2todrive, leerling, rijles, lesauto, rijschool

Campagne ‘Drive to 5’ benadrukt belang van rijervaring

Jonge bestuurders hebben de neiging hun eigen rijvaardigheid te overschatten. Gemiddeld duurt het ten minste vijf jaar of 100.000 kilometers voordat ze zich na het behalen van hun rijbewijs een ervaren automobilist mogen noemen. In de campagne ‘Drive to 5‘ maakt TeamAlert jongeren bewust van de risico’s voor beginnende bestuurders.

De cijfers zijn duidelijk genoeg. In 2012 kwamen 81 jongeren tussen de 18 en 24 jaar om in het verkeer. De helft van de ongevallen waarbij deze jongeren omkwamen, werd veroorzaakt door een bestuurder in een personenauto. Bijna een kwart van de personenauto’s die in 2012 betrokken waren bij een een dodelijk ongeluk, werd bestuurd door een bestuurder tussen de 18 en 24, terwijl deze groep maar 8 procent uitmaakt van totale groep aan bezitters van een rijbewijs.

Filmpje

De campagne ‘Drive to 5’ van verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert maakt duidelijk hoe belangrijk is om rijervaring op te doen. Na het behalen van het rijbewijs is dat een noodzakelijk stap voor elke automobilist. Speciaal voor een campagne is een filmpje gemaakt waarin te zien is dat oefening altijd nodig is om een vaardigheid goed onder de knie te krijgen. Dat geldt niet alleen voor autorijden, maar bijvoorbeeld ook koken, sporten of het beoefenen van een hobby.

Verder is er een testje om erachter te komen hoeveel kilometers automobilisten nodig hebben om zich ervaren te kunnen noemen. De winnaar krijgt een Trial driving test, rijtesten waarbij jonge automobilisten leren omgaan met gevaarlijke verkeerssituaties.

De campagne is op 13 mei van start gegaan en duurt twee weken.

flyer 'Drive to 5'

 

Lees ook

Verkeerseducatie aan jongeren blijft nodig

Auteur: Yvonne Ton

1 reactie op “Campagne ‘Drive to 5’ benadrukt belang van rijervaring”

Mathieu Croese|28.05.13|00:51

En zo is het maar net. neem auto rijden serieus

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Campagne ‘Drive to 5’ benadrukt belang van rijervaring | RijschoolPro
2todrive, leerling, rijles, lesauto, rijschool

Campagne ‘Drive to 5’ benadrukt belang van rijervaring

Jonge bestuurders hebben de neiging hun eigen rijvaardigheid te overschatten. Gemiddeld duurt het ten minste vijf jaar of 100.000 kilometers voordat ze zich na het behalen van hun rijbewijs een ervaren automobilist mogen noemen. In de campagne ‘Drive to 5‘ maakt TeamAlert jongeren bewust van de risico’s voor beginnende bestuurders.

De cijfers zijn duidelijk genoeg. In 2012 kwamen 81 jongeren tussen de 18 en 24 jaar om in het verkeer. De helft van de ongevallen waarbij deze jongeren omkwamen, werd veroorzaakt door een bestuurder in een personenauto. Bijna een kwart van de personenauto’s die in 2012 betrokken waren bij een een dodelijk ongeluk, werd bestuurd door een bestuurder tussen de 18 en 24, terwijl deze groep maar 8 procent uitmaakt van totale groep aan bezitters van een rijbewijs.

Filmpje

De campagne ‘Drive to 5’ van verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert maakt duidelijk hoe belangrijk is om rijervaring op te doen. Na het behalen van het rijbewijs is dat een noodzakelijk stap voor elke automobilist. Speciaal voor een campagne is een filmpje gemaakt waarin te zien is dat oefening altijd nodig is om een vaardigheid goed onder de knie te krijgen. Dat geldt niet alleen voor autorijden, maar bijvoorbeeld ook koken, sporten of het beoefenen van een hobby.

Verder is er een testje om erachter te komen hoeveel kilometers automobilisten nodig hebben om zich ervaren te kunnen noemen. De winnaar krijgt een Trial driving test, rijtesten waarbij jonge automobilisten leren omgaan met gevaarlijke verkeerssituaties.

De campagne is op 13 mei van start gegaan en duurt twee weken.

flyer 'Drive to 5'

 

Lees ook

Verkeerseducatie aan jongeren blijft nodig

Auteur: Yvonne Ton

1 reactie op “Campagne ‘Drive to 5’ benadrukt belang van rijervaring”

Mathieu Croese|28.05.13|00:51

En zo is het maar net. neem auto rijden serieus

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.