KTM Duke gekozen tot Lesmotor van het Jaar 2014

De KTM Duke is door de rijschoolbranche uitgeroepen tot Lesmotor van het Jaar 2014. De motorinstructeurs en rijschoolhouders die zondag testritten maakten tijdens de Lesmotor Testdag beoordeelden de motor met het gemiddelde rapportcijfer 8,1. Het lesvoertuig scoorde met een 8,6 het beste op het onderdeel ‘gewicht’. Hij was daarnaast een van de meest geteste motoren van de dag: 25 ritten werden er op de Duke gemaakt.

De Honda CB500 eindigde met een 7,7 op de tweede plaats. De NC750 van Honda werd derde. De motor kreeg het gemiddelde rapportcijfer 7,4.

Testrit

Bezoekers van de Lesmotor Testdag konden met tientallen motormodellen van vijf verschillende motormerken testrijden. Aan het einde van de rit over het Politie Circuit in Lelystad werden door de motorinstructeurs beoordelingen gegeven. Dit op punten van bedieningsgemak tot prijs-kwaliteitsverhouding.

Van de 222 testritten die zondag in het totaal werden gemaakt, werd de winnaar 25 keer uitgeprobeerd. De KTM Duke scoort vooral goed op gewicht en bedieningsgemak, zo blijkt uit de testresultaten. De bediening van hendels en knoppen werd door instructeurs gemiddeld met een 8,5 gewaardeerd. Het remmen was volgens de testgroep een 8,2 waard.

Prijs-kwaliteit

Op de KTM Adventure werden de meeste testritten van de dag gemaakt. De motor werd na 29 ritten als lesmotor met een 6,2 beoordeeld. Het model werd meer geschikt bevonden als volgmotor en kreeg in die categorie dan ook een gemiddeld rapportcijfer 8,4.

Gekeken naar de ‘prijs-kwaliteitverhouding’ werd de Honda CB500 het meest gewaardeerd als lesmotor. Op dit individuele onderdeel scoorde de nummer twee gemiddeld een 8. Honda kwam tevens het beste uit de test op het gebied van design. De CTX1300 werd met een 8,7 gewaardeerd.

Motormodellen

Vijf grote motormerken stelden tijdens de Lesmotor Testdag hun nieuwste modellen beschikbaar. Honda, BMW, KTM, Harley-Davidson en Brammo waren met verschillende motoren vertegenwoordigd. Instructeurs konden de modellen op die manier testen op het gebruik als les- of volgmotor.

De prijs ‘Lesmotor van het Jaar 2014’ werd afgelopen zondag uitgereikt als afsluiter van de landelijke Lesmotor Testdag, georganiseerd door VerkeersPro in samenwerking met de KNMV.

 

Auteur: Roosmarijn Dierick

5 reacties op “KTM Duke gekozen tot Lesmotor van het Jaar 2014”

Paul Meijnema|14.04.14|18:05

wat cijfers van HD

Paul Meijnema|14.04.14|22:42

toch even van deze kant, het was een geslaagde dag en veel ervaring opgedaan voor mij was de electrike fiets een openbaring ik kijk al uit naar volgend jaar!

Michael Sonderman|15.04.14|07:14

Helaas had ik andere bezigheden, maar waar waren Yamaha en Kawasaki?
Deze merken hebben de XJ6 en de ER6, en zoals iedereen weet zijn die in de rijschool wereld veel gebruikt. Met deze 2 zou de uitslag wel heel anders kunnen zijn!

Tohobozo|17.04.14|17:13

En wat denk je van de Suzuki Gladius? Gemiste kans voor deze merken!

