagen, Ford en Renault.

Waar het doel van de nationale sloopregeling niet echt gehaald lijkt vooralsnog doet de website het goed. www.nationalesloopregeling.nl werd liefst door 740.000 unieke bezoekers bezocht en leverde in totaal 39 miljoen hits op.

* De cijfers zijn afkomstig van ARN (www.arn.nl).

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.