Vrachtwagenchauffeurs hoeven niet langer klem te zitten

Garmin heeft vandaag de nüvi 465TF, een draagbare navigator speciaal voor vrachtwagens aangekondigd. Met het nieuwe toestel hoeven chauffeurs niet meer te vrezen voor nauwe steegjes of lage viaducten op hun route.

Met regelmaat komen vrachtwagens vast te zitten omdat ze niet op tijd op de hoogte worden gebracht van versmallingen, steegjes en/of lage viaducten. Dit leidde deze week nog tot een lange file voor de Maastunnel, en dat was zeker geen incident.

De nüvi 465TF heeft diverse profielen voor vrachtwagens en biedt extra mogelijkheden, zoals hulp bij vrachtwagenspecifieke wegbeperkingen zoals hoogte, breedte, lengte, gewicht en gevaarlijke lading. De chauffeur hoeft alleen maar de gegevens over de vrachtwagen, zoals afmetingen en lading, in te stellen op de nüvi. Het toestel berekent daarna een route gebaseerd op het gekozen vrachtwagenprofiel en op basis van beschikbare kaartgegevens.

Ook wordt de gebruiker door de nüvi gewaarschuwd voor truckspecifieke gevaren, zoals scherpe bochten, steile afdalingen en wegversmallingen. De rijbaanassistent adviseert de chauffeur welke rijbaan hij het beste kan volgen.

Nu maar hopen dat het ‘speeltje’ niet te duur is en over de gehele sector gebruikt kan gaan worden.

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vrachtwagenchauffeurs hoeven niet langer klem te zitten | RijschoolPro

Vrachtwagenchauffeurs hoeven niet langer klem te zitten

Garmin heeft vandaag de nüvi 465TF, een draagbare navigator speciaal voor vrachtwagens aangekondigd. Met het nieuwe toestel hoeven chauffeurs niet meer te vrezen voor nauwe steegjes of lage viaducten op hun route.

Met regelmaat komen vrachtwagens vast te zitten omdat ze niet op tijd op de hoogte worden gebracht van versmallingen, steegjes en/of lage viaducten. Dit leidde deze week nog tot een lange file voor de Maastunnel, en dat was zeker geen incident.

De nüvi 465TF heeft diverse profielen voor vrachtwagens en biedt extra mogelijkheden, zoals hulp bij vrachtwagenspecifieke wegbeperkingen zoals hoogte, breedte, lengte, gewicht en gevaarlijke lading. De chauffeur hoeft alleen maar de gegevens over de vrachtwagen, zoals afmetingen en lading, in te stellen op de nüvi. Het toestel berekent daarna een route gebaseerd op het gekozen vrachtwagenprofiel en op basis van beschikbare kaartgegevens.

Ook wordt de gebruiker door de nüvi gewaarschuwd voor truckspecifieke gevaren, zoals scherpe bochten, steile afdalingen en wegversmallingen. De rijbaanassistent adviseert de chauffeur welke rijbaan hij het beste kan volgen.

Nu maar hopen dat het ‘speeltje’ niet te duur is en over de gehele sector gebruikt kan gaan worden.

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.