Michael Sonderman|19.04.14|19:37

Dat zijn er inderdaad al 3 die de langzame slaom beter doen dan nr 2 de Honda. Op de KTM heb ik nooit gereden, dus geen oordeel over, maar de betrouwbaarheid van de 4 Japanse merken zal ongetwijfeld beter zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

KTM Duke gekozen tot Lesmotor van het Jaar 2014 | RijschoolPro

KTM Duke gekozen tot Lesmotor van het Jaar 2014

De KTM Duke is door de rijschoolbranche uitgeroepen tot Lesmotor van het Jaar 2014. De motorinstructeurs en rijschoolhouders die zondag testritten maakten tijdens de Lesmotor Testdag beoordeelden de motor met het gemiddelde rapportcijfer 8,1. Het lesvoertuig scoorde met een 8,6 het beste op het onderdeel ‘gewicht’. Hij was daarnaast een van de meest geteste motoren van de dag: 25 ritten werden er op de Duke gemaakt.

De Honda CB500 eindigde met een 7,7 op de tweede plaats. De NC750 van Honda werd derde. De motor kreeg het gemiddelde rapportcijfer 7,4.

Testrit

Bezoekers van de Lesmotor Testdag konden met tientallen motormodellen van vijf verschillende motormerken testrijden. Aan het einde van de rit over het Politie Circuit in Lelystad werden door de motorinstructeurs beoordelingen gegeven. Dit op punten van bedieningsgemak tot prijs-kwaliteitsverhouding.

Van de 222 testritten die zondag in het totaal werden gemaakt, werd de winnaar 25 keer uitgeprobeerd. De KTM Duke scoort vooral goed op gewicht en bedieningsgemak, zo blijkt uit de testresultaten. De bediening van hendels en knoppen werd door instructeurs gemiddeld met een 8,5 gewaardeerd. Het remmen was volgens de testgroep een 8,2 waard.

Prijs-kwaliteit

Op de KTM Adventure werden de meeste testritten van de dag gemaakt. De motor werd na 29 ritten als lesmotor met een 6,2 beoordeeld. Het model werd meer geschikt bevonden als volgmotor en kreeg in die categorie dan ook een gemiddeld rapportcijfer 8,4.

Gekeken naar de ‘prijs-kwaliteitverhouding’ werd de Honda CB500 het meest gewaardeerd als lesmotor. Op dit individuele onderdeel scoorde de nummer twee gemiddeld een 8. Honda kwam tevens het beste uit de test op het gebied van design. De CTX1300 werd met een 8,7 gewaardeerd.

Motormodellen

Vijf grote motormerken stelden tijdens de Lesmotor Testdag hun nieuwste modellen beschikbaar. Honda, BMW, KTM, Harley-Davidson en Brammo waren met verschillende motoren vertegenwoordigd. Instructeurs konden de modellen op die manier testen op het gebruik als les- of volgmotor.

De prijs ‘Lesmotor van het Jaar 2014’ werd afgelopen zondag uitgereikt als afsluiter van de landelijke Lesmotor Testdag, georganiseerd door VerkeersPro in samenwerking met de KNMV.

 

Auteur: Roosmarijn Dierick

5 reacties op “KTM Duke gekozen tot Lesmotor van het Jaar 2014”

Paul Meijnema|14.04.14|18:05

wat cijfers van HD

Paul Meijnema|14.04.14|22:42

toch even van deze kant, het was een geslaagde dag en veel ervaring opgedaan voor mij was de electrike fiets een openbaring ik kijk al uit naar volgend jaar!

Michael Sonderman|15.04.14|07:14

Helaas had ik andere bezigheden, maar waar waren Yamaha en Kawasaki?
Deze merken hebben de XJ6 en de ER6, en zoals iedereen weet zijn die in de rijschool wereld veel gebruikt. Met deze 2 zou de uitslag wel heel anders kunnen zijn!

Tohobozo|17.04.14|17:13

En wat denk je van de Suzuki Gladius? Gemiste kans voor deze merken!

Michael Sonderman|19.04.14|19:37

Dat zijn er inderdaad al 3 die de langzame slaom beter doen dan nr 2 de Honda. Op de KTM heb ik nooit gereden, dus geen oordeel over, maar de betrouwbaarheid van de 4 Japanse merken zal ongetwijfeld beter zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.