BOVAG lanceert publiekscampagne ‘Back on the bike’

BOVAG lanceert publiekscampagne ‘Back on the bike’

De opfriscursus van 'Back on the bike' Foto: BOVAG

BOVAG heeft woensdag 1 februari de publiekscampagne ‘Back on the bike’ gestart. De campagne is bedoeld om incidentele motorrijders en mensen die hun motorrijbewijs al geruime tijd niet hebben gebruikt, bewust te maken van de mogelijkheid een opfriscursus te volgen. 

De opfriscursus, die BOVAG in 2022 lanceerde, is inmiddels te volgen via zeventig rijscholen. Nu er een goede landelijke dekking is, is het tijd om de cursus breed te promoten onder motorrijders, vindt BOVAG. “We willen mensen bewust maken van het feit dat het goed is om een opfriscursus te doen wanneer je een rijbewijs hebt, maar niet vaak rijdt”, legt Paul de Waal, woordvoerder van BOVAG, uit. “Je kunt dan niet zomaar op je motor stappen. We willen deze doelgroep verleiden om weer eens op te stappen, letterlijk en figuurlijk.”

De cursus, die circa een dagdeel in beslag neemt, is bedoeld om de deelnemer weer zelfstandig en met zelfvertrouwen deel te laten nemen aan het verkeer. Er wordt geoefend met voor hem of haar relevante manoeuvres, afhankelijk van de wens van de cursist.

Onderzoek

Uit eigen onderzoek van BOVAG blijkt dat motorrijders een groeiende behoefte hebben aan een opfriscursus. Met name onder incidentele motorrijders (64 procent van de motorbezitters), blijkt uit de resultaten. Daarnaast blijkt 31 procent van de ondervraagden ‘zeer geïnteresseerd’ te zijn in een dergelijke cursus en heeft 35 procent ‘misschien interesse’.

De campagne zal vooral gevoerd worden via en te zien zijn op social media, zoals het YouTube-kanaal van BOVAG. Daarnaast wordt de campagne onder de aandacht gebracht op de MOTORbeurs, die van 23 tot en met 26 februari wordt georganiseerd in Jaarbeurs in Utrecht.

Lees ook:

Auteur: Else van Andel

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.