TLN en EVO zijn tevreden met huidig opleidingssysteem

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO staan vierkant achter het huidige Nederlandse opleidingssysteem voor chauffeurs ten aanzien van de Europese vakbekwaamheidsrichtlijn. Zij zijn van mening dat het huidige opleidingssysteem effectief werkt en in lijn is met de jarenlange traditie van Nederlandse opleidingen. TLN en EVO zien dan ook geen aanleiding te tornen aan de bestaande situatie.

Nederlandse chauffeurs kunnen voor hun verplichte nascholing kiezen uit een breed pallet aan cursussen. Dit leidt tot goed geschoolde en vaardige chauffeurs.

De opleidingen worden opgesteld in overleg met de sector, waardoor ze voorzien in de specifieke behoefte van de verschillende deelmarkten. En heeft bovendien als voordeel dat er ook opleidingen gevolgd kunnen worden gericht op de persoonlijke veiligheid van chauffeurs en omstanders, zoals bijvoorbeeld vorkheftruckopleidingen.

Bovendien vallen de opleidingen volgens TLN en EVO binnen de Europese richtlijn Vakbekwaamheid. Die stelt dat nascholing moet zijn gericht op verbetering van de verkeersveiligheid, veiligheid en gezondheid van de chauffeur zelf, of op verbetering van het imago van het beroep van chauffeur.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TLN en EVO zijn tevreden met huidig opleidingssysteem | RijschoolPro

TLN en EVO zijn tevreden met huidig opleidingssysteem

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en verladersorganisatie EVO staan vierkant achter het huidige Nederlandse opleidingssysteem voor chauffeurs ten aanzien van de Europese vakbekwaamheidsrichtlijn. Zij zijn van mening dat het huidige opleidingssysteem effectief werkt en in lijn is met de jarenlange traditie van Nederlandse opleidingen. TLN en EVO zien dan ook geen aanleiding te tornen aan de bestaande situatie.

Nederlandse chauffeurs kunnen voor hun verplichte nascholing kiezen uit een breed pallet aan cursussen. Dit leidt tot goed geschoolde en vaardige chauffeurs.

De opleidingen worden opgesteld in overleg met de sector, waardoor ze voorzien in de specifieke behoefte van de verschillende deelmarkten. En heeft bovendien als voordeel dat er ook opleidingen gevolgd kunnen worden gericht op de persoonlijke veiligheid van chauffeurs en omstanders, zoals bijvoorbeeld vorkheftruckopleidingen.

Bovendien vallen de opleidingen volgens TLN en EVO binnen de Europese richtlijn Vakbekwaamheid. Die stelt dat nascholing moet zijn gericht op verbetering van de verkeersveiligheid, veiligheid en gezondheid van de chauffeur zelf, of op verbetering van het imago van het beroep van chauffeur.

Auteur: Bart Pals

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.